Interessant topic inderdaad! Ik wil langzaam maar zeker ook wat meer vermogen uit de 2.0 zien te halen. Ik ben niet zo onder de indruk van de standaard prestaties. Ik heb nu een K&N inlegfilter en zelf een aanpassing aan het luchtfilterhuis gedaan. En nu een 60mm gasklephuis besteld (zie ook mijn topic). Die kan ik straks (waarschijnlijk) voor een zeer interessante prijs aanbieden hier.. Ik ben benieuwd wat de gezamenlijke aanpassingen doen. Het zal niet veel zijn, maar elk beetje helpt en het is in ieder geval een begin . Een compleet nieuw uitlaatsysteem staat ook nog op mijn wensenlijstje. Ik heb zelf in de loop der tijd ook al info verzameld.. Throttle Bodies: HIER Een inlaat van BurtonPower: BURTON intake Draadje over de Cosworth Intake: HIER En daar op volgend kwam FSWerks met een aangepaste intake i.v.m. de stuurpomp. Dat loopt eigenlijk nog steeds: HIER Veeeel leesvoer!
Als je een keer een bedrijf heb gevonden die kan chippen, wil je het me dan laten weten? unlimited tuning en atm kunnen het iig niet, zelf ondervonden
Heb bericht van Mountune gekregen over hun Fiesta ST bougiekabels: [FONT="] [/FONT] [FONT="]The HT Leads are compatible with engine/Spark plugs but will only fit If the coil pack on the Focus 2.0 is in the same location as Fiesta ST 2.0 [/FONT] [FONT="][/FONT] Als iemand weet of de coil pack inderdaad op dezelfde plaats zit, dan is dit ook weer een optie voor de Focus II 2.0 16v
Een Focus met een Duratec 2.0 heeft helemaal geen bougiekabes, maar 4 losse bobines die direct op de bougie zitten. Trek de motorafdekplaat er maar eens af.
dat waren de oude duratec 2.0 nieuwe heeft elektrisch gaspedaal en bobine per cilinder @ denz fswerks heeft een speciaal inlaat zodat je stuurbekrachting niks hoef te veranderen dan ben ik blij dat ik een electrische heb heb namelijk geen pomp op mijn multieriem ervoor zitten
Klopt voor de intake hoef je niks te veranderen of te verplaatsen. Ik heb zelf dat inlaat spruitstuk liggen en al gekeken of het allemaal past. Past allemaal prima. Alleen loopt ie er beroerd slecht op je bent verplicht de software aan te passen anders loopt het blok voor geen meter.
Ja was alleen om te kijken of alles past Heb geprobeerd om een rondje ermee te rijden maar dat vond ie niet echt leuk Je moet echt de computer aanpassen wil het mooi en goed lopen.
Ik heb de Milltek de-cat (MSFD122REP) en de einddemper (mSFD117) de sierstukken pasten niet dus die zijn universeel. Dus dat spruitstuk (MSFD119 & 120) past zeker! Helaas is Pumaspeed de enige die dit nog kunnen leveren en is de prijs niet gering. Eerst maar even nadenken en een prijsopgave van NMparts aanvragen.
De enige andere aanbieder met Milltek voor de Focus II 2.0 16v die ik kon vinden is Tij-Power http://www.tij-power.com/page.php?p...2ID=sk_200929_181020&skst1ID=sk_200929_175855
422,- euro. Dan komen er nog wat verzend- en montagekosten bij. Zoals ik zei; eerst maar eens over nadenken. Al hoort het eigenlijk wel bij het uitlaatsysteem.
Zeker weten dat een spruitstuk bij het uitlaatsysteem hoort Wat je niet hebt kun je ook niet uitgeven. Goed rondkijken en informeren.
Ter info voor anderen e.d: http://milltekexhaust.pumaspeed.co....ctID=8205&manufacturerID=1&makeID=3&modID=276
spruitstuk is wel interesant echter zitten wel paar problemen mee je katilsator verdwijnt hiervoor moet dus weer vervangingskat eronder komen en lambda sonde door verbonden worden dit met als probleem langer duurt voordat hij warm is dus motor reageert hierop anders, hoe is de vraag doe je dit niet dan zal de uitstoot ook niet ok zijn voor apk verder is er geen hitteschild aanwezig dit is dan toch wel fijn maar vooral de eerste punt hinderd je in katilisator zit verwerkt in de spruitstuk hierdoor is alles wat je doet niet direct handig en goedkoop turbo of deze spruitstuk zal je sport kat moeten monteren echter deze zijn nartuurlijk niet echt goedkoop
Natuurlijk kost een rvs spruitstuk een hoop geld, maar dat weet je bij voorbaat al Een 200 CPSI (Cells Per Square Inch) sportkatalysator voldoet goed aan de eisen en is net zo goed als een conventionele ceramische 400 CPSI katalysator. Pas bij een 100 CPSI racekatalysator wordt het heel moeilijk om door de keuring te komen. Om met Milltek aan de eisen te voldoen heb je nodig (zie plaatje bericht 21 en bericht 31): 4 in 2 in 1 spruitstuk (MSFD119) flexibel stuk (MSFD120) 200 CPSI sportkatalysator (MSFD122) EPS heeft voor de Focus II 2.0 16v een rvs 4 in 1 spruitstuk met 200 CPSI sportkatalysator. Dit spruitstuk is specifiek voor dit model en heeft artikelnummer 210249 of samen met sportkat 210248. Het 4-2-1 spruitstuk is te groot voor het originele hitteschild. Het 4-1 spruitstuk van EPS maakt wel gebruik van het originele hitteschild. Mijn Sport uitlaatsysteem met 4-1 spruitstuk, hitteschild en sportkat
Ik heb het de-cat stuk er tussen zitten: MSFD122REP Dan zou deze er eerst ondervandaan moeten, ander spuitstuk er op en dat flexibel stuk (MSFD120) er ook bij. Pff.