1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Primeur! Dit is de nieuwe Ford Focus

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Focusmania.com, 2 apr 2018.

  1. Een beter vergelijk zou dan de Ioniq of Auris zijn, wel hybride en ongeveer dezelfde bouw als de Focus (Niro is veel hoger dus meer als C-max). Maar die vallen voor mij ook af want er mag geen karretje achter. Bij de Niro wel maar die is nog een stuk zwaarder.

    Ik denk dat een hybride een goede optie zou zijn voor de nieuwe Focus. Vooral de 1.0 remt nauwelijks af op de motor waardoor je of heel vroeg van het gas af moet (geïrriteerde achterliggers), of harder moet remmen (vieze velgen...). Met een hybride variant zou je dit nadeel kunnen oplossen. De auto remt dan netjes af op de (elektro)motor en de opgeslagen energie kun je weer hergebruiken bij het optrekken. Een grote (zware) accu is hiervoor ook niet nodig.
     
  2. Slecht afremmen op de motor is een kwaaltje dat heel veel auto's hebben tegenwoordig. Wij hebben voor de C-Max een Auris gehad met de 1.6 Valvematic motor en die gebruikt de smoorklep niet omdat hij variabele lift op de inlaatkleppen heeft (1.1 tot 11mm lift). Dat ding remde als helemaal slecht op de motor vanwege weinig vacuüm.
     
  3. In het clipje geven ze aan dat een 5 deurs hatchback 375L krijgt
     
  4. Graag gedaan :schater: had het al in de shoutbox benoemd
     
  5. Sodeju wat is hij prijzig geworden.
    Beetje aangeklede Titanium Business met diesel en automaat is direct ruim 35k.
    De hoge BPM door de WLTP cyclus hakt er flink in :(
     
  6. Inderdaad, ook effen bekeken en karig met motoren
     
  7. GekkeHenkie vindt dit leuk.
  8. Niks mis mee
     
  9. Ik hoop wel dat de ST Line nu wel betere stoelen krijgt. De huidige ST Line heeft toch de stoelen van de Trend? Die stoelen zijn voor mijn rug zo slecht dat ik na een uur gillend uitstap terwijl ik in een Titanium uren kan rijden.
     
  10. Erg mooi. Zo ga ik 'm bestellen :)

    @meeder: hopelijk wel dezelfde stoelen! Wil echt de ST line bestellen maar wel goede stoelen. Heb nu tijdelijk een Lease Edition zonder lendensteun. Dat is echt een grote achteruitgang tov mijn vorige Titanium. Op de foto's en renders zie ik andere bekleding maar de stoel lijkt wel hetzelfde. Ook in de prijslijst wordt vanaf de Trend al over "sportstoelen" met lendesteun verstelling gesproken voor alle uitvoeringen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
     
  11. ben wel sneller om met deze focus dan met de andere focusen. ziet er niet verkeerd uit.
    enige is wachten op de 1.5liter motor, met 150 en 180pk, mogelijk dat deze nog niet geintroduceerd is.

    ach ik zie wel wat het over 4-5jaar gaat worden. eerst deze rijden dan wanneer er mk4 voor leuke bedrag is wordt de keuze makkelijker.
    of wordt tegen die tijd toch fiesta mk8 ofzo. die worden steeds groter, en ik heb hekel om met 1 schoen 2 pedalen in te trappen
     
  12. GekkeHenkie en bluediamond vinden dit leuk.
  13. Zijn er hier al mensen die de nieuwe Focus besteld hebben?
     
  14. @bluediamond heeft een MK4 ST-Line besteld..
     
    bluediamond vindt dit leuk.
  15. ik heb de :ford: -:focus3: - MK4 - ST - Line - 19-05-2018 Besteld:baeh::kwijl:.:thumbup:
     
  16. Zozo, wist niet dat een badge weglaten onder prestaties en verbruik viel...
    Zeker omdat er een paar gram minder op de achterklep zit [emoji39][​IMG]
     
  17. @bluediamond , voor welke motor heb je gekozen?
     
    bluediamond vindt dit leuk.
  18. Ik heb voor de 175 PK voor de :ford: -:focus3: - MK4 - ST - Line.:thumbup:
     
  19. Mooi man, zelf baal ik ervan dat er (nu nog) geen 4 cilinder is voor de Focus.
    Daarvoor zal je dan waarschijnlijk moeten wachten op een ST.

    Volvo komt daarentegen met een nieuwe V60 met als instapper (benzine) een 2.0 turbo motor met 250 PK. Die staat momenteel wel hoog op mijn verlanglijstje:kwijl::schater:
     

Deel Deze Pagina