1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 EcoBoost 182pk Ecoboost goes Tuning

Discussie in 'Performance' gestart door Ecoboost182, 26 aug 2011.

  1. Mijn :st: is ook zuiniger geworden bij normaal gebruik, zo'n 5 tot 10 procent.
    Ik heb het zelfs uitvoerig getest (was ooit de officiele :st:-testrijder van dit forum ;) ) en steeds was de tuning-map in gelijke omstandigheden de zuinigste (behalve bij volgas rijden natuurlijk, maar op zich valt dat verschil ook nog mee).
    Mijn testwaan ging zelfs zo ver dat ik dezelfde route 2 keer gereden heb, eerst standaard en meteen daarna getuned. :schater:
     
  2. Even kort maar krachtig dan. Ik werk bij een leasemaatschappij. Als je een auto laten chippen zul je in de praktijk geen gezeik krijgen bij schade of technisch mankement, tenzij dat mankement DIRECT te wijten is aan het chippen.
     
  3. En over het algemeen 'verzeker' je dergelijke directe mankementen via de tuner.
     

  4. op www.unlimitedtuning.nl beweren ze dat alles al mogenlijk is, ook voor mijn 1.6 TDCI via de OBD poort. Ik heb ze even gemaild, ben wel nieuwsgierig.

    Op de betreffende site kan je straks te leveren nieuwe GCMAX voor 499 euries 204 PK krijgen...

    check maar eens even

    spreek je weer ;)
     
  5. Zoals ik eerder schreef had ik mijn Mondeo 2.0 tdci ook "Gebleufinned". Ik was/ben zuinig op mijn lease-auto's en rijdt de motor altijd eerst goed warm. Als ik dan zag hoe sommige van mijn collega's wegreden met ijskoude motor, verbaasde mij het olieverbruik ook niet; elke 5000km een litertje bijvullen. Slijtage van de motor, gechipt of niet, is volledig afhankelijk van de berijder.

    Motoren worden getest om in de meest extreme omstandigheden (warmte, kou, slechte benzine, bergen, enz.) goed te kunnen presteren. Hier in ons vlakke landje met prima benzine blijft er dus ruimte voor optimalisatie. De ene tuner gaat verder in het optimaliseren, dan de andere. Daar ben je ook zelf bij. Een motor tot op het randje doortunen zal eerder slijten.

    De ecoboost 150pk is een softwarematig teruggetunde 182pk. Deze ruimte heeft het blok dus sowieso. Het 182pk blok heeft dan ook nog ruimte om geoptimaliseerd te worden.

    Nogmaals, slijtage hangt totaal af van de berijder.
     
  6. Dat tunen via OBD geloof ik niet helemaal. Superchips in Engeland is een zeer bekende met de Ford motoren en het is hun ook nog niet gelukt het softwareslot te kraken...Ook APEC in Belgiƫ is dit nog niet gelukt.

    Jammer, want de Bluefinmodule is ideaal....
     

Deel Deze Pagina