1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

distributieriem focus

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door ren3, 20 mrt 2021.

  1. Je kan kiezen om klepspelling te meten. Dit ivm klep niet recht boven de zuigers vaak staan maar onder een hoek.
    Als de klep tegen de zuiger komt, waardoor hij krom wordt. kan hij niet meer ver genoeg de kop in en dus heb je grotere klepspelling.

    echter wel advies om alle kleppen er uit te halen, deze op platte tafel laten rollen. als je de steel op en neer ziet gaan qua hoogte, dan weet je klep is krom.

    De keer dat collega timing verkeerd had staan en de motor draaide met ratelsleutel. waren er al 5 kleppen krom.
     
  2. daar zat ik dus even mee, ga ik hem zelf nog verder demonteren of is het nu tijd om een garage in te schakelen, heb deze week veel heen en weer gebeld met de nodige garages en mensen, maar als ik de bedragen hoor wat zei vragen voor revisie of nieuwe motor , dan moet ik daar eerst goed over nagedacht hebben,vandaar de vraag
     

  3. Garagebedrijven zijn er vaak niet happig op dat ze het werk van een ander moeten afmaken. Maar als ik het zo lees, kun jijzelf ook wel sleutelen, is het daarom geen optie dat je het zelf doet?
     
  4. dat is het ook een beetje,ben bang dat als ik er straks niet uitkom en dan alsnog naar een garage moet dat er dan gezegd word van ja maar”.
    moet zeggen heb wel vaker gesleuteld, maar niet aan zulke motoren, en daar komt bij kijken dat ik niet al het gereedschap heb om het spul weer optijd te zetten ed.
     
  5. Als je twijfelt zou ik het spul dichtmaken en overleggen met de garage.
     
  6. Ter overweging. Wat is de dagwaarde van de auto als hij gemaakt is? Wat zijn de geschatte reparatiekosten? Wat levert de auto op in deze staat?

    Als deze 3 kengetallen bekend zijn kan je overwegen wat het beste is. Ik zou me kunnen voorstellen dat je de auto verkoopt met defecte motor. Als ik even op gaspedaal kijk dan kun je een vergelijkbare auto kopen voor 6k.
     
  7. dagwaarde is mij onbekend, ik heb hem aangeboden bij diverse garages om te peilen, maar in deze staat is hij rond 1500 waard.en de reparatiekosten lopen tegen de 3000 aan.ik verwacht nog 1 telefoontje van een bedrijf die hoop ik met een redelijke prijs gaat komen,anders word het toch afscheid nemen en
    opzoek naar wat anders.
     
  8. ren3 vindt dit leuk.
  9. dat zal wel dubbel getypt zijn500 kan ik beter mee leven. enigste nadeel het is in nijmegen dus dan zal er vervoer geregeld moeten worden,
     
  10. Er staat Ford B-MAX. Is deze dan gelijk aan de Focus?
     
  11. na overleg met de monteur , hebben we besloten om hem toch te laten maken. hij gaat de kop reviseren, pakt de riem en waterpomp ed aan, reinigt de oliezeef en alle andere bijkomende problemen, voor een prijs van een kleine 2000, enigste puntje is dat ik de auto 2 week kwijt ben. maar dat moeten we er maar voor over hebben,
     
    Martin123t, bws723 en Bertus 7 vinden dit leuk.
  12. [​IMG]

    Balen van de kosten en de tijd, maar dan is het opgelost en kun je weer lekker sturen [emoji106]
     
    ren3 vindt dit leuk.
  13. Was er voor de schade sprake van olieverbruik?
     
  14. nee, geen overmatig olieverbruik
     
  15. Als de cilinderkop is verwijderd kan optisch beoordeeld worden of er afdrukken zijn van de kleppen die geraakt zijn. Maar is er dan sprake van schade aan de betreffende zuigers en hoe constateer je dat? Meten is weten! Het lijkt mij dat de zuigers er sowieso uit moeten. Stel je voor dat een zuigerveer vast zit door vervorming van de zuiger...
     
  16. Een afdruk van een klep in de zuiger heeft invloed op de flow in de cilinder. Dit is dus reden om de zuiger af te keuren.

    Gezien Ford geen interne onderdelen levert van het onderblok en er ook geen technische specificaties (afkeurwaarden, aanhaalmomenten, montage voorschriften, etc.) vanuit Ford beschikbaar zijn is dit voor een Ford dealer dan ook reden om het gehele onderblok te vervangen.

    Wanneer je de kosten van een nieuw onderblok, cilinderkop revisie, overige benodigde onderdelen en de arbeidskosten om het geheel samen te bouwen afweegt tegenover de prijs van een servicemotor zou ik persoonlijk hier in geval van schade aan het onderblok niet eens aan beginnen maar meteen een servicemotor plaatsen.
     
  17. Laat eerst de kop lichten en dan eens kijken hoe het werkelijk eruit ziet een krasje op de zuiger lijkt me nu ook weer niet zo’n crisis
     
  18. we gaan het meemaken, monteur belt of geeft geluid als er andere zaken aan het licht komen. hou jullie op de hoogte
     

Deel Deze Pagina