1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus RS mk2(motorstoring na software update)

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Focus RS madness, 15 feb 2010.

  1. Chrysler Jeep en Dodge hebben gewoon standaat pakketen te leveren Stage 1,2,3 en 4
     
  2. Hoi luitjes,

    Helaas moet ik mededelen dat mijn Focus :rs: WEER bij mijn dealer staat.... Voor de 3e keer ging het oranje lampje van het motormanagement branden. Deze keer viel de turbodruk niet weg... Er zit ergens een storing, maar het ligt zeker niet aan de carterontluchting aangezien deze de vorige keer er nieuw opgezet is...

    Zou het kunnen zijn dat de :rs: niet geschikt is om er hard mee te rijden?? :lol: Afgelopen vrijdagavond op een rustige autobahn "rijden geblazen". Heb de laatste 10 km rustig gereden om de motor op normale temperatuur te laten komen. Na parkeren de motor nog zeker een paar minuten laten draaien. 1 dag de auto houden staan en de volgende dag ging de "kerstverlichting" weer branden...

    Bij mij is er een dumpvalve opgezet. Zou het kunnen dat de oorzaak hieraan ligt? Het zou niet uit moeten maken....

    Tips en suggesties zijn welkom.
    Morgen naar de dealer, hopelijk weten ze het deze keer wat het is (de vorige keer was het een gok van dat membraam..)
     
  3. #43 Johoo_NL, 14 jun 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jun 2010
    Heb je al eens geprobeerd om zonder dumpvalve te rijden? Ik hoor daar namelijk wisselende berichten over.
     
  4. de ST geeft met een dumpvalve die niet goed is ESP Storing
    meschien laat die bij de Rs wel een motorstoringslampje branden?

    en net wat johoo zegt bij de ene werkt het wel goed, en bij de ander geeft zon ding alleen maar storingen
     
  5. Dat is het proberen waard... Maar ik was erbij te vermelden dat de emissie niet juist waren de vorige keer (hij zou te rijk hebben gestaan :think: al was het verbruik voor een :rs: normaal).

    Ga vanmiddag weer langs om te kijken of ze iets gevonden hebben en of zij dezelfde foutmelding hebben gekregen...

    Zou het kunnen zijn dat de sensor in de uitlaat niet goed is...?
     
  6. Wil je vragen wat de foutcode is? P*** is de code die ik moet hebben 9 P staat voor powertrain, de eerste * is een 1 (fabrikant) of een 0 dan is het een generice OBD code. de andere 3 staan voor het component
     
  7. De laatste keer en deze keer kreeg ik een foutmelding. Door de computer is deze keer een storing geconstateerd. Het mengsel zou op een ogenblik niet goed zijn geweest...

    Ben benieuwd wat/wanneer het volgende euvel komt....

    Hopelijk niet: wordt vervolgd...
     
  8. Te arm of te rijk?
     
  9. De vorige keer stond ie te rijk. Nu hebben ze het niet kunnen achterhalen wat er aan de hand is.....
     
  10. Aan de hand van foutcode kan dit zeer makelijk.

    Kijk eens als er geen lek zit in je uitlaat tot aan je eerste lambda sonde. Hier door zal je ECU blijven verrijken, met het gevolg van het opslaan van de storing dat de motor te rijk loopt.
     
  11. Nog verder gezocht?
     
  12. Zoals ik de vorige keer zei was er geen foutcode die met een P begint geregistreerd, enkel en alleen dat er een storing was (het oranje motormanagement). Uitlaat is ook niet lek. Hopelijk dat dit de laatste keer is.. Wordt het een beetje zat met dat geouweh@@r..;)
     
  13. die P staat voor Powertrain, ofwel een storing mbt tot de motor, P1000 is een normale code die er altijd in staat..
     
  14. P1000 OBD Systems Readiness Test Not Complete

    deze code wordt alleen in de ECU opgeslagen waneer de ECU nog niet de readiness test heeft afgerond (duurt ca 2 weken). Normaal staat deze er in als er een keer foutcodes zijn gewist, of een software update.
     
  15. Weer bij mijn dealer geweest voor hetzelfde euvel..
    Na een noodloop ging het lampje van het motormanagement weer branden...:wachten:

    Deze keer kwam de melding P1728 eruit "rollen"...
    De motor stond wederom weer te rijk afgesteld...
    Wordt vervolgd, want de speurtocht wordt morgen wederom voortgezet..
     
  16. P1728 Transmission system problems. (slip error)

    Niet een specifieke FRS fout.
     
  17. Om uit te sluiten dat het ligt aan de aftermarket dumpvalve is deze verwijderd voor de standaard interne dumpvalve.. Proberen waard..
     
  18. Update: Inmiddels is de CJ-map door Ford vrijgegeven, dus die kan bij alle dealers kosteloos worden geïnstalleerd..

    DE UPDATES ZIJN ONTWIKKELD
    TER VERBETERING VAN EEN AANTAL VOERTUIGEIGENSCHAPPEN BETREFFENDE GEBRUIK OP
    GROTE HOOGTE, DE AFZUIGINGSSTRATEGIE VAN HET INLAATSPRUITSTUK EN HET TOTALE
    VERMOGEN.
     
  19. Gebruik op grote hoogte.. Mja, dat ene keertje wintersport... Het is meer gebruik op grote snelheden ;) Aanstaand weekend weer naar Duitsland..:kwijl: Denk dat ik maar van de week even naar mijn dealer ga voor een update.. Maar ik hoop dat het vermogen of koppel weer niet teruggeschroeft gaat worden....
     

  20. Waar kun je ergens zien wat die software updates inhouden? Of zie je het gewoon bij geleide diagnose, wanneer je de update uit wil voeren met ids?
     

Deel Deze Pagina