1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bar's Focus ST [24-01-2020] ST moet helaas het veld ruimen

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door BarryST, 4 jan 2010.

  1. #21 Huigie, 5 jan 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jan 2010
    22 jaar schadevrij :P
     
  2. Vandaag laat ik de auto aan maatje van mij zien, kom ik erachter dat ik geen reservewiel heb:cussing:

    Even mailtje naar verkoper gestuurd want dat is niet echt de bedoeling natuurlijk:nocheer:
     

  3. :haha: dat is een optie Barry, standaard heb je geen reservewiel :mrgreen:
     
  4. Wees blij Barry. Het scheelt een hoop bagage ruimte.
     
  5. En gewicht:lol: maar in het ongelukkige geval van een lekke band ben ik blij dat ik een krik EN een reserveband heb:cool:
     
  6. Dat is waar Barry! Statistisch gezien ben je 1eens in de miljoen kilometer aan de beurt.;)

    Maar vraag me af of het mogelijk is om de reserveband set aan te kunnen schaffen.
    Dus de reserveband zelf, de "schuimbakjes" naast de reservewiel en de bodemplaat.
    Alleen dat vreet ruimte. Die bakjes onder de bodemplaat zijn daarentegen wel heel handig voor de gebruikelijke rommel die je bij je hebt.
     
  7. #27 BarryST, 8 jan 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jan 2010
    Volgens mij zit dat er allemaal in. Krik, bakjes links en rechts en een ruimte waar de band in kan. Boutje waarmee reservewiel vastgehouden word ligt in 1 van de bakjes dus lijkt me wel dat er 1 in hoort.....
     
  8. Terug naar de dealert dan... ;)
     
  9. FF snel een foto van de kofferbak geschoten. Deze bak bedoelen jullie toch?Zoals je kan zien ligt de bout tbv reservewiel los achterin :(
    [​IMG]
     
  10. Ja dat kan, echter als je :st: dit niet als originele optie had heb je geen steun zitten in het midden van de kofferruimte. Hier draai je de bout in die je wiel op zijn plek houd.
    Ik heb er een dekentje omheen gedaan zodat het niet rammeld, scheurd of heen en weer schuift:cheer:

    Foto`s staan wel ergens in mijn topic als je wilt weten hoe het eruit ziet:thumbs:
     
  11. @Barry, dat is het inderdaad. Incl. de piepschuimen bakjes. ;)

    @Chris, jij bent de ervaringsdeskundige in deze :lol:
     
  12. Gisteren mailtje gestuurd dat ik reservewiel "mis".
    Vandaag mailtje terug met de vraag of ik ook geen spuitbus "banden-herstel-pur" heb.
    Helaas niet aanwezig.:nocheer:
    5 minuten later....mailtje retour met het antwoord....krijg een nieuw reservewiel:thumbs:

    Ben zeer zeker onder de indruk van het nivo van de service van de dealer:cheer:.
     
  13. Mooi ding hoor Barry!!:D!
    Jammer van je reservewiel ;)
    maar wel goeie service hoor.

    Grtsz :mrgreen:
     

  14. Tjonge sommige mensen hebben ook al het geluk van de wereld eerst een :st: nu nog een reservewiel :rofl:

    Geintje :baeh: maar mooi geregeld :thumbs:
     
  15. Goede service van de dealer. :thumbup:
    Al ben ik van mening dat ze verplicht waren om jou een reservewiel te geven!
    Dus verder geen commentaar.... ;)
     

  16. Chris, ook mijn idee maar toch zonder enkel probleem en dat vind ik toch wel bijzonder :thumbs: 2 (erg) korte mailtjes was genoeg:dance:. In deze tijd van crisis en teruglopende autoverkoop had ik wel verwacht dat (in ieder geval de after-sales) het allemaal wel wat moeilijker zou gaan.
     
  17. Mooie zwarte ST! Erg slordig van de dealer om zo een auto af te leveren. Vraag je je toch af wat die 200 a 300euro afleverkosten moet voorstellen als ze dit nog niet eens zien. In ieder geval wordt het netjes opgelost. Veel rijplezier!
     
  18. Navigatie ingebouwd

    Na 2 dagen de :st: in mijn bezit te hebben gehad begon het toch te kriebelen om mijn navigatie-systeem weer in te bouwen :cool:.

    Het voorbereidende werk bestond uit het uitzoeken of radio ook zonder verborgen unit functioneert. Zie dit draadje.
    Dit bleek dus niet mogelijk te zijn. Eigenwijs als ik ben, uiteraard zelf geprobeerd en de verborgen unit achterwege laten is idd geen optie omdat de radio niet eens opstart. STAnton je had dus gelijk :thumbs:

    Het volgende probleem was dus het vinden van de speedpuls. Ik heb toen het verloop van de ford stekkers naar iso gekocht en in het bestelboek van Brezan stond dat er 3 losse draden waren. Deze draden zouden zijn voor telefoonmute, achteruitrijsignaal en speedpuls. Ik was zo blij als een klein kind:cheer:. Thuis aangekomen radio verwijderd met de pennetjes van Joost (waarvoor dank:thumbs:). De posities in de stekker van de auto waren niet eens bezet:nocheer:. Was toen een blij kind met een dooie mus;)

    Dit hebben we volledig uitgemolken in dit draadje. Danny heb zelfs een vraag op het navigatie-forum voor me geplaatst met als resultaat : bouw maar een can-bus รก 150 euro in :confused:

    Uiteindelijk via wat pb-tjes in de richting van Jeff ben ik aan een schema gekomen van de zekeringkast. De info over de speedpuls heb ik uit dit draadje gehaald. Het leek te mooi om waar te zijn.

    Toen onstond het volgende "probleem". Waar plaats ik de verborgen unit? Diverse mensen hebben mij verteld dat de enige plek onder de stoel is aangezien dashboard helemaal vol zit:nocheer:. Moet jullie helaas melden : inbouwen achter dashboard is WEL MOGELIJK:baeh:;). Heb ff geduurd maar heb je wel wat:rock:
    Maar hierover later meer:cool:

    Afgelopen zaterdag nog even wat andere benodigheden gekocht zoals versterkerkabel en verloop tbv antenne.

    Afgelopen zondag de stoute schoenen aangetrokken en alles in de auto gegooid en naar een maatje in Amsterdam gereden. Met zijn 2-en altijd leuker dan alleen, toch?

    Onderweg eerst :
    [​IMG]
    Tanken. Je kan immers beter je nieuwe navigatie-systeem testen met een volle tank;)

    Daarna:
    [​IMG]
    Even snel auto afspuiten. Werkt toch lekkerder aan schone auto :dance:

    Doorgereden naar Amsterdam.
    [​IMG]
    De auto op droge ondergrond gezet hebben. Onder het mom van: "iets is beter dan niets" de auto maar op een groot dekzeil gezet.

    Binnen lekker bakkie gedaan en alles uitgepakt wat we nodig dachten te hebben.
    [​IMG]
    Als je alles uitgepakt heb, zie je pas hoeveel vermicelli je in de auto moet zien te proppen ;). Want proppen was het:cool:

    Als eerste begonnen met verwijderen van de radio
    [​IMG].

    en het dashboardkastje en -klepje op zoek naar achteruitrij- en pulssignaal.
    [​IMG]
    Achteruitrijsignaal op pos 5(waar meetpen in zit) en puls op pos 8 (degene eronder). Pos 8 niet bezet maar even tijdelijk draad ingedrukt.

    Hierna maar besloten om alles los aan te sluiten en dit even te testen aangezien het pulssignaal niet te meten is. Dit om er zeker van te zijn dat alles functioneert.
    [​IMG]
    Alle vermicelli (los) aangesloten en hobbelen maar:dance:

    Terug van het korte ritje gaf het scherm dit aan :
    [​IMG]
    De speedpuls werd dus geregistreerd:cheer:

    Toen begon de zoektocht naar een goede plaats voor de verborgen unit.
    Eerst de panelen onder middenconsole maar verwijderd. Hier kan je idd nog geen pakje sigaretten kwijt. Al snel kwamen we er achter dat het makkelijker werken was zonder stoelen.
    [​IMG]

    Na veel vijven en zessen en bakken koffie besloten om unit BOVEN het dashboardkastje te monteren. Toen wat oude beugeltjes afgezaagd, draad getapt en sleufgaatjes gemaakt ivm kleine toleranties waarbinnen kastje moet hangen. Met dit als resultaat :
    [​IMG]

    Gaten in het dashboard geboord en gedeeltelijk bevestigd.
    [​IMG]

    Daarna de ander gaten geboord met dit als eindresultaat:
    [​IMG]
    Dus zeg nooit. nooit :cheer::cheer::cheer:

    Ondertussen begonnen met trekken van de plus voor de subwoofer:
    [​IMG]

    Gaatje in rubberen doorvoer geprikt en met ijzerdraadje en veel wd-40 de plusdraad erdoor heen gewurgt:dance:
    [​IMG]

    Zekering netjes op accubak gemonteerd
    [​IMG]

    Draad netjes via dorpel doorgevoerd naar achter. Onderweg de stuurdraad voor de subwoofer met de plus meegetrokken.
    Hebben ze trouwens eerst die dorpel in de mal gezet en daarna de auto er omheen gebouwd??;)
    Toen begonnen aan het trekken van de tulpkabel en kabel voor afstandsbediening voor de sub.
    [​IMG]

    Nadat alle draden achterin gearriveerd waren was het tijd om de radio in te bouwen. Had frontje al besteld bij www.conrad.nl en lang zitten dubben of ik bakje boven of onder zou doen. Heb uiteindelijk besloten bakje boven te doen omdat klapscherm anders geheel de ventilatie-openingen blokkeerd. Had dat bij me vorige auto ook en dan krijg je onder bepaalde omstandigheden rare vlekken op je beeld:nocheer:. Knopje van AB in bakje gemonteerd. Word wel geblokkerd door scherm maar 1) je zit er toch niet de hele tijd aan en 2) het scherm heeft een functie dat ie horizontaal gaat staan en dan na 10 sec terug in rechtop positie.:rock:
    Hierna was het tijd voor het wegwerken van de draden. Je hebt namelijk 2 kilo draad die je in het kleine bakje moet frommelen. Uiteindelijk de meeste draden langs de buitenkant gelegd.
    [​IMG]

    Frontje gemonteerd met (alsnog) ruim voldoende draad over. Eigenlijk nog teveel:nocheer:
    [​IMG]

    Na veel pijn en moeite radio weten te monteren. Diverse keren frontje verwijderd en draden verlegt enz. Stoelen, dashboardkastje en panelen middenconsole teruggeplaats met dit als resultaat :
    [​IMG]

    Scherm gaf na de installatie het volgende weer :
    [​IMG]

    Dit is het scherm in het donker:
    [​IMG]
    De verlichting kleurt mooi bij de rest van het interieur:cheer:

    Al met al om 8.30 uur vertrokken en om 18.45 weer thuis.

    Gisteren maar gelijk naar Almere getogen om Joost zijn pennetjes terug te brengen en hem even te laten voelen naar trillen van de auto.
    Liet Joost de optie van het navigatie systeem zien waarop je kan zien hoeveel g-krachten je ondergaat. Hij kon een kleine glimlach niet onderdrukken:schater:

    Bij deze wil ik iedereen bedanken die meegedacht en meegeholpen heeft om het voor elkaar te krijgen het navigatiesysteem in te bouwen. Zonder jullie was het niet gelukt.:thumbs:

    HEREN BEDANKT

    Het is zo ongeveer een how-to geworden maar we hebben veel lol beleefd aan het inbouwen en het resultaat mag er ook zijn:cheer: (al zeg ik het zelf;))
     
  19. Kost even wat tijd en moeite maar het resultaat mag er zijn! :thumbs:
     

Deel Deze Pagina