1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.0i 16V 145pk Duratec 2.0 tuning mogelijkheden

Discussie in 'Performance' gestart door Steff, 24 mei 2012.

  1. Past het gasklephuis van een 2.3L Mazda Duratec ook op een 2.0 Ford Duratec?
    [​IMG]
    [​IMG]

    Aan de onderzijde zit nl geen uitsparing zoals die er bij het standaard gasklephuis wel zit.
    [​IMG]
     
  2. De plaatsing van de gaten voor de 4 bouten lijkt wel identiek in vergelijking met die van de 55 mm en 60 mm gasklephuis van Ford.
     
  3. #63 McGyver, 11 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 mrt 2013
    Klopt! De bevestigingspunt zitten op dezelfde plaats.
    Nu is de vraag: Is de uitsparing nodig? én.... past de stekker?
    [​IMG]
     
  4. Die holte zit inderdaad binnen de pakking, maar heb geen idee of dit een functie heeft. Toen ik mijn eigen 60 mm gasklephuis plaatste, zag ik niets bij de aansluiting met het inlaatspruitstuk waar een holte voor nodig is.

    De aansluiting voor de stekker zit onder een hoek bij een Ford gasklephuis. Die van Mazda staat er haaks op.

    De Mazda kenner mag het zeggen :)
     
  5. Het ZOU een besparingsnokje kunnen zijn, net zoals de uitsparingen naast de bevestigingsgaten.
    Maar dat beantwoord ik dan als processengineer in een hogedrukgieterij en niet als automonteur ;)
     
  6. Dat zou idd kunnen, maar dan zou je die uitsparing toch niet meenemen in de pakking.
     
  7. het gat is voor de oude type duratec
    daar zat in dat uitsparing in de huis die dan naar de inlaatspruitstuk ging. hierin zat dan een stationaairregelklep op de spruitstuk.
    het uitsparing was dus vroeger voor de stationaair te regelen.
    echter nu dat gasklep electrische is geworden kunnen ze nu ook direct op de gasklep dit regelen en wordt dit dus ook geregeld.

    kans is heel groot dat het past ivm mazda en ford dezelfde motor gebruiken. zelfde als peugeot en ford dezelfde motor gebruiken en diverse sensoren bij beide gelijk zijn dus ook de stekkers ervan.
     
  8. Op ebay.com vond ik een gasklephuis van een afkomstig van een 2.3 Duratec uit een (Amerikaanse) Ford Fusion. Ook hier ontbreekt de holte.
    [​IMG]
     
  9. Kijk! Dat is waardevolle info!
     
  10. Duidelijk. Thanks Werner :thumbup:
     
  11. Kijk, dat is een verhelderend antwoord! :thumbs:

    Zeg nooit nooit... constructeurs bedenken af en toe de meest vreemde dingen ;)
     

Deel Deze Pagina