MEER VERMOGEN EN MEER RIJPLEZIER!

Focusclub.nl is een partnerschap met EQ Performance aangegaan!

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Focusclubleden] Unlimited Tuning

Discussie in 'Sponsoring' gestart door Remco, 2 mei 2013.

  1. Leuk om de ervaringen te lezen!
    Nou ben ik wel nieuwsgierig, hebben ze uitgelegd waar die dip in de curve bij 4000tpm vandaan komt?
     
  2. nee dat hebben ze niet uitgelegd en eerlijk gezegd heb ik dat ook niet gevraagd. de dip is wel minder geworden zoals je in de grafiek ziet, je merkt er tijdens het rijden niets van moet ik zeggen.
    ik kan ze van de week even mailen om het te vragen als je dat wilt?
     
  3. wat ook wel toeval was bij unlimited tuning was dat er vanmiddag ook een focus kwam.
    ook een ST-Line mk 3.5. maar dan de 1.0 ecoboost.
    die man had hem net 2 weken en had hem op advies laten chippen maar was er niet tevreden mee en heeft de standaard software weer terug laten plaatsen, hij vond hem te veel aan het gas hangen zijn focus. Hij was al 53 zei die en dat hoeft voor hem niet meer.
     
  4. Persoonlijk zou ik er wel benieuwd naar zijn en had verwacht dat ze dat soort dingen wel zouden uitleggen.
    Aan de hand van de grafieken kan ik het niet met zekerheid zeggen maar ik denk dat het met de AFR (Air Fuel Ratio) te maken heeft.
    Motoren zijn tegenwoordig vrij schraal afgesteld in de lagere toeren om zo aan de milieu eisen te voldoen en in de hogere toeren vaak wat rijker om de techniek te sparen.
    Waarschijnlijk zit er bij 4000tpm een omslagpunt van een arm naar rijk(er) mengsel.
     
  5. simpelste wat ze doen is de turbo mee laten werken.
    vandaar dat onderin nu meer koppel is.
    dat dipje zou ik bijna denken aan variable nokkenas, dat dit dan wijzigt.
    alleen is een gok wat we niet zo maar kunnen zeggen waarom precies
     
  6. Is 356nm koppel niet te veel voor je koppeling/versnellingsbak, dacht dat er max 320 ofzo op mocht?
     
  7. #308 2015focus, 6 jun 2020
    Laatst bewerkt: 7 jun 2020
    Je hebt dus ook een dyno run gedaan zie ik. Heb het eens bij diversen gevraagd maar er zitten verschillende prijzen tussen. Gezien ik moeilijk op toeren komen (terugzakken van 900 naar 700 toeren) kan men eerst testen en dan vervolgens de stage 1 remap erop zetten. Ik heb 182 pk maar kan zijn dat deze software hapert zeg maar. Deze moet er dan eerst af en kan men de remap plaatsen. Schrok wel van de prijs hiervoor. Nl 650 euro als alles goed verloopt. Is dit niet een veel te duur aanbod welke ik heb gekregen?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  8. van wie was dat aanbod dan?
     
  9. #310 2015focus, 7 jun 2020
    Laatst bewerkt: 7 jun 2020
    @gerardTDCI Heb je even een pb gestuurd

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  10. Ik heb er zelf niet naar gevraagd. Heb er verder ook geen verstand van. Auto rijd nu erg goed pakt heerlijk op onderin en wilt maar blijven gaan :cool:
     
  11. #312 focusblue, 7 jun 2020
    Laatst bewerkt: 7 jun 2020
    346 mm koppel heeft die nu.
    Ik heb geen idee hoeveel die max aan kaan ze zeiden dat ze nog niemand hebben gehad met een kapotte koppeling.
    Het is ook niet zo dat ik constant het volledige vermogen aanspreek elke keer. En hoofdzakelijk rijd mijn vrouw in de auto, die rijd over het algemeen rustig.
     
  12. Ik heb geen €650,- betaald bij Unlimited Tuning.
    Heb je ook met hun contact gehad?
     
  13. Ik bedoel:

    Na 40 minuten was het klaar en ging de auto weer een run maken op de Dyno bank.
    Nu had de auto 195.1 pk en 346Nm koppel.

    346nm is volgens mij teveel voor de koppeling/bak. Maar dat weten andere beter hier op het forum :-)

    Maar goed
     
  14. Ik heb nog geen contact gehad maar ga dit morgen even doen want 650 euro vind ik even teveel van het goede. Zo te horen heb je een mooie update aan de auto toegevoegd.
     
  15. zeker een mooie update aan de auto. ben er echt blij mee :waveto:.
    jij al contact gehad?
     
  16. #317 2015focus, 9 jun 2020
    Laatst bewerkt: 10 jun 2020
    Ik heb contact opgenomen per mail en kreeg vandaag een berichtje dat ze het op zijn minst kunnen proberen..... kosten 399 euro. Ben wel zoekende moet ik zeggen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  17. de prijs is iig beter, de belofte vind ik nog een beetje vaag...
     
  18. Als ik het goed begrijp heb je er nu last van dat hij laag stationair loopt en dat mogelijk in de map zit?
    Volgens mij pakken ze voor de remap bij UT als basis de originele map die er in zit en passen ze die aan. Als daar mogelijk een probleem in zit snap ik de terughoudendheid enigszins wel.
    Is het niet mogelijk om voor een klein bedrag de originele map er opnieuw op te laten zetten bij de dealer? Zodat ze aan een goede map kunnen gaan tunen?
    Ik weet dat ik met de revo software in de rs geen update kan doen bij de dealer omdat dan de originele map terug gezet word. Mogelijk kan dat bij jou auto ook.
     
  19. #320 petjekel, 10 jun 2020
    Laatst bewerkt: 10 jun 2020
    Mogelijk heeft dit ermee te maken dat er al software opzit en er dus extra werk in gaat zitten. Aangezien je ook een probleem met je toeren hebt is er voor een bedrijf natuurlijk lastig te zeggen of alles goed gaat op de bank, dan kan er ook een diagnose worden gedaan.
    Andere optie is natuurlijk ook om eerst alleen een dynorun te doen en dat er dan advies wordt gegeven. Ik weet wel een bedrijf waar dat mogelijk is.
     

Deel Deze Pagina