1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus kopen zonder de 1.6TDCI? Turbo vervangen

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door montagne, 18 okt 2014.

  1. Ik heb het gedeelte in jou topic "mijn focus" gelezen.
    Mijn zwager kwam met ebay.de. Haalt hij zelf ook vaak spullen. http://www.ebay.de/sch/Turbolader-/...kw=Ford Focus II Stufenheck 2007 DA_ 1.6 TDCi

    Expert-car Gmbh zag ik ook in een topic MikeTheBike langskomen over het reviseren van je turbo

    Naar aanleiding van je topic heb ik al een boodschappenlijstje opgesteld met leidingen, carterpan, banjoboutjes en aanzuigbuis.
    Zal eens prijs opvragen bij Turbo's Hoet.

    Bedankt voor de info
     
  2. lijkt me ook heel sterk, maar heb al wel gehoord dat het '2e' roetfilter vaak de 120.000km niet haalt.:nocheer:
    ff een mailtje sturen lijkt mij het beste, weet je iig bij welke km stand hij vv zou zijn.
     
  3. #23 nmeerlo, 21 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 okt 2014
    Dit niks voor je?

    http://turboonderdelen.nl/index.php?route=common/home

    Edit: dit gaat alleen over het binnenwerk van je turbo. Wat er bij jou beschadigd is, op je foto te zien.
    Kun je zelf monteren, en is aanzienlijk goedkoper dan een heel nieuwe turbo te kopen.
     
  4. Bedankt, Zal eens vragen of degene die het gaat uitvoeren dit ook kan.
     
  5. En wie gaat `m balanceren???
     
  6. De bandenboer?

    Nee serieus, ik zie daar ook geen heil in om dat zelf te gaan doen.
     
  7. Was maar een suggestie heren....na wat zoeken op internet kwam ik dit tegen....
    Weet niet of het wat is, of het uberhaupt werkt...maar kan misschien voor iemand met een
    "krappe" beurs wel een oplossing zijn....
     
  8. Niek, was handig om dat er dan bij te vermelden.
    Nu leek het of het een oplossing was die jij zelf eens had toegepast.
     
  9. Heb je gelijk in....sorry daarvoor...
     
  10. #30 montagne, 28 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 okt 2014
    Update:
    Ben eerst bij de Ford dealer geweest. Na enig getrek kreeg ik uiteindelijk een onderdelenlijst met bijbehorende prijzen.
    [​IMG]

    Als alles gedaan wordt inclusief de "indien nodig" zaken ben ik bijna € 2.600,- verder. Met een nieuwe turbo. Een gereviseerd exemplaar scheelt ca € 400,- zoals je ziet.
    Als "indien nodig" niet nodig is zit ik nog tussen de € 1.600,- en € 2.000,-.

    De dealer kwam ook nog met een bedrijfje dat gespecialiseerd is in turbo's ; http://www.turbo-hulp.nl
    Hier gaat de rekening al terug naar € 1.100,- of € 1.300,- (resp. gereviseerd of nieuw)

    Een compleet nieuwe turbo van Turbo's Hoet incl. leidingen e.d. komt op € 625,- ex BTW (ca €750,- incl.) Een ander bedrijf zat op € 609,- voor een gereviseerde waarbij ze € 100,- statiegeld rekenen voor de oude turbo.

    Er zijn verschillende oorzaken genoemd. Turbo's Hoet geeft aan dat een verbogen vaantje wijst op te hard draaien van de turbo en dat het inlaatsysteem gecontroleerd moet worden.

    Vanmorgen de slang en luchtfilter losgehaald.
    Aan de zijde van het filterdeksel zit er dus een flinke scheur in de slang (aan de onderzijde, onder de slangklem.)

    [​IMG]

    Als alles vast zit zit het in principe dicht. Misschien staat er, als de zaak in bedrijf is, toch een zodanige druk op dat de slang, t.p.v. de scheur, wordt open getrokken.

    [​IMG]

    Ik heb op ebay een exemplaar gezien die ongeveer € 30,- kostte. Dat is iets minder als de ruim € 200,- die Ford rekent.
    Kijk maar eens in de bovenstaande opgave wat ze voor een oliefilter rekenen. Daar koop ik er bij mister-auto bijna 4 voor!!

    PS het ontbrekende stukje rubber in de rand heb ik er zelf vanaf getrokken.
     
  11. Heb je waarschijnlijk wel direct de boosdoener te pakken.
    Deze slang zit na je luchtfilter, grote kans dat hier rommel door heen is gegaan en wat in je turbo is gekomen.
     
  12. Vraag eens een offerte op bij 112turbo.
    Heb daar laatst ook een offerte opgevraagd, omdat mijn turbo ook aardig begint te fluiten.
    Kwam op +/- 1000 euro uit. Auto 2 dagen weg, incl. vervangend vervoer, onbeperkt aantal km's.

    Let op!! Dit gaat wel om turbo revisie. Dus er komt geen nieuwe turbo op.
     
  13. #33 Marco Morello, 28 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 okt 2014
    Waarom een gereviseerde terwijl je voor €750,- een nwe bij Turbo`s Hoet vandaan hebt? Wat een complete kit is (incl. zeefjes, olie aanzuig, olieleiding etc.).

    De overige onderdelen is namelijk wel aan te raden om te vervangen.
     
  14. Zit er zo'n luchtsnelheid in de slang dat hij hem opentrekt?
    Zit wel deels onder de slangklem. Maar goed is het niet. Hoe komt die er in, die scheur, vraag je je dan meteen af.
     
  15. #35 montagne, 28 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 okt 2014
    Voor € 1.100,- heb ik een gereviseerde turbo, hier vlak om de hoek. Utrecht is niet zo ver weg maar toch.
    Overigens gaat mijn zwager de turbo vervangen dus ik denk er sterk over na om de set bij Turbo's Hoet te gaan halen. Ik help erbij en kan de boel zelf nakijken.

    Edit: Ik heb afgelopen weekend de olie van de laatste wissel nog even gefilterd en daar kwam geen rommel uit
     
  16. Belangrijkste controlepunten voor gruis zijn de retourslang van de turbo en het zeefje van de vacuumpomp. Ik heb de schade zoals bij jou turbo al eens vaker gezien. En hierbij heb ik totaal geen gruis gevonden.
     

  17. Gelukkig houdt dat in dat zonder problemen de turbo vervangen kan worden, zonder angst dat je nwe turbo direct weer naar de bliksem gaat.
    Wel kan ik je aanraden om de auto te flushen (knapt ie echt van op) en de reparatie volgens specs uit te voeren.
     
  18. +1. Flushen zou ook voor diesels zonder problemen goed zijn. Jammer dat mensen het altijd weggegooid geld vinden.
     
  19. #39 Vogel, 29 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 okt 2014
    [MENTION=3422]antig01[/MENTION] Kun je dat onderbouwen? Ik was namelijk zelf ook in die veronderstelling.
     
  20. Vandaag offerte ontvangen.
    € 1.027,- en € 1.323,- voor respectievelijk een gereviseerde en nieuwe turbo. Komt dus nagenoeg overeen met de zaak hier om de hoek. Maar bedankt voor de tip
     

Deel Deze Pagina