1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus RS mk2(motorstoring na software update)

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Focus RS madness, 15 feb 2010.

  1. Bij geleide diagnose kan je het mischien vinden onder 'motor houd in bij gas geven'
    Maar via IDS standaard zit het onder de gebruikelijke plaats.

    Je kan bij de nieuwe modellen niet meer zien wat de update inhoud voor bijv de pcm (waarom weet ik niet). Maar die nieuwe update voor de Focus RS staat onder 'verstuurde berichten' (etis online)

    groeten Barry ST
     
  2. ok, heb het idd gevonden bij verstuurde berichten. Net als dat aaf weer terug is voor 1.8 flex focusse. Zal het verder is uit proberen als ik weer moeten werken. bedankt


    Hebben ze verder al wat gevonden over je probleem Focus RS madness?
     
  3. Ik heb mijn Focus bij mijn Forddealer gebracht voor een krakende/piepende bestuurdersstoel. Zij hebben ook gelijk mijn Focus :rs: voorzien van software update. Bij het wegrijden merkte ik dat mijn :rs: vlotter reageerde op het gaspedaal dan anders. Ook het "grijppunt" met remmen is vroeger (oftewel de remmen reageren ook sneller op het rempedaal). Ik weet niet of dit ook in de update stond... Maar rijden doet ie goed alleen het probleem van de bestuurdersstoel is nog niet over...
     
  4. Bij mij bevalt de update naar de CJ map ook prima, hij reageert inderdaad vlotter op het gas.

    Mijn stoel die kraakte ook en zelfs vanaf dag 1, hij is toen in de 2e week terug geweest en dit bleek dat de bevestiging van de rails op de bodem niet helemaal goed vast zat. En nooit meer last van gehad sindsdien.
     
  5. De CJ map is tot nu toe de beste map die er uitgegeven is.
     
  6. Ohw bedankt voor de tip voor de krakende/piepende stoel. Zal het doorgeven aan mijn dealer.

    Met de nieuwe software ben ik benieuwd wat het doet met de topsnelheid. De laatste keer hield het een beetje op met 250-260 km/u op de teller. Binnenkort als ik weer in Duitsland ben maar gelijk uitproberen als de autobahn vrij is tenminste... Om die 263 km/u te halen moet de teller zeker op 270+ staan.. Alhoewel dat ik de topsnelheid van 263 km/u betwijfel. De Focus :rs: zou afgeregeld zijn op 257 km/u...
     
  7. Jij zegt dat het de bevestiging van de bodem zou zijn? Als ik mezelf verder in de stoel druk of natuurlijk in de stoel wordt gedrukt door een versnelling dan gaat de stoel kraken/piepen. Is het dan niet de leuning..?
     
  8. Een normale RS met goede software haalt zonder problemen de 263 km echte km's. Echter Ford heeft een hele tijd geleden een rpm limiet ingevoerd 6100 rpm en daarmee zijn de topsnelheid problemen gekomen.

    TIP: BF heeft dat probleem al enige tijd geleden opgelost.
     
  9. #69 DutchRS, 6 sep 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 sep 2010
    Nieuwste sofware RS = CJ

    Hallo,

    Ik ben nog erg nieuw hier op het forum, maar wil graag ook een reactie geven.

    @ Focus RS Madness:

    Klote man dat je al die problemen hebt gehad. Ik had dit op het duitse forum ook allemaal gelezen en ben daarom zelf niet meteen naar de dealer gestapt. Ik heb 'rustig' afgewacht op de ontwikkelingen en ben nog niet zo lang geleden pas langs gegaan.

    Ik vond ook al die tijd dat mijn RS niet echt lekker liep. Tuurlijk, best een snelle wagen, maar hij haperde soms een beetje bij volgas.

    Uiteindelijk (nog niet zo lang geleden) bij de dealer langs geweest en daar hebben we het volgende geconstateerd:

    De softwareversie die er af-fabriek op stond was de CE-versie en de nieuwe versie die nu is geprogrammeerd is de CJ-versie. De remmen had ik geen klachten over, maar nu ik net heb gelezen dat ze eerder aangrijpen, denk ik dat ik dat inderdaad ook merk.

    Mijn andere bevindingen zijn:

    1- RS is sneller! en klimt ook sneller in de toeren.
    2- RS is onzuiniger! verbruikt nu bijna 2 ltr/100 km meer, bij 120 km/u

    Het vermogen bij de CE-versie ging als het ware in een soort tweetraps-boost, maar de CJ-versie lijkt wel een 3-traps boost. Echt duidelijk meer power in de hogere toeren.

    Is dit voor jou (en anderen) herkenbaar?

    Ik heb nog geen topsnelheid getest, maar de toeren lopen rapper naar de 6500 tpm of hoger.

    Ben benieuwd naar jullie reacties.
     
  10. Mijn ervaring met de CJ is positief. De :rs: is er gevoelsmatig wel sneller geworden. Zowel gas geven als het remmen pakt ie sneller op. De "verplichte software update" voor de remmen destijds was het grijppunt met remmen later. Echter is dat nu hersteld.

    Qua verbruik... ja, dan moet ik even de tellers op 0,0 zetten. Als ik lange stukken continu circa 135 km/u reed was het verbruik netjes te noemen, ruim 1 op 11, bijna 1 op 12. Na het passeren van de Duitse grens bij Venlo tot Keulen waarbij het vermogen er bijna vol op gaat, waar mogelijk was kwam ik op een gemiddelde uit van 1 op 9. (samenstelling: circa 200km in NL en 100 in D). Deze cijfers zijn netjes te noemen voor een auto met zo'n motor/vermogen!

    Ik weet niet wat een sportkat. nog uithaalt (minder tegendruk) Heb vernomen dat dit ook een beetje schilt qua verbruik.

    BF.. Ja, is leuk, maar ik heb eigenlijk geen zin in dat PCM eruit moet, een chip erin gesolderen... Na, als het flashen was dan had ik het gedaan, maar solderen gaat mij net te ver alhoewel het misschien geen kwaad kan...
     
  11. Sorry voor de late reactie heb net 2 weekjes Tukije er op zitten, tussen de 30 en 40 graden met zon is toch stukken beter als de regen hier met 15 graden.

    Maar goed zoals jij het omschrijft was het probleem bij mij ook, dat ik bewoog in de stoel dacht ik ook de leuning te horen. Na de reparatie van de dealer is het probleem niet meer teruggekomen.
     

Deel Deze Pagina