1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 EcoBoost 182pk Ecoboost goes Tuning

Discussie in 'Performance' gestart door Ecoboost182, 26 aug 2011.

  1. #1 Ecoboost182, 26 aug 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 aug 2011
    Bijna is het dan zover, morgenmiddag om 2 uur gaat de Ecoboost onder handen worden genomen :cheer:
    Na veel wikken en wegen, want je hebt nog een auto die in de fabrieksgarantie zit, en waar zeker qua tuning niet veel van is bekend, toch maar de stap genomen en een afspraak gemaakt.

    De volgorde voor de tuning is als volgt:
    1e Auto op de rollenbank om het aantal pk's en koppel te meten.
    2e Computer wordt opengemaakt :eeek:(gesneden) en het standaard programma wordt uitgelezen.
    3e Standaard programma wordt aangepast (Tunen)
    4e Op de rollenbank voor evt finetuning.
    5e Computer wordt weer dichtgelijmd.
    6e Proefrit
    7e Nabespreking

    Dit alles wordt gedaan bij de Fa Apec te Deinze België
    De verwachte waardes zijn 200pk en 300Nm

    Voor de zekerheid en tevens om de fabrieksgarantie te ondervangen neem ik er een verzekering bij voor motor, turbo, bak, en aandrijfassen.
    Buiten dit geeft deze firma zelf al 3 jaar garantie om de software, mocht er iets niet in orde zijn of de Ford dealer dit bij een update overschrijft.
    Mocht dit gebeuren dan zal de nieuwe door Ford geplaatste software met de verbeteringen opnieuw kosteloos worden aangepast.

    Ik zal in dit topic ook de vermogensgrafieken en :flits: plaatsen van de hele operatie.

    Gelukkig kan ik op de terugweg weer fijn ff de verbeteringen uitproberen :D!
     
  2. Wow, een hele onderneming :)
    Ben benieuwd naar jouw bevindingen.
     
  3. Waarom wordt de computer opengeneden??
    Kan de tuning niet via de OBD-stekker?
     
  4. Klinkt goed!
    Veel succes met de operatie:dance:
     
  5. Op dit moment is de Focus 3 Ecoboost nog niet via OBD te tunen vanwege een tuningslock.
    Alle bekende tuners hebben hier veel problemen mee en op dit moment worden er verder alleen tuningboxen aangeboden, maar die wil ik dus absoluut niet.
    IPV op de stekker is het nu dus rechtstreeks op de computer.
    Totale werkzaamheden incl alles duurt maar 1,5 uur.
     
  6. Super actie Rob!
    Als al eerder gezegd ik ben erg benieuwd naar je bevindingen.
    Hopelijk vlieg je laag terug uit belgie morgen!!

    En koppel 300 NM.... :rock: Hebbe hebbe
     
  7. ik ben benieuwd of ze je eigen eprom gaan herprogrammeren of ze een nieuwe eprom pakken, die los programmeren en dan die op de print solderen..

    mocht het zo zijn dat ze een nieuwe eprom (geheugenchip) gebruiken, vraag wel om je oude eprom en laat die verpakken in een ESD veilig zakje,

    zo kan je altijd weer terug naar oude software eventueel bij inleveren van de auto bij de leasemij;)

    ik vind wel dat je lef hebt om zo een nieuwe auto al te laten chippen:) erg stoer:cool:
     
  8. Ik moet ook bekennen dat ik het wat vroeg vindt. De gerenomeerde zoals Superchips hebben nog niets officieel.
     
  9. Iemand moet toch de eerste zijn anders wachten we allemaal maar af.

    Gerenommeerd zegt mijzelf helemaal niets want met Superchips heb ik zowel goed als zeer slechte ervaringen, en het blijft een standaard programma, wat niet betekend dat het slecht is, integendeel het zou super kunnen zijn.

    Wat ik wel belangrijk vindt is dat iemand met verstand van zaken de tuning verzorgt en nu wordt het zelfs een op maat geschreven programma die als uitgangspunt het standaard Ford programma neemt.
     
  10. Klopt, waar zouden we zouden zonder pioniers ;)
     
  11. en als dat goed gaat heb ik ook wel intresse
    wat moet je nou neerleggen om dit alles te laten doen
    rond de 400 euro schat ik
     
  12. Goed bezig! Ben benieuwd wat je leasemaatschappij er van vindt... Bij mij is het uitdrukkelijk niet toegestaan en reden om de auto in te nemen, waarna het meteen einde lease-auto regeling is.
     
  13. Dit geintje kost normaal € 600,- maar is nu door een 20%korting die gegeven wordt tot eind september € 480,-

    Wat betreft de leasemaatschappij daar heb ik geen toestemming aan gevraagd :read:
    De kans dat die dat ontdekken is nihil, of je moet overmatige slijtage aan de auto hebben.
    Slijtage is iets wat je zelf in de hand hebt, ook ongetuned.
    Ik ben geen hardrijder of extreme optrekker of idd, maar gebruik dit stuk extra koppel om de caravan wat makkelijker te kunnen trekken en het verbruik wat verder te laten dalen.

    Natuurlijk zal ik best wel eens wat harder doortrekken, maar vaak ben ik het braafste jongetje uit de klas :witte vlag:
     
  14. Illegale praktijken :mrgreen: Maar ik denk wel dat ze er achter gaan komen gegeven moment. De auto zal bij dealer in onderhoud zijn via leasebedrijf die zal dit echt wel keer opmerken. ;)
     
  15. Ik heb al van leasemaatschappijen gehoord die gelieerd zijn aan een fabrikant/importeur/dealer dat de dealer bedrijven zijn die terugkoppeling doen.

    Ik heb echter nog niert gehoord dat het leasecontract dan werd beeindigd, de leasemaatschappij zit dan zonder geld met een lastig kwijt te raken auto.
     
  16. Een chip op maat is zowiezo beter dan een standaard chip, want elk blok is wat anders. Ik vind 't wel tof dat je het doet en denk dat 't lease bedrijf dat niet zomaar merkt alsof de dealer gaat klikken?
     
  17. De dealer weet er al van, en zegt gewoon doen(koop er al heel lang auto's)
    Er rijden behoorlijk wat leaseauto's (waar ik van af weet) rond die getuned zijn en waar nooit geen problemen mee zijn geweest.

    Je bent zelf de factor die problemen kan geven door je rijgedrag en navenant de verhoogde slijtage.
    De leasemaatschappij zal alleen moeilijk gaan doen als er buitengewone problemen en/of kosten aan de auto komen of als er garantie om de hoek komt kijken.

    Bij mijn meerdere vorige auto's heb ik tuning gehad waarbij de leasmaatschappij nooit geen wetenschap heeft gehad en er ook nooit een haan naar gekraait heeft.
     
  18. ecoboost tuning

    Nou Rob, ben zeer benieuwd naar jou bevindingen omtrent de tuning.
    Heb zelf ook een 150 pk ecoboost en het tunen gaat zeker gebeuren.
    Maar door wie en wanneer dat weet ik nog niet.

    Groetjes;

    Johan :ford::focus3::ecoboost:
     
  19. Waar ik heel benieuwd naar ben , wie betaald de tuning en wat vind de leasemaatschappij ervan ?

    //edit

    Beter lezen voortaan :p
     
  20. Ik hoop dat de dealer dat zich nog herinnerd als je voor garantie komt. Als ik het goed heb worden garantiezaken niet door de dealer maar door Ford NL betaald, zij hebben zeker niet zo'n houding van gewoon doen. De dealer wil vast het risico niet lopen dat hij zelf moet gaan betalen.

    Ik werd laatst bij ophalen auto van m'n vrouw (Ka) door de werkplaatschef gewaarschuwd de datum van de volgende beurt goed in de gaten te houden, en de jaartermijn niet te ver te overschrijden. Volgens hem zal Ford NL in geval van garantieclaims alles aangrijpen om er onderuit te komen, ook een beurtje die niet volgens de termijnen van het boekje is gedaan.

    Maar goed, ieders eigen keuze, ik ga het met m'n privé auto zeker niet doen, ben wel benieuwd naar de resultaten.
     

Deel Deze Pagina