1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ecoboost 182pk wagon Titanium vanaf pg. 7

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door HarryRST, 20 mei 2010.

  1. Precies, dat zei ik ook al. Elke auto van mn pa, die een olietemperatuur meter heeft, loopt op als ik ermee ga trappen. Dus ja... ;)
     


  2. weet je pa dat ook ,dat jij ermee trapt:lol:

    Groeten Dennis :rs:
     
  3. Soms zit hij er zelfs naast (te slapen). En ze zijn ervoor gemaakt he ;)
     
  4. Hoi,

    @ De Buizerd of andere RS-ers, vraagje:

    Wat houdt de bodemplaataanpassing in? Heb er ook over gelezen dat er in Duitsland al een aantal onderuit gevlogen zijn.....gevaarlijk.

    Die van mij zit vast met popnagels als ik het goed heb gezien. De voorbumper zit in de wielkasten gemonteerd met zwarte kruiskopjes, waarvan ik er al twee verloren was. Ook bekend euvel?

    Hoor graag van jullie.


    gr. Frank
     
  5. #65 utpiepke, 6 sep 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 sep 2010
    SAMENVATTING
    Bij sommige Focus RS auto's is het onder bepaalde rijomstandigheden mogelijk dat de onderste beschermplaat aan de voorzijde barst of breekt, waardoor er kleine delen van de plaat loskomen. Er zijn gewijzigde bevestigingselementen ontwikkeld om deze storing te verhelpen. Ook zijn er andere procedures voor een aangepaste bumpermontage en kwaliteitsverbeteringen ontworpen, die tegelijkertijd uitgevoerd dienen te worden. Naast het controleren van de aansluiting van de geluidsdemper van het inlaatkanaal en het herprogrammeren van de PCM met de meest recente uitgave ter verbetering van het rijgedrag van de auto, moeten bij de auto bovendien de aanpassingen aan de bevestigingselementen van de onderste beschermplaat aan de voorzijde en van de voor- en achterbumper worden uitgevoerd.
    BENODIGDE ONDERDELEN
    BeschrijvingOnderdeelnummerFinis codeAantalJ-moerW700876-S30714298894BoutW703682-S30314449974Klem (achterbumper)3M51-14197-CB13296402Klem (voorbumper)9M5Y-14197-AA16751862DraadbundelklemW713161-S90016805242
    ONDERDELENMAGAZIJN
    Onderdelen moeten worden besteld via de normale bestelprocedure.
    Instructies voor de werkplaats m.b.t. de aanpassing
    [​IMG]WAARSCHUWING: Zorg dat de accu volledig is geladen alvorens te beginnen met de herprogrammeringsprocedure. Schakel elektrische verbruikers uit. Er wordt aanbevolen een extra stabiele ondersteunende voeding van 12 volt wordt aangesloten op de auto. Het is van het grootste belang de communicatie tussen de auto en het IDS niet te onderbreken tijdens het herprogrammeren van de module. !
    Het is ook belangrijk dat altijd de meest recente kalbraties beschikbaar zijn voor alle vereiste service-acties. Houd uw IDS-eenheid a.u.b. bijgewerkt met de nieuwste software-downloads. Instructies voor het instellen van uw PTU om kalibratie-updates te ontvangen. kunt u vinden bij "HELP" in Ford Etis online onder IDS software-informatie, in het document, "Inschakelen van kalibratie-downloads in IDS". Neem a.u.b. in acht dat IDS het enige actieve programma mag zijn bij het uitvoeren van deze updates. Als de overige programma's, waaronder FordEtis IDS, niet worden afgesloten, kunnen niet alle downloads op de PTU worden geladen!

    [​IMG]

    1. Controleer dat het kanaal van het inlaatluchtsysteem correct is aangesloten op de geluidsdemper.

    [​IMG]

    1. Controleer of het sneeuwpaneel correct gepositioneerd is. De twee bevestigingselementen (aangeduid met pijlen) dienen door alle drie de onderdelen te gaan. Er bevindt zich een controleopening in het bovenste paneel, in het midden tussen de twee bevestigingselementen. Als de carrosseriekleur (van het bumperpaneel) door de controleopening zichtbaar is, dan is het sneeuwpaneel niet correct aangebracht en dient dit opnieuw en in de juiste positie aangebracht te worden.
    1. Breng de auto omhoog op een hefbrug.

    [​IMG]

    1. Verwijder de onderste beschermplaat aan de voorzijde. De twee kunststof bevestigingsklemmen en schroeven die in de afbeelding worden aangeduid, worden niet meer gebruikt. Breng op deze plaatsen de J-moeren aan. Breng de beschermplaat weer aan en zet deze met nieuwe bouten in de J-moeren vast.

    [​IMG]

    1. Voor een correcte uitlijning tussen de voorspatschermen en het bumperpaneel moeten bevestigingsklemmen worden aangebracht (een per zijde) . Maak de wielkastbekleding aan beide zijden op de betreffende plaatsen los (voor toegang). Breng de klemmen aan en zorg hierbij dat het bumperpaneel correct met het spartscherm wordt uitgelijnd. Bevestig de wielkastbekleding aan beide zijden.

    [​IMG]

    1. Verwijder de twee kunststof klemmen en schroeven van de bevestigingselementen van de achterbumper, die in de afbeelding worden aangeduid. Deze worden niet meer gebruikt. Breng op deze plaatsen de J-moeren aan en zet deze met de nieuwe bouten vast.

    [​IMG]

    1. Voor een correcte uitlijning tussen de achterspatschermen en het bumperpaneel moeten bevestigingsklemmen worden aangebracht (een per zijde) . Maak de wielkastbekleding aan beide zijden op de betreffende plaatsen los (voor toegang). Breng de klemmen aan en zorg hierbij dat het bumperpaneel correct met het spartscherm wordt uitgelijnd. Bevestig de wielkastbekleding aan beide zijden.

    [​IMG]

    1. Breng de draadbundelklem op de achterbumpersteun (een per zijde) aan en zet de draadbundels van de achteruitrijlamp en mistlamp vast.
    1. Herprogrammeer de PCM met de meest recente uitgave.
    Ik stuur het je via de privebericht, hopelijk zijn de afbeeldingen dan wel zichtbaar
     
  6. @ utpiepke: Wauw, kijk daar heb ik wat aan. Heel erg bedankt!

    (Is er nog een mogelijkheid dat de bijbehorende afbeldingen zichtbaar worden? zoniet pech, omschrijving is op zich duidelijk)

    gr. Frank
     
  7. Ook mijn :focus2: wordt ingeruild op een nieuwe :focus3:.
    Ik heb hier lang over gedacht en na veel dubben en het zien van de wagon op de rai heb ik toen toch besloten om de onderhandelingen te starten bij de dealer.
    Deze onderhandelingen hebben welgeteld 1 dag geduurd aangezien we het over de inruilprijs en de prijs voor de wagon eens waren, simpel gezegt gelijk over.

    De :focus3: die gaat komen is;

    Ford Focus 1.6 ecoboost titanium wagon 182 pk in Dark Micastone

    -Navigatiesysteem met 5 inch kleurenscherm,........
    -Dakreling satin silver
    -Privacy glass
    -Alarm
    -Ruimtebesparend reservewiel
    -X-pack 1
    -Light upgrade pack
    -Easy driver pack
    -Afneembare trekhaak
    -Sportpedalenset (zelfde als op eds focus)

    Dit alles staat tot nu toe gepland om gebouwd te worden in juni exacte datum moet nog volgen.

    Meerdere dingen hebben me uiteindelijk doen besluiten tot deze actie;
    -De inruilwaarde van de :rs: is nu nog goed en dat blijkt aangezien ik niet hoef bij te betalen
    -Ik heb tot nu toe nog niet veel problemen gehad, maarja wat volgt er nog??
    -In de wintermaanden is de :rs: niet bepaald de ideale auto
    -Ik mis toch wel het comfort wat je in de :st: bijvoorbeeld nog wel had.
     
  8. Plezier met de nieuwe auto :) zou je die 120 pk minder erg gaan missen?
     
  9. Soms denk ik, maar al met al is die 182 pk meer dan zat aangezien ik met de 150pk heb gereden en die viel me zeker niet tegen.
    En die 305pk die gebruik ik in dagelijks verkeer toch niet al te vaak aangezien het vaak toch niet kan.
     
  10. Moeilijke maar mooie (goede) keuze, ik ken het dilemma ;)

    En vast voor straks heel veel :sturen: plezier met de nieuwe :focus3: :cheer:
     
  11. oef, dat is een beste ommezwaai.

    ik vind de focus 3 station een prachtige auto, maar om een rs in te ruilen op een station.. een beste ommezwaai dus:)

    maar veel plezier met je nieuwe focus, graag wat mooie foto's vand e auto als die binnen is:dance:
     
  12. Harry neeee :confused:, erg jammer. Maar veel plezier met je nieuwe focus.

    groeten Barry
     
  13. damn das pas echt een ommezwaai ;) veel plezier met je wagen, zal wel ff flink wennen worden voor je denk ik.
     
  14. respect voor je keuze. Meer en sneller is niet altijd beter. Je onderbouwing kan ik volledig volgen!

    vraagje: waarom een station ipv de hatch? Mooier of ook omdat die praktischer is? Lijkt me iig een fijne wagen die :focus3: wagon!
     
  15. Het gaat om allebij je motivatities en ik vindt hem mooier en een schuin oog op de toekomst, dus praktisch.
     
  16. Hey harry dat is zeker wat anders maar geloof mij,ik heb er nu 1500km op zitten en het is een heerlijke auto. Rijdt ontzettend goed en er zit een fijne geluidsinstallatie in.
    Alvast veel plezier.
     
  17. Dus jij gaat niet meteen slapen als je straks naar bed gaat, Harry?

    :rock::mrgreen:

    Maar verstandige keuze vind ik, en een 182pk Wagon is gewoon een topkar!
     
  18. Harry, Mooie wagon en specs:cool:

    Heel veel plezier ermee:rock:
     
  19. Rij nu inmiddels 250 kilometertjes rond in de :focus3: en voorlopig niets dan lof over de wagen.
    Absoluut nog geen seconde spijt gehad en de trekkracht van de ecoboost valt me zeker niet tegen:thumbs:

    Afgelopen zaterdag nog even bij de dealer terug geweest aangezien de :rs: toen een nieuw baasje kreeg en deze mij wel wilde ontmoeten, contact is hier via het forum gekomen.
    Jammer genoeg raakt de auto wel uit de regio, maar Simon mocht je dit lezen nogmaals veel plezier met de :rs:

    We hebben toen samen nog foto's gemaakt van de auto's dit is wel leuk voor de heb en voor hier uiteraart. Dit was gelijk mijn eerste mogelijkheid om foto's te nemen.

    Dus zie hier het resultaat;

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  20. Pracht wagen (wagon!) Harry!! veel plezier ermee!!

    ik zie nog een paar puntjes voor een eventuele ToDo list ;) Beetje forsere velgen kan geen kwaad, zeker niet zo naast de RS, de zwarte stukken onderaan in kleur zetten en waarom vraagt deze wagen nou zo om een tweede uitlaat???

    pracht wagen! :thumbs: (of had ik dat al gezegd?)
     

Deel Deze Pagina