1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus kopen zonder de 1.6TDCI? Turbo vervangen

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door montagne, 18 okt 2014.

  1. #1 montagne, 18 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 nov 2014
    Ik heb bijna twee jaar gereden in mijn wagon en zo'n 55.000 km afgelegd.
    In de garantieperiode na aankoop zijn de brandplaatjes vervangen. Onlangs het roetfilterprobleem ==> http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=40487&page=2
    Bij de oliewissel 5 liter afgetapt. Bij de dealer konden ze daar eigenlijk weinig zinnigs over zeggen. (Ja in de gaten houden). [MENTION=3422]antig01[/MENTION]. Ik begreep van detonate dat hij het er vanmiddag ook met je over heeft gehad. Met die 5 liter in het achterhoofd vanmiddag naar de turbo gekeken. Geen horizontale speling maar wel een verbogen schoepje.
    [​IMG]

    Wat nu te doen? Een paar zaken preventief vervangen of inruilen.
    Ook eens opzoek naar de banjoboutjes
     
  2. #2 antig01, 18 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 okt 2014
    Deze compressor lijkt mij eind van zijn latijn inderdaad. Zoals ik ook tegen Nick heb gezegd, of repareren, of inruilen. Ik zou niet doorrijden tot deze turbo of de motor klapt want dan is je auto niks meer waard en sta je met je rug tegen de muur.
     
  3. Ja due turbo lijkt wel klaar.
     
  4. #4 montagne, 18 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 okt 2014
    Turbo vervangen en dan kunnen we er weer tegen aan!?!

    Durf niet meer te rijden. Moet volgende week nog naar een paar belangrijke afspraken............
     
  5. Een schoep is zelfs krom, dat gebeurt vaak alleen als iets naar binnen is gevlogen.

    Controleer goed alle buizen en luchtfilter.
    Dan idd nieuwe turbo er op en gaan....
     
  6. En een nieuw roetfilter dan neem ik aan.
     
  7. Vraag me inderdaad af wat hier binnen is gekomen, die schoepen buigen niet zomaar..

    Je zal nu behoorlijke onbalans hebben in je turbo.
     
  8. Vroeg mezelf al af wat dat dan geweest zou kunnen zijn. Je luchtfilter zit er nog tussen.
    Snap het niet
     
  9. Vanwege de verstopping? Of is er een relatie met de turbo?
     
  10. Ik hoorde van Nick dat er een liter te veel "olie" in het blok zat en dat het filter nog nooit vervangen is.
     
  11. Zoals je in het verstopte roetfilter topic kunt lezen heb ik laatst de olie ververst en tapte 5 liter af i.p.v. 3,8. Dus 1,2 liter teveel. Had bij de regeneratie van het roetfilter bij de garage het hoge oliepeil (aangegeven door de Wegenwacht) aangegeven. Was niet zoveel volgens de garage. Bij confrontatie daarmee naderhand kwam er niet veel zinnigs uit.


    Volgens het boekje heeft de auto bij 120.000 en 140.000 nog een beurt gehad bij Ardea Zwijndrecht. Neem aan dat de DPF toen wel vervangen is. Zou een wonder zijn als een DPF ruim twee ton meegaat of niet?
     
  12. turbo bij de dealer laten doen of door een turbo specialist?
    Of op ebay een bestellen
     
  13. inderdaad die turbo is over heeft hij helemaal geen spelling of een klein beetje?
    want zo aan de foto te zien raakt hij het huis schone rand
    hebt het al vaker gezien dat de schoepen dan langzaam afslijten of even vast slaan wat een krome schoep tot gevolg heeft en na lang door rijden een turbo die meer olie verbruikt dan er in het carter zit.
    ik denk turbo vv en het roetfilter vv of verwijderen dat je dan je grootste problemen opgelost hebt.

    mvg sander
     
  14. Als ik jou was zou ik div offertes vragen en ff kijken op de onderdelenlijn.nl en dan bij voorraad staan soms hele leuke dingen op.
    ben je zelf handig?
    dan is het mischien nog wel te doen om hem zelf ter vervangen?

    mvg sander
     
  15. Als het een ex-lease wagen is, dan is het DPF niet vervangen. Ik zou naast de turbo vervangen het DPF verwijderen, EGR dicht maken en laten 'uitprogrammeren'.
     
  16. Speling niet. Ja klein beetje op en neer. Heen en weer niet
     
  17. die zijn gereviseerd zeker of km afhankelijk van de auto waar ze uit komen


    Heb een heeeeeeeeeeeeeel handige zwager en zelf ook geen twee linker handen qua auto techniek leer ik steeds meer.
     
  18. Eigenaar was bouwbedrijf. Dus geen lease. Ga Ardea even mailen. Neem aan dat hij vervangen is want 215k met 1 DPF??
     
  19. op de onderdelenlijn staan gereviseerde, nieuwe en gebruikt

    spelling op en neer dat kan al genoeg zijn om het huis te raken en de schoepen te verbuigen gelukkig ben je er optijd bij en zijn ze niet al afgebroken met als gevolg inlaad traject reinigen en hopen dat er niets naar binnen in de motor is gekomen.

    mvg sander
     
  20. Je weet dat het schoepje vd turbo altijd op en neer beweegt?
    En als bij de 1.6 tdci de turbo gaat, en gruis achterlaat is je luchtinlaat wel je minste zorg.....

    [MENTION=946]montagne[/MENTION]; nwe turbo kost je ongeveer 750-1000 afhankelijk waar je 'm koopt.
    Destijds heb ik een bij Turbo's Hoet gekocht. En zelf vervangen. Als je een nwe turbo koopt, koop dan een complete kit. En vervang de turbo volgens specs, incl. spoelen. En zoals Lars (Dutchguy) al aangaf controleer ook je slangen e.d. zelfde geld zit daar een scheur waardoor de rommel naar binnenkomt.
     

Deel Deze Pagina