MEER VERMOGEN EN MEER RIJPLEZIER!

Focusclub.nl is een partnerschap met EQ Performance aangegaan!

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Focusclubleden] Unlimited Tuning

Discussie in 'Sponsoring' gestart door Remco, 2 mei 2013.

  1. bij wie is dat Kelly? BR?
    ik heb het vermoeden dat ik ook al een tune er op heb zitten dus een dynorun zou voor mij ook uitsluitsel geven.
     
  2. Ja BR-Performance inderdaad. Geert kan er wel meer over vertellen.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  3. mooi, ga ik tzt even contact met hem opnemen.
    of de dynorun moet nog doorgaan en er zou een plekje vrijkomen ;)
     
    petjekel vindt dit leuk.
  4. Vandaag met de :focus3: naar Unlimited Tuning in Amersfoort geweest, gisteravond nog even volgegooid zoals altijd met Aral 102

    De laatste keer dat ik daar ben geweest was met de Focus van een maat van me.

    Ook toen was, net als vandaag, de ontvangst vriendelijk, en werden meteen voorzien van een bakkie koffie.

    Na de koffie was het tijd om de software uit te lezen en de software veilig te stellen, hierna kon de pret beginnen, de eerste Dyno run.

    Ik had altijd al het idee dat er meer dan de 150 pk in zou zitten en dat werd bevestigd, een fijne 171 pk kwam er bij de eerste test uit.

    Na het programmeren en diverse run's op de testbank kwam er een 192 PK met 330nm uitrollen. Zeer tevreden mee.

    Na een uitvoerige testrit gemaakt te hebben kwamen we erachter dat er vanaf de 3e versnelling en richting de 3000 toeren wat onregelmatigheden in de vorm van hikken aanwezig waren.

    Dit aangegeven bij de mannen en is meteen opgepakt, aangepast, en weer terug naar de auto geschreven.

    Bij de daaropvolgende testrit was het verdwenen en liep de auto heerlijk vlot door het toerenbereik heen.

    Opnieuw een hele prettige ervaring bij de club sponsor Unlimited Tuning, en weer een tevreden klant erbij :)
    Nogmaals dank Unlimited Tuning voor de plezierige ochtend bij jullie!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    SanderFoFo, Lex en Plint24 vinden dit leuk.
  5. Merk je dat hij nu in eerste versnelling gelijk goed doortrekt? Zonder dat hij terugzakt bij optrekken. Zag je gisteren nog rijden trouwens.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
    collusion vindt dit leuk.
  6. Hee hoi, je lijkt inderdaad allemaal wat vloeiender te gaan. Met name (maar kan ook aan mezelf liggen) het schakelen van 2 naar 3 gaat een stuk soepeler. Hij rijdt echt heerlijk nu. Dat deed ie al :) wel apart dat ie al 171 pk standaard had, lui was ie al niet, nu zeker niet meer :lol:
     
  7. Dus een aanrader had je nog andere tuners aangesproken? Na de tweede run bleef het vermogen en nog belangrijker het koppel op 192pk en 330nm? Kreeg je ook een uitdraai mee? Die van mij is ook goed snel hoor maar hij heeft wat rare hikken of het komt van de 180pk update kan ik niet plaatsen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  8. Hi jazeker aanrader. Nee eigenlijk niet vond BR performance wat ver en gezien de eerdere ervaring in Amersfoort gelijk hier een afspraak gemaakt.

    Na de eerste aanpassing kwam ik op 189 uit uiteindelijk is het idd bij de 192 en 330nm gebleven. Vond ik ook wel prima eigenlijk verschil van dag en nacht vond ik

    Uitdraai staat onder performance topic “plaats hier je rollenbank uitdraai”

    anders zou je daar ook eens moeten kijken je word goed geholpen en ook bij problemen geven ze wel thuis
     
  9. #329 2015focus, 26 aug 2020
    Laatst bewerkt: 26 aug 2020
    @collusion Heb je pb gestuurd

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
    collusion vindt dit leuk.
  10. En beantwoord :)
     
    2015focus vindt dit leuk.
  11. Wat is een review waard die op dezelfde dag gechipt is??
    Dus ik doe maar eens een review na 18 maanden:cool:

    Op 22 juni 2019 is mijn Ecoboostje aangepakt door de jongens van Unlimited Tuning Amersfoort,
    ontvangst is altijd gezellig en nemen de tijd voor een praatje, als je verwacht dat bij bv een afspraak
    om 11.00 uur ze gelijk je auto induiken dan kom je bedrogen uit, alles gaat wel relaxed want het is
    allemaal passie wat daar gebeurd, niet kil en zakelijk, dus heb je haast...dan even wat ruimer plannen.

    Eenmaal begonnen aan je auto, dan zal je merken dat er eigenlijks nooit haast of paniek is, dit komt
    zeer vriendelijk en professioneel over, wil je mee kijken? geen probleem er zijn geen geheimen, doe je
    een dyno-run erbij? geen probleem oordoppen liggen klaar zodat je alles op een veilige manier kunt
    meemaken.

    Ik heb er geen dyno-run bij gedaan, want dit was auto nr.5 die ze voor mij hebben gedaan, dus ik vertrouw
    er intussen op dat wat ze beloven aan winst, dat dit ook zo gebeurd.
    Dus ze halen je software op uit de auto, gaat naar boven en word aangepast, daarna mag je proefrijden of
    het is wat je er van verwacht had, zo niet dan gaan ze door net zolang totdat jij tevreden bent, aangezien ze de
    ecoboost kunnen dromen daar, was het de eerste keer gelijk goed, dan nog even afrekenen en klaar.
    Houd er rekening mee dat je al gauw 1 uur verder bent zonder een dyno-run, het gebeurd goed en niet snel!
    dat snelle merk je wel als je naar huis rijdt.:rock:

    Dan de ervaringen na 18 maanden:
    - 2019: zomervakantie was een soort rondreis, vanuit NL door Duitsland en overnacht in Zwitserland, daarna door naar
    Italië, daar wat dagen overnacht en ritjes door de bergen gemaakt met 5 personen erin, gaf geen krimp.
    Terug via Zwitserland naar Oostenrijk (1 week), ook daar genoeg bergen gezien en bereden, door Duitsland weer terug naar NL,
    ondanks de hitte (+35gr) geen moment van twijfel gehad aan het motortje en gemiddeld 1:15
    - 2020: wintervakantie Deze in Duitsland gehouden net voordat de Covid begon, bij -15gr nog steeds geen foutje te ontdekken
    aan het motortje, daar zelfs een gemiddelde van bijna 1:16
    - 2020: zomervakantie door de Covid maar weer Duitsland in gegaan, een mooie rustige vakantie was het gevolg, veel gelopen en
    weinig met de auto op stap geweest, en weer bijna 1:16 gehaald, even gas op de autobahn vind ie ook leuk, dat ding vliegt met
    gemak naar de 180km/h.

    Hij is gechipt rond de 53.000km en staat nu op 66.000km, die 1:16 is wel een reëel beeld van het verbruik wat ik ermee haal.

    De gegevens:
    1.0i ecoboost 125pk/170Nm en nu dus 145pk/240Nm en voorzien van een K&N inleg sportfilter

    De grote veranderingen zijn het gemak waarbij hij nu rijd, hij pakt alles nu veel makkelijker op, en die irritante dip die er bij de
    3500tpm in zit, die is weg, dus je kunt na het chippen weer veilig en snel inhalen, niet dat je denkt effe snel te kunnen inhalen,
    en dan tijdens het doortrekken je vermogen ineens weg...das best schrikken de eerste keer.

    Het liefst had ik die irritante VW Polo Bluemotion ook even door hun laten aanpassen, maar daar beslist de wederhelft over, want
    ik rijd zo min mogelijk in dat hok:rofl:
     
    SanderFoFo, Eric99 en gerardTDCI vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina