1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Focusclubleden] Unlimited Tuning

Discussie in 'Sponsoring' gestart door Remco, 2 mei 2013.

  1. Daar ben ik het helemaal met je eens,
    de dealers...of te wel stealers werken echt op een manier wat nergens op slaat,
    ik ben ruim 3 maanden bezig geweest om ze aan hun verstand te brengen dat
    als je je eigen werkzaamheden controleerd, dat dat dan garantie heet, en niet
    een vrijbrief is om een vette rekening te sturen.....en gewoon achter PON gaan
    schuilen......
    Nee echt, dit zal de eerste en de laatste VAG auto zijn die ik gekocht heb,
    dan nog liever een Hyundai of Kia
     
  2. :bs:
    jij hebt helemaal maar dan ook helemaal niks met PON te maken, je hebt een koopovereenkomst met hun en niet met PON.
    dus die opmerking van hun slaat nergens op. :loco:
     
  3. Klopt...is ook te zot voor woorden

    Waar je dan wel op kunt vertrouwen, zijn de jongens van Unlimited Tuning,
    deze hadden het vermogen 2 keer verlaagd, waarbij achteraf de turbo
    alle ellende veroorzaakt had.
    Nu gaan ze binnenkort nogmaals de tuning opnieuw doen, zodat uiteindelijk
    toch nog alles goed gaat komen :thumbs:
     
  4. Mijn Focus gaat a.s donderdag naar Unlimited Tuning.
    Ben benieuwd, vanwege de actietarieven, zal ik hier ook zeker de review plaatsen (hopelijk is dit ook de juiste plek daarvoor).
     
  5. Welke actie tarieven? :) Ik wil ook een afspraak maken..
     
  6. Die gelden alleen voor clubleden.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  7. Juistem
     
  8. Aangemeld voor een lidmaatschap :) steun ik dit mooie forum waar ik veel aan heb, ook een beetje!
     
    M.Blaak en gerardTDCI vinden dit leuk.
  9. Nee, als je maar een positieve review hier schrijft. Was bij mij toen (was nog geen lid, keken ze niet eens naar)
     
  10. Deze week mijn Ford Focus Ecoboost 1.6 (2012) Station laten Tunen bij Unlimited Tuning.

    Natuurlijk heb ik in de afgelopen weken al e.e.a aan vooronderzoek gedaan, en rondgebeld om te kijken bij welke partij ik de tuning zal laten doen. Nou heb ik daar zelf geen eerdere ervaring mee , dus ik ging uit van de reviews en contactmomenten met de partijen. De auto zelf heb ik pas sinds deze maand, en heb tijdens het uitzoeken ervan wel al rekening gehouden met het feit dat ik wou gaan tunen.
    Mede dankzij de informatie op het focusclub forum heb ik de uiteindelijk keuze gemaakt voor Unlimited Tuning.
    Het zit toevallig ook dicht bij mij, dus dat is helemaal mooi mee genomen.

    Vorige week was ik al even langsgereden om te kijken waar ze zaten en wat voor gevoel ik er bij zou hebben.
    Mijn eerste indruk was, dat het er netjes en relaxed aan toe ging met genoeg tijd voor de klant. Dat bevestigde mijn keuze en maakt direct een afspraak. Dat kon al snel de week erop (uiteraard rekening houdend met mijn eigen agenda).
    Ik heb gekozen voor de Normal Tuning met vermogensrun. Dat zal ongeveer 1.5 uur gaan duren.


    In de tussentijd had ik mijn standaard papieren luchtfilter vervangen voor een K&N. Niet dat dit noodzakelijk is, maar mijn gevoel gaf aan dat het de tuning iets ten goede komt, vanwege de hogere capaciteit.

    Op de dag van de tuning was ik de eerste. Ik stond om 9 uur op de stoep en zei waren ook netjes op tijd.
    Eerst een bakje koffie of thee om de dag mee te starten, en toen begonnen de heren aan het werk te gaan.
    Aangezien ik het zelf interessant vindt om mee te kijken hoe het werkt, ben ik er continue bijgebleven. Dat vinden ze ook helemaal niet erg. Ze zijn daarin erg transparant. Wel was mij onduidelijk in het begin wie, wie was daar, en wie mijn auto ging doen. Ik verwacht geen vergadering, maar even voorstellen en uitleggen wat er de komende 1,5 uur gaat gebeuren zou wel prettig zijn. (wie doet wat wanneer). In mijn geval herkende ik 1 persoon van de week ervoor, maar iemand anders ging me auto doen, die ik niet zodanig herkende als werkzaam bij unlimited tuning. Had ook een klant kunnen zijn :). Ik heb melding gemaakt dat ik een K&N luchtfilter erin heb geplaatst, maar verder heeft dat voor dit soort normale tuning voor hun denk ik geen meerwaarde.

    Maar goed de auto werd netjes vastgezet op de dyno, om de eerste (vooraf) vermogensrun uit te voeren.
    Uiteraard eerst de auto uitlezen om de huidige instellingen van de software in de computer te laten.
    De run heeft in mijn geval wat meer tijd gekost dan normaal, waardoor ik in totaal 2,5 uur daar was. Dat komt omdat er al vrij hoge waardes uit mijn eerste run kwamen, waardoor meer testen nodig waren om vast te stellen dat hij niet per ongeluk al eerder getuned is. Ook de metingen met en zonder overboost hebben invloed gehad op de doorlooptijd van de eerste run. Allemaal geen probleem, ik moest alleen wel echt uiterlijk 12 uur thuis zijn.

    Na de dyno werd de software door een andere collega aangepast en geoptimaliseerd voor mij auto. Dat duurt even 20-30 minuutjes.
    Er wordt dus echt specifiek voor jou auto naar de beste waardes toegewerkt. Geen universele file eroverheen en tot ziens. Dat is dat stukje zorg voor de auto wat ze erg goed doen.

    Na het teruglezen van de software, kwam de laatste (achteraf) vermogensrun, om de behaalde resultaten te bekijken.
    Dit kan je zelf meekijken op een scherm, waar je de grafieken ziet lopen tijdens de run.

    Ondanks de wat hoge standaard koppel van mijn auto heb ik mooie resultaten kunnen halen
    van 153.7 pk naar 201.0 pk
    van 270Nm naar 314Nm

    Tijd voor de test op de weg, nou had ik niet zoveel tijd meer zelf, dus ik heb even heel kort gereden, en merktte het verschil al. Maar het verschil merk je de ritten daarna nog beter ;) Hopelijk geen post uit groningen binnenkort.

    Na de test op de weg heb ik snel de rekening betaald, de uitdraai van de vermogens mee genomen en naar huis gesprint, want ja ik had wat tijdsdruk.

    Dan wordt het nu tijd voor de conclusie so far:
    Dit is natuurlijk persoonlijk en op basis van 1 a 2 keer dat ik er ben geweest. Maar in de praktijk komen de meeste mensen hier ook niet veel vaker lijkt mij.

    + Sfeer Relaxed, zeker geen haastige spoed.
    + Neemt dus de tijd voor de klant (de auto)
    + Gaat netjes met de auto om
    + Schone werkomgeving
    + Mooie wachtruimte boven
    + Behulpzaam personeel
    + Tuning afgesteld op jouw auto.

    - Even voorstellen en uitleggen wat de procedure wordt en welke tijd dit voor mij in beslag neemt.
    - Klant ook tijdig informeren over het feit dat je kwa tijd uitloopt.

    * Nazorg kan ik (nog) niet beoordelen.

    Met veel meer pluspunten als minpunten, kan ik je deze partij rustig aanraden!
     
    gerardTDCI en Thiemo vinden dit leuk.
  11. Ik heb liever dat men een review schrijft. En of dat nou positief of negatief is, dat is hoe men het ervaart.
    Het lijkt me niet de bedoeling om maar bij voorbaat een "positieve review" te moeten schrijven. Daar heeft niemand wat aan.
     
  12. Goeie Review, bedankt! Dit zullen potentiele klanten zeker waarderen :) de minpuntjes zijn gelukkig niet met betrekking tot de auto en het tunen. Dat geeft wel een goed gevoel.
     
  13. 30%+ dat ga je wel merken ja. Tijd om een andere 1.6 in die van mij te hangen dus .
    Die 100% winst klinkt goed
     
  14. Ook in 2020 blijft Unlimited Tuning sponsor van de Focusclub.
     
  15.  
  16. Dag Tristan, goede Review en mij verhaal is ongeveer hetzelfde.

    Echter ging het bij mij mis, ze hadden mij iets teveel vermogen gegeven waardoor op de terugweg naar huis mijn focus 1.5 (182 pk) in noodloop ging. De motor gereset maar dat mocht niet baten. Gebeld met UT en een paar dagen later weer terug voor een aanpassing. na deze aanpassing liep de auto toch niet fijn. Hij pakte niet fijn op, hikte enz. Weer gebeld voor een afspraak en dat was vorige week vrijdag. Ze hebben andere software in de auto gezet en de auto weer op de rollenbaan getest.
    Loopt nu als een zonnetje en ben van 180pk 240nm naar 190pk en 320nm gegaan.
    Jij hebt het over nazorg, nou die is prima hoor, ze willen tevreden klanten. Ze doen absoluut niet moeilijk. Een goede Tip: Zorg ervoor dat je altijd met de rollenbank laat testen, het echt die 75 euro waard. Bij mij zat een flinke dip in de vermogenskromme en die hebben ze eruit gehaald met het testen op de bank. Verder neem een dag de tijd, ga na het tunen een flink stuk rijden met je auto.
    UT is een betrouwbare tuner.

    Dennis Jansen.
     
    collusion vindt dit leuk.
  17. Welkom Dennis
     
    collusion en Mpothoven vinden dit leuk.
  18. Ik ben meegeweest met Dennis, en kan inderdaad beamen dat ze daar wel de tijd voor je nemen, binnenkort ga ik daar ook een kijkje nemen :)
     

Deel Deze Pagina