1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ecoboost 182pk wagon Titanium vanaf pg. 7

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door HarryRST, 20 mei 2010.

  1. Heel mooi al die verhalen over de CG en CJ software, maar is dit ook te herkennen???
    Ik blijf bij de auto als ze hem aan de computer gooien, is het daarop simpel te zien welke software je hebt???? en dan uiteraard ook welke je krijgt.
     
  2. He Harry,

    Als ik er ben op die dag, laat ik je zien wat voor software in komt.

    groeten Barry
     
  3. Woensdag 18 augustus sta ik in de boeken om 13:00 dat je het maar weet.
     
  4. @ Harry: je kunt op het scherm van de pc waarmee de update wordt doorgevoerd heel eenvoudig zien welke software geladen wordt. De code van de CJ-software die er bij mij op is gezet is: 9M51 - 12A650- CJ
    Om e.e.a bij te houden vraag ik altijd om een print-screen van het scherm waar opstaat welke software geladen wordt.
     
  5. Barry lees je mee, als jij hem dus doe de update dan mag je er dus ook zo een mooi uitdraaitje bij doen, is leuk voor de heb
     
  6. Ik lees mee, ik ga het uitprinten.
     
  7. Ik heb hier de service-acties voor je: Nummer 9S264, bevestigingselementen van onderste bodemplaat ( zie ook dat de bevestiging van de bumpers verbeterd is) en nummer 9S282, veel kracht nodig voor intrappen rempedaal.
     
  8. Die voor de remmen die heb ik vorig jaar gehad, was helemaal een terugroepactie.
    En voor verdere acties is mijn ervaring dat het helemaal auto afhankelijk is.
    De dealer waar ik heb gekocht die hadden ook nog een witte besteld, deze is tegelijk met de mijne gebouwd en geleverd.
    Na ongeveer 2 maanden hadden hun ook nog een actie over bevestigingen van de wielkasten of zoiets, deze hebben ze toen gelijk bij mijn auto ook gecontroleerd en deze was er helemaal niet.
    Dus 2 auto's van dezelfde productiedag en de ene een actie en de andere niet.
    Maar goed ik verwacht dat Barry me zal helpen en zal hem hier ook nog op wijzen.
     
  9. Komt helemaal goed Harry.
     
  10. Afgelopen woensdag bij de dealer geweest, keurig geholpen door Barry en de al eerder besproken CJ software is er in gegaan.
    En aangezien we nu toch in groningen zitten gaan we morgen gelijk maar even uitproberen of de CJ-map zijn naam waar maakt en dus ook de 270 weer wil aantikken.
    Het gevoel tot nu toe is goed hij reageert lekker, maarja tot nu toe nog niet bover de 140 geweest, morgen meer:twisted:
     
  11. Echt een prachtige auto zo'n RS :)
     
  12. En, kan ie weer 270 km/h ???
     
  13. Zondag ochtend de autobahn vanaf Nieuweschans in zuidelijk richting redelijk onveilig gemaakt. In eerste instantie was het toch wel vrij druk, maar toch vrij baan kunnen krijgen en toen ging de :rs: in zuidelijke richting tegen wind tot de 240 met een lichtelijk verhoogde olie temperatuur.
    Na toch al weer 110 km afgelegd te hebben een pitstopje en daarna de volgende afslag en weer terug richting het noorden.

    De olie temperatuur was al weer naar 100 graden gezakt en dus kon het beestje weer veilig los.
    Deze ronde waren we niet alleen, een duitse BMW touring had ook wel zin in een spelletje, dus toen we vrij baan kregen beide het gas er op. Dat moest de BMW toch afleggen (gelukkig maar we hebben niet voor niets een :rs:), maar dat de naald richting de 250 ging, en de olietemperatuur weer langzaam steeg, kwam de BMW toch weer dichterbij.
    De top lag op 260 en daar was ik gezien de olietemperatuur van 120 graden wel tevreden mee.

    Conclusie is dus dat Ford toch wel een fout heeft gemaakt met de intercooler aangezien deze niet toereikend is als je hoge snelheden wil gaan rijden als het boven de 20 graden is buiten.

    Later dit jaar zullen we de poging herhalen als de buitentemperatuur lager is, aangezien ik vorig jaar voor de remmen-update makkelijk 255 haalde met meer belading als zondag.
     
  14. Een BMW 316IN touring haalt geen 250km/u inderdaad. :weird:

    Maargoed, een lichte verhoging van de olie temperatuur is toch niet erg op vmax wanneer het blok overuren draait. Vorige week reed ik de auto van mijn pa ook op vmax en daar ging de olie temp ook van omhoog. Dus of het nou een fout van Ford is???
     
  15. De koeling schiet wel te kort bij de :st: en :rs: aangezien de olietemperatuur in de zomer toch een graad of 10 hoger licht dan in het voor of najaar.
     
  16. Bij de :st: gaat het al vanaf 15 graden bergafwaarts met het vermogen. Dat zal bij de :rs: ook wel zo zijn.
    En het is zeker een fout van Ford, alleen om 50 of 100 euro per auto te besparen pakken ze gewoon de IC van de 2.0 TDCI (tenminste bij de :st:).
    Ik had er geen moeite mee gehad om 100 euro meer te betalen bij de koop.
     
  17. @ Harry:
    ik heb op het duitse RS forum gelezen dat het beter zou zijn om na de CJ-update de accu een half uur los te koppelen om zo te bereiken dat de ECU zo optimaal mogelijk gebruik maakt van de nieuwe software. De mensen die het gedaan hebben beweren ook verschil te merken. Is hier bij jou iets van bekend? Zelf heb ik het nog niet gedaan omdat ik nog niet in de gelegenheid ben geweest om de topsnelheid te testen na de update en ik graag het verschil wil weten. Mijn RS liep voor de update trouwens net over de 260 op de teller, daarna was de fut er wel zo'n beetje uit en was de toerenteller niet hoger meer te krijgen.
     
  18. Dat olie temp oploopt met die speed is geen fout.
    even en voorbeeld bij ons aan boord motortje 37000 pk.
    In de zomer moeten e de koelwater stroming aanpassen ivm oplopende temperaturen.
    En in de winter weer hetzelfe verhaal, de watertemp verandert constant in het gebied waar je vaart.
    Zo moet je dat ook zien met je luchtsroom.
    Kijk maar in de racerij daar heb je met de rally bakken ook dat de temp omhoog loopt bij vol vermogen.
    En daar hebben ze echt overmaatse koelers,en en olie temp van 10 a 120 graden is echt en zee acceptabele temperatuur totaal geen zorgen over maken.
     
  19. dit is de normaalste zaak van de wereld
    niks mis met je koelsysteem


    je motor warmt ook langzamer op als het vriest buiten
    is dan het koelsysteem te groot?? nee toch

    buitentemperatuur heeft gewoon invloed op de temperatuurs daling van de vloeistof bij een koeler die dit doormiddel van rijwind doet

    dus geen zorgen maken gewoon vol op het gas ;)

    Groeten Dennis :rs:
     
  20. Toch probeer ik het nog een keer met lagere temperatuur al is het alleen maar voor dat heerlijke gevoel:lol:
     

Deel Deze Pagina