1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Focusclubleden] Unlimited Tuning

Discussie in 'Sponsoring' gestart door Remco, 2 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik ben er ook zeer tevreden over, er werd keurig uitgelegd wat er gedaan ging worden.
    De Heren van UT hebben mijn vragen en evt zorgen die ik had weggenomen.
    De auto rijd super.
    Ieder mag zijn eigen mening hebben en dat zal je moeten respecteren het is makkelijk als er iets niet goed is gegaan het bedrijf af tezeiken, maar een compliment maken is ook op zijn plaats als het goed is gegaan.
    Dit is mijn mening.
     
  2. #242 Marco Morello, 20 feb 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 feb 2017
    Gerard, vuurspugen zal meevallen. Maar dat ik niet altijd een fan van ze ben is wel duidelijk. Ongeacht of ze verder een goeie service leveren. Ik geloof best dat ze de klantgerichtheid en vriendelijkheid hoog in het vaandel hebben staan. Daarom is waarschijnlijk het benaderen van hun ook laagdrempelig. Maar naar mijn mening hebben ze in een relatief korte tijd toch wel wat steken laten vallen met in sommige gevallen desastreuze gevolgen. En nee ik ben geen goeroe of engineer en pretendeer echt niet dat ik alwetend ben. Maar ik heb er naar mijn idee genoeg kijk op om er een mening over te hebben.

    Maar als het bij hun geen "custom" tune is, wat is dan de meerwaarde t.o.v. een handheld? Behalve de bankmeting die zonder de juiste waardes ook net niks zegt.

    Dennis; zoals ik al aangaf is met aanpassen van alleen de DSG bak al een hoop te winnen.
    En juist voor die bak is redelijk specialistische kennis benodigd.
    En dan staat JD erg hoog aangeschreven. Maar misschien kunnen de mannen van UT dit ook erg goed uitvoeren.
     
  3. die desastreuze gevolgen zijn mij niet bekend.

    heel simpel, geen.
    mss de prijs maar ik heb geen idee wat het verschil is in deze.
     
  4. Prijsverschil weet ik intussen wel.....
    Wat sommige durven te vragen, is op geen enkele manier te verantwoorden,
    het enige verschil wat er in 1e instantie is, is dat een aantal tuners eerst
    al rijdend de auto gaan uitlezen, eventueel storingen verhelpen, en dan pas
    hun software eroverheen zetten, dan weer rijdend uitlezen of alles binnen
    de toleranties blijft.
    Maar dan ben je de grens aan het opzoeken, ik wil gewoon ruim onder die
    grens blijven, en iets meer pk's en koppel hebben, en de begrenzing van de
    bak van 250Nm naar 330Nm, en nog een paar standaard aanpassingen.

    Als ik die grens wel zou willen opzoeken, dan ga ik wel naar de specialisten ;)
     
  5. of je hebt een verkeerde topic aangeklikt,
    of ik lees dat het grootste probleem te wijten is aan de matige koeling,
    tsjaa, als je dan gaat tunen, door wie dan ook, en de motor word langdurig
    belast, dan ongeacht het merk blok, draait alles in de soep....daar hoef je
    geen geleerde voor te zijn;)
    Ik heb Toyota Landcruiser blokken in de soep zien lopen, de schade was
    belachelijk groot, niets meer bruikbaar, carters scheurde gewoon, en dat
    bij deze "onverwoestbare" blokken .
    Nu kan ik je gerust stellen, deze "tuner" verkocht deze blokken aan niemand,
    en was puur als research tot hoever deze blokken konden gaan in div.
    opstellingen qua turbo's, dieselpompen, verstuivers en intercoolers.
    Gevolg was wel, dat ze de enige in NL zijn die deze blokken tot 1000Nm
    schadevrij kunnen laten draaien, kost wat, maar dan heb je ook wat :mrgreen:

    Vandaar dat ik mijn research over de 1.4TSi 122pk blokken heb gedaan,
    150pk is net te veel voor het mooie, dus ik wil hem naar de 145pk, dan weet
    ik zeker dat ik er nog lang plezier van kan hebben ;)
     
  6. Intussen is de Passat 2x bij Unlimited geweest.....met dank aan de dealer,
    die er ongevraagd en ongemeld, een software update overheen hadden gezet,
    weg tuning bak en motor.
    Dus was een 2e bezoek nodig.

    Resultaat is een hele stap vooruit, bak schakelt/reageert beter, en de motor
    pakt een stuk beter op.
    Nu nog een paar tankbeurten ervaren of hij met mijn rijstijl ook nog zuiniger is.:rock:
     
  7. Mooi om te horen Dennis, super:thumbs:
     
  8. fijn zo'n dealer :nocheer:
     
  9. Ach...ze zullen het vast wel goed bedoeld hebben...en zou ook zomaar verplicht
    kunnen zijn bij het vervangen van de distributieketting
     
  10. Een goede dealer dus... zijn er genoeg die het niet doen of je moet erom vragen.
     
  11. Heeft het op een focus uit 2002 met een 1.6 16v zin om te chippen? Heb gehoord dat je er iets van 10 a 15 pk maar kan uithalen
     
  12. Nee heeft absoluut geen zin en die toename haal je zeker niet.
    Al zullen de heren tuners het tegendeel beweren. Maar ja, commercieel hè.
     
  13. Ik ga zeker weer bij deze jongens langs als de :rs: is ingereden.
    Ze hebben destijds de 2014 Fiesta ST ook van een stage 1 (215pk) voorzien en ben daar altijd erg happy mee geweest :thumbs:
     
  14. Ik kan nu melden na een langere periode rijden met de tuning van UT,
    dat het leek alsof hun tuning voor een vervelende eigenschap zorgde,
    en dat leek op tijdelijke uitval van het gaspedaal, of iets wat er voor zorgde
    dat er geen vermogen vrij komt.

    Echt na lang zoeken, uitlezen, testen enz, ben ik met behulp van een VAGtechnieker
    erachter gekomen dat de dealer de ketting niet 100% correct heeft gemeonteerd
    waarschijnlijk staat de rechter nokkenas er 1 tand naast, zorgt niet voor motor
    schade, maar wel voor een timing fout bij grote vraag van vermogen, rustig
    rijden is er niets aan de hand....kwam tot nu toe maar 3x voor, conclusie:
    ik ben een rustige rijder:schater:
    Maar dat bleek niet de oorzaak van mijn vermogens klacht, dat blijkt nu in
    het asje van de wastegate te zitten, die blijft af en toe hangen waardoor de
    wastegate open blijft staan....en weg is je vermogen....en tevens je geld,
    kolere wat kost dat veel.

    Dus uiteindelijk is UT niets te verwijten, en hebben ze de tuning keurig en
    veilig uitgevoerd, al zullen ze waarschijnlijk binnenkort nogmaals de boel
    erop moeten zitten ivm weer een update:nocheer:
     
  15. Wel fijn spul, dat van VAG of niet?
     
  16. Haha dit is koren op de molen van VAG-hater Marco Morello
     
  17. #258 damianhoet, 16 okt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 okt 2017
    Toevallig ook mogelijk om een snelheidsbegrenzer te verwijderen in combinatie met een tuning? het gaat om een us spec auto...
     
  18. Ze maken echt hele mooie auto's........is alleen jammer dat ze van die
    kak motoren maken, en dan ineens de keutel intrekken qua garantie,
    dan baal je wel :nocheer:
    - nieuwe ketting
    - nieuwe spanner
    - nieuwe nokkenasversteller
    - nieuwe bougies
    - nieuwe bobines
    - nieuwe complete turbo

    Maar dan heb je ook wel weer een heerlijke stille auto met automaat, en
    heel eerlijk gezegd, kan daar de Focus of Mondeo niet tegen op, nog wel
    proef gereden in een Mondeo 2014 en Focus 2016, maar toch echt niet zo
    stil.
    Al zal de volgende auto echt geen VAG auto meer worden ;)
     
  19. Dennis: ik geef wel af op VAG en dat is niet omdat ik het geen mooie auto’s zijn.
    Een dikke A3 sportbreak vind ik echt wel mooi en ja qua interieur zit dat spul wel goed in elkaar. Maar ik vind de prijzen die ze vragen (want “premium”) belachelijk. Zeker als je dan de betrouwbaarheid in ogenschouw neemt.
    En, dat is persoonlijk, blinken ze nergens in uit. Want eerlijk gezegd het “premium” gevoel wat ze verkopen krijg ik niet. Want tegenwoordig heeft bijna elk merk goeie materialen in het interieur zitten. En qua ergonomie is maar net wat je gewend bent.

    Nee, VAG en met name Audi probeert te hard in het rijtje van BMW en Mercedes te komen. Wat ze gewoon niet lukt. Mercedes en BMW hebben de zaakjes behoorlijk voor elkaar, qua betrouwbaarheid maar zeker qua garantie en coulanceregelingen. En juist daar kan VAG nog een voorbeeld aan nemen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina