1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus kopen zonder de 1.6TDCI? Turbo vervangen

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door montagne, 18 okt 2014.

  1. Als ik zo die prijzen lees van €2000 tot €2600 kan je het veel beter zelf doen. Als ik lees dat de zelf best handig bent is het heel goed zelf te doen! (trouwens ook een 1,6 TDCI)

    Ik heb het ook zelf gedaan, op een parkeerplaats nog zelfs :P, daarbij had ik heb aan de voorkant op 2 bokken staan. Daarbij heb ik de how to van Silver Baron erbij gehouden. Als je de tijd hebt zou ik het zeker zelf doen. Als je rustig aan doet is het echt wel te doen.

    En over het roetfilter/EGR/chippen, ik heb mijn roetfilter helemaal verwijderd doormiddel van een nieuwe downpipe te maken, ik had daar dan wel lang de tijd voor, maar is iets over na te denken te (laten) doen.

    Verder heb ik het roetfilter softwarematig laten verwijderen voor €300 inclusief EGR dichtzetten, dat was bij DTC-Tuning in Hoorn.

    Totaal was ik kwijt:

    Uitlaat €150
    Chippen €300
    Turbo €700

    Totaal €1150

    Hopen dat dit je een beetje helpt!
     
  2. #62 kolere, 2 dec 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2014
    Waarom denk je veel snelweg te kunnen rijden? Het roetfilter zal pas bij warme motor gaan regenereren neem ik aan, dus als je dan toch wil rijden kunnen kortere ritten minder kwaad. Kan je niet een week de auto van je dochter claimen?

    En wat zijn die: "verschillende opvattingen over het dichtzetten van de EGR", dan?
     
  3. De kortere ritten zorgen er juist voor dat het roetfilter snel verder dicht komt te zitten.
     
  4. Klopt, maar als hij deze week toch nog met de auto wil rijden kan je theoretisch denk ik juist beter kortere ritten rijden, en niet langere zoals er nu werd gesteld, omdat de auto alleen kan regenereren wanneer de motor goed op temperatuur is en dus dan pas meer diesel zal gaan inspuiten.
     
  5. #65 montagne, 7 dec 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2014
    Heb de auto bewust laten staan en idd af en toe de :focus: van mijn dochter geleend. Omdat het regenereren juist op de snelweg plaats vindt vroeg ik me af of er wat anders aan de hand zou zijn. Omdat ik veel snelweg heb gereden sinds ik de auto heb en het DPF toch al voor zijn termijn (Heb Ardea niet gemaild of dit idd de 2e is) dicht zit. Zal morgen eens kijken of ik een fotootje kan maken van de vulling. Op weg naar huis meteen even bij zwager langs om de olie te vervangen. Ben benieuwd hoeveel diesel er nu bij zit. Heb zo'n 1100 km gereden sinds de turbo en olie vervangen zijn.

    En over die EGR. Zei de man van ATM verder niet. Ook niet gevraagd. Maar volgens mij heb ik op het forum verschillende verhalen over de EGR langs zijn komen. Vraag me trouwens af of de EGR nadat hij is dichtgezet wel de "schoonmaaktikjes" blijft geven? Als hij dat niet doet gaat dat toch opvallen als hij een keer in de garage staat? Of zou een monteur daar niet opletten?
     
  6. Een monteur is er niet om je te pesten, maar om je auto te onderhouden;).
     
  7. Vandaag is de auto naar de dokter geweest voor zijn ademhalingsprobleem. Of eigenlijk het niet goed kunnen uitademen. De dokter heeft eerst even goed geluisterd en een diagnose gesteld die aan de buitenkant voor mij niet te zien was: Foutcode; tijdsduur regeneratie roetfilter.
    Vervolgens is de patiënt onder het mes geweest.

    [​IMG]

    Het slechte uitademen kwam volgens de dokter door al de roodbruine aanslag in de long.
    De long is vervolgens schoongemaakt en gesloten.

    [​IMG]

    De wond is keurig gehecht.
    Daar zie je nadat ook de opperhuid weer op zijn plek zit helemaal niks meer van.
    Dank je wel dokter [MENTION=15497]Dpf off[/MENTION].

    Bij het verlaten van het ziekenhuis merkte je dat de patiënt zich een stuk beter voelde. En ik ook.
     
  8. Ja tuurlijk maar kan me voorstellen dat als het hem opvalt en, service gericht als hij is, even meldt dat er mogelijk een probleem is met je EGR.
    Overigens niet geluisterd of het zo is. Morgen ff doen.
     
  9. Dan is er toch geen probleem?;). Nu hopen op probleemloze kilometers!
     
  10. Nee geen probleem. Dat laatste hoop ik ook.
    Vanmiddag ook ff de olie gewisseld. Filter laten zitten. Haalde er toch 3,8 liter uit. Maar die diesel ben ik dus kwijt en de veroorzaker ook:rock:
     

Deel Deze Pagina