1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bar's Focus ST [24-01-2020] ST moet helaas het veld ruimen

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door BarryST, 4 jan 2010.

  1. Het zachter gaan branden van je koplampen is inderdaad een bekend iets.
    Probeer maar eens je ramen dicht te doen (electronisch) en wanneer ze dichtzitten op de knop te drukken. Dan zie je je toerental omhoog gaan + je koplampen even dimmen.
    Bij m'n vorige Fiësta was dit helemaal zichtbaar!
     
  2. Nou nou dat gaat allemaal lekker zeg... Succes met het oplossen!
     
  3. #83 BarryST, 12 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 feb 2010
    Ben vandaag terug gebeld door directeur van dealer aangaande mijn lijstje.
    Kortweg gezegd heb ik een afspraak op 1 maart om de auto te brengen en gesprekje met de betreffende personen aan te gaan. De auto ben ik dus binnenkort weer voor minstens 2 dagen kwijt:(
    Ze stelde zelfs voor dat ze de auto bij mij ophalen :schater: en er dan weer lekker mee racen/raggen zeker.
    Ain't gonna happen:mrgreen:. Zal de heren ook op hun hart drukken dat er NIET meer dan 2 km mee gereden word OP HET TERREIN en als er proefgereden moet worden dat ik gebeld word.:mrgreen:
    Maar goed, deze heer gaf mij aan zeer bereidwillig te zijn alles op te lossen. Ik geloof dat ik hem wel geloof ;)


    Mijn startmotor geeft trouwens raar geluid. Alsof je tegen hitte schild aantikt. Nu zegt deze heer dat dat de rem van het rondsel is en dat deze dan drooggelopen is. Hier heb ik echt nog nooit van gehoord....jullie wel? En wat vinden jullie van doorsmeren van dat ding?

    Weten jullie 'per ongeluk' wanneer of bij welke km.stand het brandstoffilter vernieuwd dient te worden?
     
  4. De opening is er Barry!:thumbs:
     
  5. Kom op Barry! Niet steeds dat negatieve commentaar.
    Op deze manier wil de dealer aangeven dat ze alles goed willen oplossen met je. Waarschijnlijk word de auto opgehaald door een senior chauffeur die niet eens weet dat het een snelle auto is. ;)

    Als de startmotor een knisperend geluid maakt tijdens het koudstarten dan is het tijd om de startmotor te vervangen. Zie mijn topic.
     
  6. Misschien is dit de douw in de goede richting?? Hopelijk.
     
  7. en toch kan ik deze reactie goed begrijpen na wat er allemaal gebeurt is
     
  8. mee eens!
     
  9. Barry succes met het vervolg van deze historie, op sommige punten heb ik dit allemaal ook meegemaakt, maar dan wel niet met mijn dealer maar met Ford Belgie : 70 km meer op de teller, een CC met diesel voor 300 km afleveren en dan terug krijgen met nog 70 km in de bak,...
    Blijven volhouden en brieven sturen, zodat je achterna iets in de hand hebt !:thumbs:
    Bird
     
  10. #90 BarryST, 1 mrt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 mrt 2010
    Vandaag was het weer tijd voor mijn maandelijkse bezoek aan de dealer ;)

    FF zonder gekheid. Ik had vandaag dus afspraak om mankementen (alsnog) te verhelpen. Voorafgaand een gesprekje met de directeur gehad. Ook de chef-werkplaats was aanwezig. Bakkie pleur erbij en af en toe een geintje op zijn tijd:P. Over dit gesprek heb ik over het algemeen een goed gevoel:P.

    Van alles is aan bod gekomen maar met als boventoon : Communicatie (althans het gebrek vanuit hun kant hieraan:mrgreen:)

    Verder zijn (uiteraard) het airco-display en de startmotor aan bod gekomen.
    De sleutel zit nog steeds los :(
    De remmen piepen weer :(
    De auto trilt nog steeds (naar mijn mening)
    En het vele condens in de auto. (linker achterlicht zit ook vreemd los...wellicht heeft het hier iets mee te maken...heb ze er uiteraard op gewezen;))



    Verder heb ik nog een puntje gemaakt van het exorbitante brandstofverbruik:cussing:.
    Kan er nog kwaad over worden maar heb tijdens gesprek mijn koelte bewaard :rock:. Aangezien het een prettig gesprek was, wou ik hem ook niet het vel over de neus trekken :P. Heb de beste heer verteld dat ik ONDER GEEN BEDING wil dat ze een proefritje maken na het debacle van vorige keer.

    Hij meldde mij toen dat ie dan wellicht bepaalde dingen (zoals de remmen) niet kon controleren als ie ze hersteld heeft. Mee eens maar een goede monteur kan de remmen "ontpiepen" (en niet opschuren want dan sta ik er volgende week weer :P) zonder testrit maar dat risico neem ik (GRAAG) voor lief.Voor de andere punten lijkt me een proefrit niet op zijn plaats.

    Hij zei toen dat trillen wel erg moeilijk te controleren is zonder proefrit. Ook mee eens:oops:.....dus heren ingeladen en gaan met die banaan :P. Beide heren hebben gereden met mij ernaast en beide heren hebben ernaast gezeten terwijl ik reed(niet tegelijkertijd natuurlijk:baeh:) Beide voelde niks:confused:.
    Ik ben er toch echt van overtuigd dat het de aandrijfassen zijn :(. Eigenwijs als ik ben, ik gemeld dat ik dacht dat het uit de aandrijflijn kwam en waarschijnlijk de assen aangezien je het sterk voorin voelt (zetje in de goede richting;)). Toen mompelde de chef-werkplaats iets over modificatie :thumbs::cheer:.
    Directeur zei (vanachter het stuur tegen de chef) dat als er een modificatie ooit eens geweest was dat die dan uitgevoerd moest worden en ik dan zelf maar moest kijken of het weg was :thumbs::cheer::thumbs:

    Na de proefrit werd de auto meteen naar binnen gereden en werden meteen de deurrubbers,matten enz gecontroleerd ivm de condens.Nu waren ze iig serieus bezig:P. Dat bied perspectief voor de toekomst:P


    Verder krijg ik een uitdraai uit hun systeem wanneer een brandstoffilter vervangen dient te worden (ben benieuwd, kan het nergens vinden:() en een uitdraai uit Etis of de auto inmiddels van een update is voorzien. Sorry Chris, kon het toch niet laten;)

    Ben benieuwd, de directeur houd me hoogstpersoonlijk MORGEN op de hoogte van de vorderingen.

    Heb nu een gloednieuwe mazda 3 meegekregen met :ford:-sleutelhanger :schater:. Is er nog iets goed;). Maar wat went een :st: snel. Moet het gaspedaal van de mazda helemaal door de bodem heen trappen om enige vorm van sensatie van versnelling te krijgen;) Zal morgen paar foto's schieten.
     
  11. Klinkt goed! Ben benieuwd naar de foto's. Hij zal in ieder geval technisch gezien beter zijn dan die Mazda6 die je de laatste keer mee had.... Moet je morgen nog een foto hebben van je :st::baeh:?

    Groeten,

    Robert
     
  12. Wou je nog bellen maar toen was het inmiddels half 7 en had ik honger:P
    Een foto....Ja, doe maar. Maar zorg er wel voor dat er iemand aan bezig is;)
     
  13. Klinkt allemaal veel belovend Barry ben benieuwd!
     
  14. Waarom zeg je sorry? Ik zou het ook op die manier willen weten. ;)
    Het is goed dat je nu ziet hoe de mannen te werk gaan. Dat geeft beetje rust waarschijnlijk. Hopelijk zijn die trillingen eruit door die modificatie van de aandrijfassen.
    Alleen, er zijn 2 dingen: een modificatie en het vervangen van de aandrijfassen.. Wil geen onrust stoken, maar er is wel degelijk een verschil tussen die 2.

    Modificatie in deze houd in dat de hoezen van de assen worden gevuld met een "speciaal spul" (lock tide?? :mrgreen:). Daarna moet de auto een nacht stilstaan in de werkplaats.

    Je begrijpt wel wat mijn voorkeur zou zijn. Echter, als de trillingen nu weg zijn EN ze komen daarna weer terug lijkt het mij duidelijk dat ook de modificatie niet helpt..... Bij mij 2x uitgevoerd en toch nieuwe assen gekregen.
    Ow ja, verlaag de auto intussen NIET!!!
     
  15. Eindelijk wat positieve berichten van het Barry-front!!:thumbs:
     
  16. Nou weet ik niet hoe het bij de rest van de Focus rijders is, maar piepende remmen is volgens mij (vrij) normaal met 4 remschijven ... zéker de eerste kilometers
     
  17. Hopelijk komt er nu wat schot in Barry.
    Piepende remmen had ik ook een tijdje na vervanging van de remblokken voor en achter. Bij mij is het vanzelf weggegaan.
     
  18. #99 BarryST, 2 mrt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 mrt 2010
    Sorry was meer als geintje bedoeld:P. Vorige week hadden wij nog een discussie over hoe het te melden maar heb het toch right to the point gevraagd:mrgreen:

    En daar mik ik nou net op;). Kunnen ze beter nu de modificatie doen (met nog 10 maanden garantie) dan aan het eind van de garantie:P

    Aaangaande het piepen van de remmen. Ik vind dat een auto van dit caliber niet MAG piepen tijdens het remmen. Ooit wel eens een dikke Mercedes of Audi horen piepen? Ik niet namelijk. Verder is het bij mij altijd en niet alleen de 1e kilometers ivm roest op de schijven. Maar op elke :st: lijkt het standaard dat de achterremmen piepen. Ik kon het iig niet vinden in de optie-lijst;)
     
  19. Zelfs Porsches hebben piepende remmen.
     

Deel Deze Pagina