Ja nu weet ik het zeker er komt ooit een Fietsa bij, gewoon voor de heb en het staat wel leuk in de straat, twee blauwe auto's Mooie serie foto's Harry
Vandaag tijdens de wasbeurt een niet zo leuke ontdekking gedaan. Op de voorbumper begint op zowel de linkerzijde als de rechterzijde onderaan de blanke laklaag los te laten Morgen dus de dealer maar eens eventjes gaan opzoeken. Dan gelijk maar even vragen of er een software update is aangezien de op de teller niet harder gaat als 250, dit moet toch zeker tegen de 270 zijn. wordt vervolgd....
Mijn moet morgen voor de updates! Nieuwe bodemplaat voor, mod tav de remmen en een software-mod. Hou je op de hoogte!
Antwoord van mijn nederlandse dealer (ben nu overgestapt naar een duitse) over mijn klacht mbt fluitgeluiden boven de 200 : 'Maar mijnheer zo hard mag je helemaal niet rijden.' Hoop ik dat jouw dealer niet hetzelfde zegt. Als het goed is moet je nu de CJ-software krijgen. In Duitsland zijn er al een paar op de rollenbank geweest, resultaat 305 tot 310 pk en begrenzer (V-max. 258 km/h) eruit. Verder kan je nog proberen om de stroom er even (uurtje) af te halen als je desondanks nog maar op 250 blijft steken, dus accu loskoppelen of zekering 26 (bij de is het deze, bij de even checken of het dezelfde is) voor het KAM-geheugen trekken. Als het dan nog niet lukt is er iets anders mis, dan maar weer naar de dealer, mogen hun het uitzoeken.
Inderdaad is nu de CJ-software beschikbaar. Ik heb 'm er sinds een week of 2 of staan. Of de begrenzer eruit is weet ik (nog) niet....
Voor die software gaan ze over 2 weekjes controleren en zonodig updaten. Voor de lak moet ik op 7 oktober naar een expert van Ford toe en die gaat het dan bekijken en verder afhandelen. Dit kon wel een maand eerder maarja dit gaat niet lukken aangezien we dan in het hopelijk zonnige Turkije zitten.
2 updates gehad. Nieuwe bevestiging van de voorste bodemplaat en een softwaremod tav remdruk cq remdrukverdeling. Verder geen updates!
Weet je welke versie je nu hebt, want volgens mij verhielp de CG-versie de remproblemen. Ze zullen nu toch wel de CJ-versie in het IDS hebben (als je 270+ op de teller kunt rijden heb je CJ ).
De CG-software heeft inderdaad betrekking op een mogelijk remprobleem op grote hoogten en de CJ-software zou een probleem moeten oplossen met de druk in het inlaatspruitstuk. In werkelijkheid blijkt een RS na elke software update spontaan feller en sneller te rijden.... ;-)