1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 EcoBoost 182pk Ecoboost kunnen nu wel via superchip

Discussie in 'Performance' gestart door oost2400, 11 mei 2012.

  1. ik heb net een mailtje ontvangen van Sales Superchip dat het wel kan nu:

    Dear Maurice,

    Thank you for your enquiry regarding a Superchips remap for the Ford Focus 1.6 Ecoboost 182 PS.

    We now offer a remap for this model, either through our dealer network (www.superchips.co.uk) or using bluefin (www.mybluefin.co.uk).

    It will gain a maximum of approximately 20 bhp and 44 Nm of torque (graphs attached).

    The RRP for either method is £455 including VAT, but we are currently promoting bluefin at 20% off the RRP (£365 plus carriage) Please click the following links for details:

    http://www.mybluefin.co.uk/search?make=9&fueltype=3&model=2&variant=2544
    Price* : £365
    EURO:455,23

    http://www.superchips.co.uk/search?make=9&fueltype=3&model=2&variant=2544
    Price : £455
    EURO: 567,47

    Kind regards,

    Dominic



    [​IMG]

    maar ja nu is hij al getuned
    geen spijt er van hoor :thumbs:
     
  2. Hmmmm, nu begin ik toch te twijfelen. De mogelijkheid om zelf de nieuwe map te kunnen laden en ook weer terug te kunnen gaan naar de oorspronkelijke map mocht dat nodig zijn is wel heel interesant.
     
  3. #3 Godtoh, 11 mei 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 mei 2012
    Dus de obd beveiliging is gekraakt. Erg mooi maar wel duur.
    Edit: ze hebben ook een map voor de 150pk, maar die resultaten zijn niet zo mooi als de 182pk versie. Beetje raar.
     
  4. Kijk da's op zich goed nieuws, als de één het kan dan kan de andere het binnenkort ook ;)

    Hoewel ik een groot voorstander ben van tuning die je zelf kan activeren en deactiveren, moet ik eerlijk zeggen dat ik het cijfermatige van deze oplossing een beetje tegen vind vallen.

    Het aantal extra paarden is prima, maar een koppel onder de 300 Nm vind ik wat teleurstellend.
     
  5. Ik vind een verhoging van 44Nm t.o.v. de 20pk een mooie toename.

    je moet natuurlijk helaas geen wonderen verwachten van een 1.6 motor voor de torque. Hebben ze gewoon te weinig inhoud voor.

    Hoeveel Nm heeft deze motor eigenlijk volgens Ford?
     
  6. 240 Nm, in overboost 270 zegt het boekje
     
  7. Tja wat zegt Ford, idd 240Nm en 270 in overboost. Maar in hoevere klopt dit mijn Focus zat al op 303 zonder tuning dus de waarde die je kan behalen met BF zou juist een vermindering zijn.

    UT houdt een max. Koppel van 340 aan wat net iets boven de 330Nm van mountune ligt. In dat perspectieft blijft BF dus behoorlijk achter.

    Overigens denk ik dat het niet de motor naar met name de bak is die op dit moment zorgt voor de grens van 340Nm ;)
     
  8. Superchips is altijd een beetje terughoudend met het koppel. Blijkbaar willen ze dat de boel heel blijft. Ze hebben er niets aan dat als er een bak in de soep draait dat ze een slechte naam krijgen.
    Persoonlijk ben ik het wel met ze eens; ook voor diesels zorgen ze altijd dat het koppel wat aan de lage kant blijft om roeten te voorkomen.
     
  9. ze moeten maar ff door knutselen daar bij superchips, dan kan ik mijn TDCI mooi zelf doen via bleufin..
     
  10. Ik heb de module nog liggen van de Mondeo....Ik zou dus alleen de software nodig hebben, maarrrr ik heb al dik 200pk en 300Nm koppel dusssss...

    Iemand interesse in een Bluefinmodule?
     
  11. Ik ga van de week even contact opnemen met Jamie, er ligt hier in de kast ook nog een handset maar dan voor een ST. Ik wil wel eens weten wat de mogelijkheden zijn ;)
     
  12. Laat maar even weten dan, ik ben ook benieuwd!
     
  13. Zodra ik wat weet meld ik me wel weer ;)
     
  14. Waarschijnlijk heeft Superchips meteen maar een limited-torque map gemaakt om eventuele oververhittingsproblemen (die nu bij zwaar getunede :st: 's aan het licht komen) te voorkomen. Dus bij lage toeren een te hoge druk (dus koppel), waardoor de cilinderwanden kunnen scheuren. Misschien hebben ze eens naar de opbouw van de Ecoboost gekeken en hun eigen conclusies getrokken.
    Maar ja dat weten we pas over een paar jaar wie het bij het juiste eind heeft.
    Voor de mensen die dik over de 300 nm zitten hoop ik natuurlijk dat er geen problemen optreden.
     
  15. Zal wel meevallen, de nieuwere generatie 1.6 blokken heeft een zeer goede warmtehuishouding. Daarbij rijdt er in de uk wel een aantal mensen met turbo setup op de normale 1.6 zonder veel problemen. Denk dat losloopt. Maar over een goed jaar weten we het.
     
  16. Ik blijf erbij dat niet het blok maar de bak de zwakste schakel is ;)
     
  17. Gijsbert,ben wel benieuwd hebben we het hier over de Ford Focus model 2 en of 1.
    En wat zijn de standaard waarden qua pk's en koppel van de normale 1.6 als ik vragen mag. En wat zijn de getunde waarden waar deze ford focus mee rijdt.
    Bij voorbaat bedankt
     
  18. mee eens!

    maar ik betrek dan ook de aandrijfassen, koppeling en vliegwiel erbij
     
  19. Met name fiesta mk5 zs. Ongeveer hetzelfde als de focus1 1.6. Maar de latere 1.6jes zijn dacht ik op basis van deze. Met turbo doen ze zeg tussen de 170 en 300pk. Afhankelijk van de nokkenassen, zuigers, drijfstangen, turbo etc. Met kleine turbo en decompressieplaat halen ze iets van 170 a 200pk dacht ik. Kunnen ze prima hebben. 300pk blokken hebbem wel een grotere radiator en oliekoeler aan boord. Maar alsnog niet veel horror verhalen vanwege warmte. Ik zou me niet druk maken hoor. Gewoon met beleid dan komt het best goed.
     

Deel Deze Pagina