1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

distributieriem focus

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door ren3, 20 mrt 2021.

  1. [​IMG] foto van van de riem, monteur gaat er vanuit dat er verkeerde olie is gebruik waardoor de tanden op de riem zijn gaan uitdrogen. benieuwd wat ie onder in de carterpan gaat aantreffen
     
  2. zie dat de foto niet laad, zal vanavond opnieuw proberen,!
     
  3. ik zou uitzoeken wat de interval is van de distributieriem en als ie binnen het termijn valt zou ik gewoon proberen of ze nog iets voor je kunnen betekenen. valt ie buiten het interval termijn dan is het zonde dat het je gebeurt is.
     
  4. welkom,

    plus dat het volledige onderhoudsboekje is ingevuld en je volgens alle regels van Ford aan het onderhoud hebt voldaan.
     
  5. In geval van de topicstarter is zowel wat leeftijd als kilometers ruim 80% van de te verwachten levensduur van de wetbelts verstreken. Zelfs als de auto dus aantoonbaar volledig conform Ford voorschriften en binnen de door Ford gestelde termijnen is onderhouden zou je mijns inziens dus circa de helft van de resterende 20% levensduur aan coulance kunnen verwachten. Dit is dan 10% van de totale reparatiekosten.

    Indien de auto niet volledig dealer onderhouden is of de onderhoudsbeurten niet binnen de door Ford gestelde termijnen zijn uitgevoerd kan je coulance sowieso wel vergeten.
     
  6. Ford heeft als fabrikant of importeur hier niet zoveel mee te maken, lijkt mij. Voor garantie of eventuele afgeleide coulance zal topicstarter zich dienen te wenden tot de leverancier die de auto 2 jaar geleden heeft verkocht.
     
  7. coulance aanvraag kan idd bij elke dealer aangevragen worden. Is onderhoud keer te laat gedaan, of niet bij ford dealer dan heb je al snel geen recht meer op coulance. Bij garantie (eerste 2jaar) is het anders, dan is het makkelijker om garantie te krijgen. tenzij het heel goed aantoonbaar is dat het eigen fout is. bedoel extern bedrijf moet kunnen aantonen dat er idd de klant iets heeft gedaan waardoor de motor overleden is. uit ervaring heb ik dit nog nooit meegemaakt en is altijd via de garantie het vergoed.
    coulance heb ik vaak zat geweigerd gezien ivm verkeerde onderhoud
     
  8. eerlijk gezegd ford laat niks van zich horen, dus die coulance daar reken ik al niet meer op, kosten zijn voor mezelf, heb wel van de garage gehoord dat de interval van de wetbelts naar voren is gehaald dus ipv 240000 km naar 180 of 190000 km althans een monteur heeft mijndat verteld, omdat er teveel riemen zijn die knappen of slijtage hebben.
     
  9. even een update van de ‍ford
    morgen de cil kop terug.
    Motor moet helemaal gereinigd worden het lijkt wel allemaal oude olie resten.
    Cilinder kop was ook erg verkoold. Hoop volgende week klusje klaar te hebben.
    oftewel nog ff wachtem
     
  10. Dank voor de update.
     
    ren3 vindt dit leuk.
  11. Ook de carterpan verwijderd om de oliepomp schoon te maken?
     
  12. blok ligt helemaal uitelkaar, dus ga ervan uit dat de monteur die meeneemt, die zei direct al dat de oliezeef ed vol zit met restanten riem
     
    Bertus 7 vindt dit leuk.
  13. Ben toch wel benieuwd. Er was dus wel olieverbruik, maar niet overmatig.

    Hoeveel olie verbruikte de auto? Zie je ook afdrukken van de kleppen op de zuigers.
     
  14. olieverbruik was zeer gering..zal vragen of die ook een foto daarvan heeft,!
     
  15. Een kleine twee weken terug nog naar de Ford dealer gebeld voor de onderhoudsintervallen i.v.m. aanschaf van een occasion. - 240.000km óf 10 jaar- afhankelijk wat het eerst bereikt wordt.. Mochten de intervallen officieel aangepast zijn zou dit bij iedere Ford dealer bekend moeten zijn lijkt me!?

    Off topic: Het zet me persoonlijk wel aan het denken om het volgend jaar de wetbelt pré preventief aan te pakken.:think: Een importauto uit Bouwjaar 2014 (Wel dealer onderhouden). Maar 100% zeker zijn dat er altijd de juiste olie in heeft gezeten doe je dan natuurlijk niet..

    Stof tot nadenken, hoe dan ook..
    Veel succes met de reparatie!
     
  16. als die 100% dealer onderhouden is dan kun je er van uitgaan dat die de juiste olie heeft gehad.
    even de interval voor zijn is natuurlijk altijd goed en geeft een gerust gevoel.
     
  17. @ren3 Ondertussen al vorderingen met de reparatie?

    Ben erg benieuwd:o
     
  18. nee, het is even rustig, de monteur heeft me afgelopen donderdag geappt dat hij thuis zit met de nek op slot dus die heeft een paar dagen rust gehad en niks kunnen doen.. wel foto’s doorgestuurd maar krijg het niet voorelkaar om te plaatsen.
     
  19. #79 trucker0werner, 19 apr 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 apr 2021
    @ren3
    Uploaden via https://nl.imgbb.com/ of dergelijke site
    Dan kun je hier met [ i m g ] dan de link [ / i m g ]
    Dit zonder spaties en het verschijnt hier
     

Deel Deze Pagina