1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 EcoBoost 182pk Ecoboost goes Tuning

Discussie in 'Performance' gestart door Ecoboost182, 26 aug 2011.

  1. @Fred, in beginpost stond het bovenstaande.
    Garantie zou dus in beginsel geen probleem moeten opleveren.
     
  2. OK, niet helemaal goed gelezen dus :sick:
     
  3. chip op maat bestaat niet echt hea;)

    vaak is het enigste wat echt "op maat" is, is de PATS-codering en het VIN-nummer (startblokkering en chassisnummer)
    verders komt de software gewoon van de plank;)

    er zijn echter ook bedrijven, zoals Fordtune in belgië, die diverse parameters kunnen aanpassen;)
     
  4. @ Johoo: Het is ook niet alleen de leasemaatschappij die dat bepaalt, maar het bedrijf.

    Waar het hier ook om gaat is: de auto is niet van jou: je hebt hem in als leaserijder in bruikleen en gaat er dingen mee doen die je zelf waarschijnlijk ook niet zou willen als jij de auto in beheer hebt...
    Verder ben ik het wel eens met dat het van de berijder/rijstijl afhangt wat voor leven een auto heeft. Als dat de spuigaten uitloopt krijg je meestal ook wel wat te horen van de leasemaatschappij/wagenparkbeheerder.
    Dealer kan van alles roepen in de trant van: doen! maar volgens mij is Ford NL normaal degene die garantie-issues afhandelt en betaalt. Of deze dealer heeft diepe zakken, dat kan ook natuurlijk.
     
  5. Rob heeft natuurlijk wel een extra garantie afgesloten.
    Hierdoor heb je de Ford garantie niet nodig op de gebieden waar er eventuele problemen kunnen ontstaan.
    Het is natuurlijk de mening van één persoon die werkt bij een Ford dealer.
    Die zegt dat Rob de tuning moet doen, misschien omdat er een goede garantie is afgesloten.
    Zowel deze persoon als Rob weten heus wel dat wanneer het fout gaat je waarschijnlijk niet bij de dealer kan verhalen, en zeker niet bij Ford- Nederland.
    Maar daar is die extra garantie toch voor.

    Groetjes

    Johan:ford::focus3::ecoboost:
     
  6. Rob,
    Ben je al thuis... Wannner komen de resultaten van vanmiddag en fotos ??
    Ben erg benieuwd ook hoe de auto op de terugweg "aanvoelde"

    Of heb ik te veel haast...?
     
  7. Vind het wel gaaf en gewaagd :)
     
  8. Ik ben idd net thuis, was een flink stukje rijden.
    Ik zal dadelijk proberen foto's printouts ed te posten, maar ga eerst ff eten
     
  9. ben benieuwd:D
     
  10. anders ik wel:D

    @ ecoboost182: heb je ook foto's van de werkzaamheden?
     
  11. Eet smakelijk
     
  12. #32 Ecoboost182, 27 aug 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 aug 2011
    Zo dan eindelijk het verhaal van de tuning.
    Precies op tijd aangekomen in Deinze (wat een eind zeg) en na wat handjes schudden was het eindelijk zover om de auto op de rollenbank te zetten.
    [​IMG]

    Nadat een laptop was aangesloten en de auto was vastgesjord werd de eerste run gemaakt.
    [​IMG]

    De waardes die er standaard uitkwamen waren 181,11 pk bij 6006 toeren en 267 Nm bij 3385 toeren.
    Dat is natuurlijk in zijn geheel niet slecht :P

    Het linker voorwiel moest eraf om daarna de beplating aan de binnenzijde van de wielkuip te verwijderen.
    [​IMG]

    Na wat bevestigingsschroeven te hebben verwijderd kan de inspuitcomputer uit de auto worden verwijderd.
    [​IMG]

    De inspuitcomputer wordt daarna door een speciale om de kitnaden verwarmt waarna met de grootste zorg het inwendige wordt blootgelegen.
    [​IMG]

    Na wat draden gesoldeerd te hebben wordt de print in een daarvoor bestemde standaard geplaatst waarna de software kan worden uitgelezen, de diverse parameters 1 voor 1 worden aangepast om daarna een test te doorlopen.
    [​IMG]

    De computer wordt hierna zorgvuldig met speciale lijm weer gesloten en teruggeplaatst, samen met de binnenkuip en voorwiel.
    Op de rollenbank wordt daarna de auto voorzichtig gestart en warmgedraaid waarna gekeken wordt of dat zich geen rare dingen voortdoen en of de tuning voldoet aan de gestelde eisen.

    hier dan het overzicht waarop jullie zitten te wachten
    [​IMG]
    Het vermogen is geworden 198,03 pk bij 5.404 toeren en het koppel wat hier bereikt wordt na de tuning is 358,9 Nm bij 2.505 toeren :thumbs:

    Na de meting ging Didier (Tuner) nog even een testritje maken om daarna mijzelf de gelenheid te geven om ook nog een rondje te rijden en terugkoppeling daarover te geven.

    Ik moet zeggen de auto rijdt super (Als een kogel) en kan heerlijk schakellui gereden worden.
    Waar eerst om echt goed vooruit te komen boven de 3.000 toeren moet worden gereden is nu vanaf 1.700 toeren de beer al los.

    Om jullie toch een beetje gerust te stellen over de slijtage van de auto, ik wil na het leasecontract de auto kopen van de leasemaatschappij dus ik kijk wel uit om er erg gekke dingen mee te doen.
    Voordeel wat ik nu heb dat ik veel lager in de toeren kan blijven rijden :rock:
     
  13. Ik heb de Focus club ook nog even gepromoot.
    De 20% korting die nu geldt t/m september blijft geldig voor Focusclubleden na die periode. :cheer:
     
  14. mooie foto's:D

    was je de eerste met een focus3 die getuned is?

    en nu rijd je benzinemotor als een diesel?:D

    iig heel veel plezier en mooie kilometers:D petje af:thumbs:
     
  15. Oke das een mooie run en het ziet goed uit zo, mooi verslag btw.

    Toch mooi bijna 20pk erbij en 90Nm:thumbs:
     
  16. Hoi Rob, bedankt voor de info en foto's.
    De 200 pk verwachte ik wel, maar dat koppel van bijna 360 N/m allemachtig !
    Zoveel kracht had ik niet verwacht.
    Moet eerlijk bekennen dat ik bang ben, dat het koppel misschien teveel vergt van de onderdelen.
    Het wijkt wel erg veel af van de te verwachte ca 300 N/m.
    Of heb je daar navraag over gedaan?

    Groetjes;

    Johan :ford::focus3::ecoboost: 150 pk:thumbs::thumbs:
     
  17. Vraagje waarom helemaal naarr belgie toe rijden terwijl RICA tuning in wateringen deze tuning al ruim 3 maanden klaar heb liggen ?????????


    verder zit ik met stom verbazing te lezen wat voor een vermogens winst je bereikt heb met de tuning , zelf rijd ik met een 150 pk ecoboost en zou graag de 182 pk software willen laden of toch gaan voor de 200 pk!!!!!! maar net als wat johan 12 aangeeft ben ik ook bang voor het koppel wat de versnellingsbak en de aandrijfassen te verwerken krijgt.


    zelf heb ik nu sinds 1,5 week een K&N filter geplaats, in het begin veel ellende zoals vermogens verlies op hoge toeren , maar na een harde reset( dus accupool verwijderd) en toen pas filter geplaats) en nu 2 tank beurten verder vindt ik de 150 pk ecoboost al een bom op wielen, wil dan neit weten wat dit gaat doen samen met de tuning.




    hebben ze nog moeten fijne tunen?????? of was na het herschrijven alles al gelijk in orde???? hebben ze ook nog een uitlaat sonde gebruikt??? om dus te meten of de motor niet op bepaalde toeren gebieden te arm draait!!!!!

    dit zou ik graag willen weten ivm overweging ook te gaan tunen
     
  18. @Michael
    Ik was niet de eerste want hij had reeds 5 Ecoboostmotoren onder handen genomen en tevens 3 T3/T4 motoren van Volvo waar hetzelfde blok in ligt.

    @Johan
    Ze hadden dit zelf ook niet verwacht wel rond de 330 á 340Nm.
    Op de site zetten ze de altijd te halen waarde.
    De 200 pk grens had ook doorbroken kunnen worden alleen dan hadden ze de turbodruk moeten verhogen, en die ligt bij deze motor al zo hoog, zodat ze daar absoluut vanaf blijven.
    Met Euro 98 was de uiteindelijk aantal pk's op ongeveer 203 gekomen.
    Wat betreft het heel blijven, dat ligt aan jezelf en de zwaarte van je voet.
    Mijn doelstelling was meer koppel voor de caravan en daarmee niet altijd hoog in de toeren te hoeven jagen.
    Natuurlijk zal ik best wel eens een sprintje trekken met een Sjonnie, maar dat zal wel een zeldzaamheid blijven.
     
  19. #39 Edward, 27 aug 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 aug 2011
    Woooh, das prachtig rob !
    Zeg maar 360 Nm bij 2500 rpm : SUPER RESULTAAT !

    Even voor de goede orde dat is wel 20 NM meer dan mijn BMW 320 Diesel had!
    Dat moet geweldig rijden ! Veel plezier ermee/ervan !

    En mooi dat je 20% korting voor focusclubleden hebt bedongen/uitonderhandelt
     
  20. 360 nm.... dat zijn dieselwaardes:P

    hier ga je zeker genot aan beleven:dance:

    die 2.0 tdci van mij heeft standaard 330 nm en met chip kom je uit naar 380 nm (met overboost naar 400 nm)
     

Deel Deze Pagina