1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Primeur! Dit is de nieuwe Ford Focus

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Focusmania.com, 2 apr 2018.

  1. Dan vind ik de focus3 er toch beter uit zien. Ik mis toch de sportieve lijn en met name het dashboard is erg saai.
    Maar goed dat is persoonlijke smaak natuurlijk.
     
  2. Als je dan die KIA bestelt heb je misschien wel iets "innovatiefs", maar dan nog haal je het verbruik van de Focus niet (in nadelige zin).
    Wij hebben ons begin dit jaar georiënteerd op de Niro, maar 1 op 13 is nou niet bepaald gunstig.
    Het enige waar je met de Niro winst kan maken is als je veel in de bebouwde kom rijdt, en/of 80 kilometer wegen. Rijdt je voornamelijk snelweg, zal de verbrandingsmotor het werk moeten doen...een 1.6 zonder turbo en dan lust ie em wel.
    De dealer waar wij waren reed alleen snelweg van werk naar huis, flink doorrijden en kwam op 1 op 13. Als je op het KIA forum kijkt zie je dat men gemiddeld 1 op 19 haalt met een zijden voetje.
    Vertegenwoordigers zullen dus niet snel voor een Niro kiezen. Neem daarbij het ledig gewicht, ligt nog een klasse hoger, en ten opzichte van de Focus Station is de kofferruimte zeer beperkt (de accu's liggen onder de laadbodem).
     
  3. Ik denk ook dat de vergelijking eerder met de I30 zou moeten zijn als met de Niro.
     
  4. De i30 wordt niet als hybride geleverd, de Niro wel. Het vergelijk gaat wel op aangezien het allemaal C-segmenters zijn.
    Overigens is het aantal hybrides in dat segment ook wel erg laag te noemen. Vooral de Koreanen en Japanners zijn daar actief in.
    Ford heeft het wel geprobeerd met de C-Max plugin maar dat is nooit een succes geworden.
     
  5. #145 Eric99, 11 mei 2018
    Laatst bewerkt: 12 mei 2018
    Ja daar heb je gelijk in.
    Het is best opvallend hoe weinig hybrides er zijn bij Ford, je zou in de huidige tijd bijna verwachten dat er bij de presentatie van een nieuw model er meteen één in de prijslijst staat.
     
    Harold1 vindt dit leuk.
  6. Wat een kudt filmpje zeg :puke:
    Een :focus3: van max. 3jaar oud is natuurlijk een oudje (old focus :loco:)
    Dan een :st: vergelijken met een ST-line :shrug:
    En dan maar niet te beginnen over die muziek die ze eronder zetten.

    Maar voor de rest is ook deze focus weer wennen en het interieur kan mij helaas niet bekoren.
     
    Harold1 vindt dit leuk.
  7. Ik ben vooral benieuwd hoe de nieuwe Focus op de weg aanvoelt tijdens het rijden. Vanwege een ander onderstel dan dat wij gewend zijn zal hij denk ik toch anders (comfortabeler?) rijden.
     
  8. Daar ben ik ook benieuwd naar. Blijkbaar is de 'normale' uitvoering van de achterwielophanging versoberd t.o.v. van de huidige constructie. Ik ben er niet goed in thuis maar volgens mij is Ford van multilink naar een torsie-as gegaan. Het Continious Controlled Damping (CCD) is op de Nederlande prijslijst nog niet te bekennen. Waarschijnlijk zijn alle modellen die je nu bestelt dus zonder CCD, maar dat is een aanname van mijn kant. Ik had graag CCD willen bestellen op de nieuwe lease bak, maar helaas.
     
  9. Ik hoop dat Ford het meteen goed doet en een auto van af de grond opbouwt voor volledig elektrisch rijden tegen de betaalbare Ford prijzen. Hybride is het net niet in mijn ogen. Hoewel het een mooie manier is om duizenden euro's BPM te besparen, kost zo'n hybridesysteem ook een hoop geld.
     

  10. Zoals het er nu naar uit ziet komt de Focus 4 straks met verschillende soorten achterwielophanging. Welke achterwielophanging er wordt toegepast hangt af van de carrosserievorm en het motortype.

    Bij de Hatchback krijgen de 1.0 ECOboost en de 1.5 TDCI een eenvoudigere achterwielophanging met torsiestaven. De 1.5 ECOboost en de 2.0 ECOblue krijgen net als de huidige Focus 3 wel een multilink achterwielophanging.

    De Wagon krijgt ongeacht het motortype wel altijd een multilink achterwielophanging. Dit is echter wel een eenvoudigere variant dan de Hatchback 1.5 ECOboost/2.0 ECOblue krijgt. Bij de Wagon liggen de schokdempers vrijwel horizontaal wat resulteert in een grotere laadruimte.
     
  11. Bedankt voor de info jw. Wil de wagon bestellen met 1.5 eco blue. Rijd nu een Focus 3 1.6 tdci econetic uit 2013. Hopelijk is de wegligging van de nieuwe wagon vergelijkbaar. Ik neem een wagon ivm lange lease contacten en oog op de toekomst.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
     
  12. Dus na VW grijpt ook Ford terug naar de torsieas voor de eenvoudigere uitvoeringen uit kostenbesparingen.

    Het weggedrag van de Focus was nou net altijd het onderscheidende karakter ten opzichte van de concurrentie dus ik hoop ook dat de wegligging er niet slechter op gaat worden ten opzichte van de Focus 3.

    Zijn er al ergens concepten opgedoken van de opvolger van de huidige C-Max of gaan ze die niet opvolgen omdat er steeds meer cross-overs verkocht worden.
     
  13. Blij dat er iemand is die het ook ziet.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  14. De focus 3 is er toch ook in electric uitvoering geweest ? Tenminste volgens mij heb ik er eens een keer 1 gezien op duits kenteken
     
  15. Ja, van de :focus3: is er een electric uitvoering geweest. Deze had een actieradius van 160 kilometer. De electric uitvoering wordt al een tijd niet meer verkocht.
     
  16. De Focus Electric is in Nederland nooit een succes geworden. Naar mijn mening is dit voornamelijk vanwege de dramatisch slechte actieradius van 160 KM. Vanwege de tegenvallende verkoopcijfers heeft Ford Nederland de Electric al vrij snel uit het leveringsprogramma gehaald.

    Eind 2016 zijn er wijzigingen aan de Focus Electric doorgevoerd waardoor de actieradius met 40% is toegenomen. Echter is deze vernieuwde versie nooit in Nederland geleverd.


    Er zijn genoeg dealers die nog een Focus Electric hebben staan of zelf als leenauto gebruiken.
     
  17. In dit filmpje wordt de nieuwe ophanging besproken vanaf 18:00. Voor de fatsoenlijke gemotoriseerde varianten is de ophanging dus prima, zo niet beter geworden dan voorheen. Zie ook de post van JW betreft de ophanging.
     
  18. Klopt, maar die auto is niet van de grond af opgebouwd om puur als elektrische auto te dienen. Dat was een Focus waar Ford achteraf een elektrische auto van heeft gemaakt. Dan heb je nooit zo'n efficiënt ontwerp qua bijvoorbeeld accuplaatsing als wanneer je volledig terug naar de tekentafel gaat. Dat zul je moeten doen om te kunnen concurreren met Tesla en Nissan, maar straks ook de grote Duitse jongens.
     
  19. Interessant filmpje! Dank voor de link.
    Ze zeggen dus dat de torsie as op het niveau zit van de huidige SLA ophanging.
     
  20. Dat begreep ik ook min of meer. Maar het is natuurlijk naast een technisch verhaal ook marketing die je hoort.

    Overigens heb ik van Ford Nederland bevestiging gekregen dat de automaat inderdaad een conventionele koppelomvormer betreft.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina