1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 EcoBoost 182pk Ecoboost kunnen nu wel via superchip

Discussie in 'Performance' gestart door oost2400, 11 mei 2012.

  1. Precies, ik begrijp heus we dat 50 km/h rijden in 5 en het gas vloeren niet fijn is voor de aandrijflijn e.d. en daarbij het geeft gewoon een slecht resultaat.
    Nee, in 5de versnelling 50 km/h rijden dan ga je cruisen relaxt rijden, pink floyd over de speakers of zo.
    Maar wanneer ik 50 in 3 rij, tsja jongens dan zijn we toch wel in andere bui hoor.
    Meestal met andere muziek over de speakers:rock:
    Het ligt gewoon aan de muziek denk;)
     
  2. 50 in de 5 is zowieso slecht, getuned of ongetuned: je vliegwiel krijgt hoe dan ook op zijn klote
     

  3. Hee Michael, toch geeft de display van de boordcomputer al bij 50 km/h aan om naar 5 te schakelen en bij ca 70 km/h naar 6.
    Als dat slecht is waarom geeft Ford dit advies, als ik zo vrij mag zijn je dit te vragen.
    Nu doe ik dat eigenlijk nooit hoor, 50 a 60 km/h in de bebouwde kom met een constante snelheid vind ik de ecoboost in 3 of 4 het lekkerst rijden.
     
  4. Als de display zegt dat je de vaart in moet rijden, dan doe je dat toch ook niet? ;)

    Bij een benzine auto rond de 2500 tpm schakelen betekent in z'n 5 bij +/- 70 km/u en in z'n 6 bij +/- 100 km/u (heb zelf een auto met 6 versnellingen gehad).

    Te weinig toeren is net zoals Michael al zegt gewoon niet goed.
     
  5. Bij onze Ka idem dito...de motor protesteert dan ook behoorlijk ! Maar zuinig dat ie dan is ....:baeh:
     
  6. Bij mij geeft de indicator aan bij 55 in z'n 5 (hoogste versnelling dan). Meestal gaat ie bij 60-65 toch wel in de 5. En als ik vaart wil maken gaat ie een verzetje (of 2) terug. Gewoon rollen op een vlakke weg kan dan wel.
     
  7. Vandaag een mail terug gekregen met het antwoord op m'n vraag van waarom de 150pk versie niet tot dezelfde waarde gaat als de 182pk versie.
    De reden is dat 150 pk versie blijkbaar kleinere injectoren heeft... Is er hier iemand die dat eens kan nakijken en verifiëren?
     
  8. In Ecat staat maar 1 onderdeelnummer voor de injectoren. Het ziet er dus naar uit dat er geen verschil in injectoren zit.
     
  9. De 150 pk ecoboost versie is mechanisch identiek aan de 182 pk versie, het vermogen verschil is puur software!
    Laat je niets wijs maken over kleinere injectoren of wat dan ook, want dat is pure bullshit:rock:
     
  10. M'n Megane was ook 20 in z'n 2 , 40 in z'n 4 en 60 in z'n 6. Ging prima nooit een probleem mee gehad. M'n huidige Focus gaat op een 50km weg bij de 50 in z'n 5, op 80 wegen bij de 60 en op de snelweg wat later.
     
  11. Idd dat vond ik ook!
    En dat heb ik hun ook gezegd in m'n mail dat ik terug gestuurd heb, we zullen zien wat hun antwoord hierop is...
     
  12. Waarschijnlijk hoor je niets meer:schater:
     
  13. Heb antwoord, had toch al contact met ze.
    Het was kort... geloof niet alles wat op internet staat schreven ze.

    Waar ik benieuwd naar ben is naar een 150pk en 182pk na de chip met lucht/brandstofmengsel meting. Dan kan je namelijk perfect zien of er toch iets mis mocht zijn met de injectoren...
     
  14. Het was kort... geloof niet alles wat op internet staat schreven ze.

    Daar hebben ze gelijk in, laat ik dan gelijk beginnen door niet te geloven wat zij zelf melden ha,ha,ha.
    Wat een lulverhaal zeg, wanneer het echt zo is wil je echt wel bewijzen dat het zo is.
    Temeer, omdat de klanten naar jou moeten komen i.p.v. naar de concurrent.
    Volgens mij een stelletje AMATEURS.
     
  15. Amateurs wil ik niet zeggen, nogmaals ik ben benieuwd naar een grafiek van de lucht/brandstof verhouding.
    Neem bijvoorbeeld de Opel Corsa Turbo (in elk geval in Engeland) als die dingen gechipt zijn hebben ze heel veel vermogen. Maar hoog in de toeren lopen ze dan te arm en ploffen de blokken uit eindelijk.
    Vooralsnog lijkt het erop dat de 150pk en 182pk ecoboost motoren hetzelfde zijn, als dat zo is dan is het raar dat bluefin niet de 150pk versie over de 200pk heen brengt.

    Trouwens Mountune brengt hun MP200 kit ook uit op de 150pk variant. Denk dat Bluefin fout zit in dit geval.
     
  16. Gijsbert, er staat maar 1 nummer in de ECAT dat zegt mij genoeg:rock:
     
  17. MIsschien een beetje off topic, maar waarom heeft een Mondeo met 1.6 ecoboost dan 160 pk. Ook alleen aangepaste software.
     
  18. Ik zeg ook niet dat ik je niet geloof, dat doe ik namelijk wel.
    Maar om te zeggen dat ze amateurs zijn nee :)
     
  19. Oke, daar ben ik misschien een beetje te kortzichtig mee, niet ze maar minstens 1 persoon die er werkt wel. :schater::schater:
     
  20. Daar heb ik me nog niet in verdiept, maar dat zou best weleens zo kunnen zijn.
     

Deel Deze Pagina