1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

distributieriem focus

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door ren3, 20 mrt 2021.

  1. Dat is dan ruim €2100,- incl. BTW
     
  2. Ja en dus? Dat is de auto nog wel waard. En voordat geld koop je niet een andere goeie MK3.
     
  3. En niet te vergeten, de bijhorende en verborgen kosten kom je denk ik rond de €3500. Heb je inderdaad ook geen andere goeie voor. Maar mijn vraag blijft dan, rij je wel met vol vertrouwen deze auto verder.
     
  4. Denk het wel. als je elke maand stil staat met een probleem dan niet meer.
    Dit geval is het ff pech hebben.
    stond je al elke dag met een issue waar je aan stoorde, ja dan ga je zulke reparatie niet zomaar doen. tenzij alle issues met motor te maken had. dat je nu denkt mooi dan zijn die issues ook opgelost
     
  5. Enigste probleem wat ze hadden gezien tijdens keuring aantal week terug, dat de waterpomp een klein beetje lekte, heb het vloeistofpijl in de gaten gehouden en eigenlijk amper tot niet bij hoeven vullen, voor de rest geen problemen met de auto gehad, wij gaan zeker opzoek naar een nieuwe of gereviseerde motor afwachtend op de ford monteur wat die gaat zeggen.. mocht het 2500 kosten dan is het niet anders, feit is wel dat we
    dan weet jaren vooruit kunnen
     
  6. Waterpomp lekt altijd iets. Vaak onterecht vervangen ivm kvs juist ook de waterpomp smeert. Hierdoor kan er wat uitkomen alleen kun je zonder probleem nog 100.000km mee rijden.
    Pas als er druppels aan hangen spreek je over lekkage
     
  7. Waarom niet? Je hebt immers een nwe motor. De huidige riem is hoogstwaarschijnlijk geklapt door gebruik van de verkeerde olie.
     
  8. Ik heb geen idee. Misschien kan ts dat duiden.
     
  9. Het is geen nieuw maar een gereviseerd blok waar ik "misschien onterecht" toch mijn vraagtekens bij zet.
    De auto heeft volgens de TS 195K op de teller wat ook de oorzaak kan zijn. De interval van de focus3 is 240K of 10 jaar wat geen garantie geeft dat de D-riem eerder knapt.
     
  10. Douwe, zoek de defenitie van gereviseerd eens op. ;). Vaak is een goed gereviseerd blok beter dan een nieuw blok. Temeer dat op voorhand de zwakke punten wel bekend zijn. Daarbij als er 12 maand garantie op zit, dan ben ik er al helemaal niet bang voor. Als er al een probleem is met de motor, dan komt dat snel genoeg aan de orde. Wat betreft dat knappen van die riem, ik acht de kan heel groot dat dit gebeurt is door het gebruik van de verkeerde olie. Anders heb ik nog niet meegemaakt.
     
  11. Goed gereviseerde blok beter als nieuwe blok. Dat kan ik niet zeggen. Rede dat verschil niet aanwezig is tussen die twee opties, voornamelijk de prijs is het verschil. Dit omdat gereviseerde blok koopt dat eigenlijk een nieuwe blok is met andere onderdeelnr. Veel meer was het toen niet in dat geval
    Belangrijkste blijft de 12maanden garantie op reparatie die je hebt. Gebeurt er iets mee wat resultaat is van slechte onderdeel of iets niet goed vast gezet, dan wordt alles vergoed
     
  12. de olie die er in gekomen is,is van castrol de sae 5W20 met nr WSS-M2C948-B,
     
  13. Distributieriemen breken wel eens, soms zonder aanwijsbare redenen. Je kunt dan spreken van pech met hoge kosten tot gevolg. Periodiek onderhoud en vervanging van de riem geven geen garantie helaas, in een enkel geval gaat het toch mis. Nader onderzoek kan de oorzaak soms aanwijzen, maar in dit geval verandert dat het gevolg niet.

    Ik lees vaak en graag op dit forum, op basis daarvan stel ik vast dat het toepassen van onjuiste motorolie de ‘wetbelt’ gedeeltelijk kan ‘oplossen’. Vaak met als gevolg dat de oliezeef van de oliepomp verstopt raakt waardoor een smeergebrek optreedt. Het lijkt dat bij de ECOboost-motoren ook de interval van de olieverversing van groot belang is in dit kader.

    Ik denk dat Ford bij een voertuig van 8 jaar oud dat 195k heeft gepresteerd weinig kan betekenen. En ja, afschrijven lijkt zonde, mijn mening is dat dit voertuig prima gerepareerd kan worden. Soms zie je echter dat de handel erg veel geld biedt voor schadeauto’s in het algemeen. Dagwaarde, reparatiekosten en biedingen op de restanten kunnen in overweging genomen worden.
     
  14. Algemeen moet een riem de interval met gemak halen. Mijne was 10jaar oud maar zag er nog perfect uit.
    Km-stand zou idd sneller een issue kunnen opleveren. bij bestelwagen die staat heel veel te draaien waar je dan juist sneller de riem over belast tegen het einde van de interval.

    Heb motoren gezien waar achteraf de interval verlaagt is ivm ze sneller braken dan verwacht.
    Zelfs ketting die een vervangingsinterval heeft en het niet haalde.

    Een van de rede tot breken is teveel stress, foutief montage van de spanner, niet vervangen van de waterpomp waardoor extra weerstand op de riem.
    niet op tijd zetten van de hogedrukpomp, hierdoor komt de weerstand van de nokkenas en pomp te dicht op elkaar wat extra belasting geeft.
     
  15. Uhm..... gezien de leeftijd en kilometerstand van TS zijn auto, kan ik me niet voorstellen dat deze reparaties hebben plaatsgevonden.
    Als wel dan had er vast een nwe riem opgezeten en was dit niet gebeurd.
     
  16. Man man man, wat schrijf je hier nu eigenlijk? Ik kan er geen touw aan vast knopen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  17. nou wat getrouwtrek tussen de monteurs vandaag zelf maar begonnen met het verwijderen van de klepdeksel, en tot mijn verbazing bleek de riem er nog omheem te zitten. maar de vreugde was van korte duur want na betere inspectie blijkt dus dat er diverse tanden van de riem zijn gebroken..
    nu is mijn vraag kun je speling zo van bovenaf meten op de kleppen? of moet dan alsnog de hele cilinderkop eraf?, tevens vraag ik mij af hoeveel tanden van de riem onder in het carter liggen en of dit kwaad kan ?
     
  18. Je kan er dan wel van uitgaan dat er kleppen krom zijn en dan moet toch de kop eraf en door de afgebroken tanden moet ook de carterpan eraf omdat het aanzuigfilter van de oliepomp verstopt raakt.
     
  19. Daarbij moet de carterpan er sowieso onder vandaan om ook de 2e wetbelt tussen krukas en oliepomp te kunnen vervangen.
     
  20. Als de krukas de nokkenassen niet meer aandrijft wordt klepspelingmeten erg lastig. Maar waarom zou je dat willen in dit stadium?

    Visueel is nu vastgesteld dat de tanden van de riem zijn afgebroken, dit bevestigt de eerste diagnose van de ‘buurtmonteur’ zoals omschreven in de openingspost. Als de kleppen de zuigers hebben geraakt dan zal m.i. alles uitelkaar moeten: revisie.

    Is er al een reparatieplan?
     

Deel Deze Pagina