1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bar's Focus ST [24-01-2020] ST moet helaas het veld ruimen

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door BarryST, 4 jan 2010.

  1. Auto heeft toch heel lang stationair gelopen?
     
  2. Onder andere ;)
     
  3. zoals stationair met een baksteen op het gaspedaal @ 6000 toeren?
     
  4. Dat is geen stationair Danny :schater:
     
  5. Een uur of 15 stationair dan toch
     
  6. Goed dat je de auto weer terug hebt! Was nog een aardig lijstje wat er veranderd is!
    Zo gek is het toch niet, tis koud in de garage nu met deze temperaturen. Lekker beetje verwarmen ;):lol:
     
  7. Mag ik vragen welke dealer het is. Is het de Ford dealer in H'sum.
    Je hoeft geen namen te noemen. Ja of nee is ook oké
     
  8. #68 BarryST, 10 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 mei 2010
    Mailtje naar dealer

    Vandaag ff de bekleding onder de motorkap verwijderd op zoek naar de terugslagklep. Jullie raden het al......geen succes.:( Tot mijn grote verbazing zag ik dat koelvloeistof ruim 1 cm onder minimum nivo stond/staat.:(
    Airco-display is(naar mijn inziens) niet goed gerepareerd.:(. Zeer over de zeik de dealer gebeld en die vroeg mij een mailtje te sturen met mijn bevindingen.
    Dus maar WEER mailtje gestuurd waarin ik mijn frustratie duidelijk naar voren laat komen. Ben benieuwd:P
    Hierbij het mailtje :

    Geachte XXXXXXX,

    na ons telefonisch onderhoud van vanmorgen stuur ik je hierbij een mail met
    mijn bevindingen.

    - koelvloeistof ver onder nivo(hoe is het mogelijk nadat de auto 1,5 week
    bij jullie heb gestaan)
    - airco display naar mijn mening niet goed hersteld (had ik dit geweten had
    ik auto NIET gekocht!!!)
    - terugslagklep in de ruitensproeier niet te vinden (geef mij maar aan waar
    die precies zit)

    Zoals ik gister ook al zei, iedereen maakt fouten maar dit word een
    opeenstapeling. Te weten :

    - voorgelogen over remolie (tot 2 x aan toe)
    - bovenstaande lijstje
    - slechte/geen communicatie naar klant en intern
    - nog steeds geen verklaring voor exorbitant brandstofverbruik. Chef
    werkplaats heeft wel proberen uit te leggen maar raakt kant nog wal.
    - startmotor die niet lekker is en er voorgesteld word deze te smeren?? (ook
    na 1,5 week bij jullie gestaan te hebben)
    - baard van sleutel word teruggebogen en speling is oke?? (waarom ben ik
    niet gebeld??)
    - verlichting dimt nog steeds met sturen
    - na meermalen vragen van mijn kant uit uiteindelijk de auto bij aflevering
    nog op verkeerde wielmoeren
    - brandstoffilter hoort niet bij grote beurt? waar hoort ie dan wel bij??

    Zoals je kunt zien word het lijstje een beetje aan de lange kant en kan ik
    dit ook niet langer accepteren.
    Ik verwacht dat je hier een oplossing voor vind.

    Met vriendelijke groet,
    Barry
     
  9. Het wordt tijd om er ook eens bij te zetten dat ze nog een bepaalde tijd hebben om alles te repareren zoals het hoort. Ik dacht dat hier 4 weken voor stond ofzo. Als je dan de brief eindigt met het feit dat ze in gebreke zijn wanneer deze termijn voorbij is en de dingen nog niet gerepareerd zijn, dan komen ze hopelijk wel over de brug. Wie een klein beetje juridische kennis heeft weet dan dat er een mogelijke gang naar de rechter in zit. Jij hebt dan alles netjes volgens het boekje gedaan (schriftelijk redelijke termijn stellen, en ze dus de kans gegeven om alles goed te herstellen), dus zul je toch ergens je recht moeten kunnen halen. Ben benieuwd!
     
  10. je snapt wat ik bedoel :D
     
  11. :pm: ;)
     
  12. Jawel, alleen stationair verbruikt een ST echt heeeel veel brandstof.
     
  13. Man man man man, wat een ellende. :(

    Van dergelijke verhalen wordt je dus echt moedeloos. Succes met de verdere afhandeling.
     
  14. Wat een verhaal zeg.
    Hoop dat het goed komt.
     
  15. pffff, wat een verhaal... jammer dat het op die manier moet, je kan toch wel een beetje service en eerlijkheid verwachten toch?
    Hopelijk wordt het allemaal alsnog netjes opgelost!

    Succes!
     
  16. Dus we hebben binnenkort weer een minimeeting in harderwijk? ;)
    Hopen dat alles snel opgelost wordt.

    Groeten,

    Robert
     
  17. @ Barry, wat betreft het dimmen van je verlichting tijdens sturen, dit is een redelijk common fact. Bij sturen gaat immers je stuurbekrachtigingspomp (als ik het goed heb electronisch) werken. Deze kracht moet je dynamo leveren, welke ook het licht aanstuurt. Logisch dat je licht dan iets verzwakt.

    Is hetzelfde als je thuis meerdere zwaardere apparaten tegelijk aan zet dan krijg je ook een dip. Oftewel je licht kan een klein moment zwakker gaan branden.

    Je koelvloeistof niveau is te laag? Is dit lager dan toen jij de auto wegbracht? Als dit zo is, is er meer aan de hand.

    Heb je je auto alweer laten uitlezen bij een andere dealer of mijn part door dezelfde dealer (waar jij bijstaat) dan krijg je echt een boel info over de voorgaande ritten. Mits de ECU niet is gereset (d.m.v. accu loskoppelen).
     
  18. Zou een zwaardere dynamo en batterij geen soelaas bieden?
     
  19. Pfffff Lekker verhaal zo :( Jammer dat het zo moet :nocheer:
     
  20. Toch is het niet bij alle :st:'s zo. Ik denk toch dat de eerste types een inferieure dynamo hebben want (volgens mij) hebben alleen de latere :st:'s er geen last van.

    Ik zou het eerlijk gezegd niet weten :oops:. Wel weet ik dat een garage geacht word je auto te onderhouden. Het is immers kleine moeite om ff alle sapjes op nivo te controleren. Ik heb in ieder geval gister de koelvloeistof bijgevuld en hou het nu goed in de gaten.

    Tot hoeveel ritten terug kan je dat zien want bij de garage is ie ook 10 keer gestart ivm raar geluid. Zelf heb ik inmiddels ook div ritjes gemaakt dus denk dat ik inmiddels te laat ben :( Wel een goed idee trouwens. Wellicht voor de volgende keer. Alleen weet ik zeker dat die er niet meer komt ;)
     

Deel Deze Pagina