1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

EGRklep dichtzetten

Discussie in 'Handleidingen Focus I' gestart door uwbuurman, 15 okt 2007.

  1. Het lukte mij inderdaad niet. De auto staat bij de garage, ze verwachten er ongeveer 3,5 uur mee bezig te zijn. Het uitlaatspruitstuk moet eerst verwijderd worden, daarna kan het inlaatspruitstuk eruit. Ik ben benieuwd hoe de auto het daarna zal doen.
     
  2. De auto is inmiddels weer terug en hij rijdt een stuk beter.

    Ze hebben het inlaat- en uitlaatspruitstuk gereinigd, alsmede de turbo. Zij adviseren echter om de EGR níet af te sluiten maar om gewoon eens in de zoveel tijd een dieselreiniger aan de tank toe te voegen.
     
  3. EGR gewoon afdichten, scheelt een hoop troep in de inlaatspruitstuk.
     
  4. precies. gewoon wel doen. die EGR heeft geen ander doel dan emissie eisen te halen. motorisch voegt hij niets toe.. Niet positiefs in ieder geval.
     
  5. Er zit inmiddels ook weer een nieuw plaatje tussen. De auto rijdt een heel stuk beter sinds de boel schoongemaakt is. Nu zou het ook lekker schoon moeten blijven.
     
  6. Ik heb laatst mijn luchtinlaat bekeken. Zit al zo'n jaar een plaatje met gaatje in de EGR (zonder gaatje kan bij mij niet). Inlaat was vrijwel schoon, maar een klein beetje zwarte aanslag.
     
  7. Nogmaals het verzoek :think:
     
  8. Naar aanleiding van de vraag van Rimco, heb ik dit topic weer gevonden.
    Ben zelf ook van plan nu toch echt de EGR te gaan afdichten. Als iemand nog foto's heeft van een TDdi dan houd ik mij aanbevolen.
    Zodra ik zover ben zal ik ook wat foto's maken.
     
  9. Heb zelf vandaag ook de EGR van de TDDI dicht gemaakt,

    meen wat een troep zat daarin....

    Het grote verschil met de TDCI is dat je niet een kleine buis hebt, maar een buis (eerste stuk gelukkig flexibel) met waterkoeling hebt, deze hoeft er niet af, het eerste deel is flexibel en kan je er een beetje vanaf buigen.

    Maar moet je perse die vacuumslang dichtmaken, nu er een plaatje voorzit kan die vacuumslang ook helemaal niets meer doen?
    [​IMG]

    Moet eerlijk zeggen dat het verschil onderin nu goed te merken is, bij mij viel de motor soms af, zo weinig koppel had die. Ik vind het gevoel bij het wegrijden nu veel beter...
     
  10. #51 fofowava, 19 sep 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 sep 2010
    ik heb vandaag de egr klep afgesloten (zonder eerst dit topic te lezen, stom), zal eens foto's plaatsen.

    In tegenstelling tot topicstarter heb ik niks verwijderd en heb ik alles direct vanuit de open klep gedaan. Wel krap maar blijkbaar te doen.
    De klep zelf heb ik dus nog niet gereinigd.

    EGR kleppakking zoeken .... geloof dat ik flink wat websites heb bezocht voordat ik zover was.
    [​IMG]

    Bouten eruit met de grote ratel, zaten flink vast, achteraf bleek dat beide bouten goed scheef erin gedraaid waren, één ervan was aardig gaar. En dat terwijl de auto tot mijn eigendom altijd dealeronderhouden is, wzfk ?
    [​IMG]
    [​IMG]

    hebbes
    [​IMG]

    Even stuk uit een alu nummerbord dremelen, wil later eentje van rvs gaan maken.
    [​IMG]

    klaar
    [​IMG]

    erin, incl. ijzerdraad vasthoudertje
    [​IMG]

    Heb daarna uurtje snelweg gereden, de kleine schokjes tussendoor bij constant rijden zijn weg, in de stad ook rustiger en pakt makkelijker op.
     
  11. Even een gekke vraag maar komt de auto nog door de apk keuring of moet je dan de egr weer open zetten?
     
  12. NOx wordt niet getest, dus ja!
     
  13. Mooi dan mag hij van mij ook dicht,
    Das weer een nieuw project erbij :D
     
  14. de egr kan gewoon dicht voor de apk de mijne is gister geweest en kwam gewoon door de roet meeting met dichte egr
     
  15. ik wil mijn EGR klep ook dicht zetten maar nu even een vraag wa ik nu niet zeker van ben en dat is : moet ik nu met mijn auto (1.8 tdci 115 pk uit 2002) nu wel een 6mm gaatje er in doen of niet? en verder geen slangetje afsluiten?
     
  16. bij de tci moet er een gaatje in anders krijg je een foutcode
     
  17. okey dankje!!! zal ik 1 deze dagen eens mee bezig...
     
  18. Ik dacht te hebben gelezen dat de eerste paar TDCi's dat niet hoeven.
     
  19. ik d8 ook al dat ik zo iets had gelezen,vandaar dat ik het toch even voor de zekerheid vroeg
     

Deel Deze Pagina