1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Primeur! Dit is de nieuwe Ford Focus

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Focusmania.com, 2 apr 2018.

  1. Volgens autoweek.nl is dit 375 / 1354 liter. Vorige model had 363 / 1148 liter
     
  2. Dat is niet echt heel veel meer. Ik ben wel benieuwd hoe de binnenruimte erop vooruitgegaan is want dat vind ik belangrijker. Als passagier in de huidige Focus zit je niet heel ruim,voorin zit je redelijk snel met je knieen tegen het dashboard.
     
  3. Iemand van 2 meter op de passagierstoel en iemand achterin kan snel een probleem worden in de Focus 3 worden. Het komt volgens mij voor een deel wel door de vorm van het dashboard.
     
  4. Klopt, binnenruimte is beperkt. Voor ons met 3 kinderen is het eigenlijk te krap nu. Gelukkig kan de jongste straks ook in een stoelverhoger dat scheelt weer wat ruimte.

    ik heb begrepen dat de nieuwe focus een aantal centimeters meer binnen ruimte heeft gekregen op de achterbank
     
  5. Achterin 51 mm meer beenruimte.
     
  6. Het duurt wel lang voordat de configurator van de MK4 van Ford NL in de lucht is :roll:.
     
  7. Ongeveer half mei te verwachten.
     
  8. Oke dank je!
    Ben niet in de markt voor een nieuwe, waarschijnlijk met een jaar of 2, maar vind het altijd wel leuk om te zien wat er leverbaar is en hoe het eruit ziet.
     
  9. Precies Eric99, altijd leuk om even rond te snuffelen :P
     
  10. Weet iemand meer over de nieuwe automaat, behalve dat het een 8 traps is? Ik kan niet vinden welke techniek wordt gebruikt. Ze noemen het geen Power Shift meer in ieder geval. Dealer weet ook niks...

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
     
  11. Volgt later! in het officiële persbericht staat ook niet veel meer dan wat je al weet. Maar wel voor welk type! https://www.focusmania.com/prijzen-nieuwe-ford-focus-bekend/
     
  12. Ik wil de ST line wagon 1.5 diesel bestellen, maar Ford laat je op bepaalde punten wel echt in het duister tasten. Je kunt dus al wel een auto bestellen, maar de details zijn nog niet duidelijk. "Doe maar een autootje" :)
     
    Focusmania.com vindt dit leuk.
  13. Het is een 8 traps automaat met koppelomvormer. Het is dus een conventionele automaat. Het is alleen nog niet bekend of het een eigen bak van Ford is of dat het een ingekochte bak is van bijvoorbeeld Aisin zoals Peugeot en Volvo ook gebruiken.

    Ik ben heel blij dat ze de powershift er uit gegooid hebben. De versie met droge platen (DPS6) is nooit de meest verfijnde bak geweest en zeker in Amerika hebben ze enorm veel problemen gehad met het koppelingspakket.

    In de huidige Focus en C-Max hebben ze bij de 1.5 Ecoboost al een conventionele automaat toegepast, de 6F35 van Ford zelf die gebouwd wordt in de Van Dyke Transmission Plant in Michigan.

    De DCT bakken lijken bij verschillende fabrikanten weer op hun retour ten gunste van conventionele automaten met koppelomvormers. Zelfs VW gaat in Amerika voor de Jetta een 8-traps automaat met koppelomvormer toepassen omdat de Amerikanen gewoon niet aan de DCT willen blijkbaar en ik kan dat ergens wel begrijpen. Een DCT is leuk voor een sportwagen maar voor comfortabel rijden is een conventionele automaat toch fijner in mijn ogen.
     
  14. Ik ben een redelijk sportieve rijder, rijd nu handbak, maar wil graag gebruik kunnen maken van alle autonome functies. Daar is een automaat voor vereist. Bovendien wordt het steeds drukker op de weg, dus de gang er goed in houden is lastig en dan is een automaat wel fijn verwacht ik.

    Als ik dus een proefrit met een huidige Focus of Cmax automaat met ecoboost maak, heb ik dezelfde ervaring? Wil graag zeker weten dat ik me niet ga ergeren aan een (conventionele) automaat.

    Hoe kom je eigenlijk aan deze info meeder?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
     
  15. Het is een 8 traps automaat en er is voor zover ik weet geen DCT met 8 versnellingen op de markt en het feit dat Ford het specifiek over een 8 traps automaat heeft kan je vrij eenvoudig concluderen dat het een conventionele automaat is met koppelomvormer.

    Alleen de 1.5 Ecoboost wordt met een 6 traps automaat met koppelomvormer geleverd. De 1.0 Ecoboost en de 1.5 diesel hebben nu nog steeds een powershift DCT met 6 versnellingen.

    Ik denk overigens niet dat de huidige 6 traps echt te vergelijken zal zijn met de nieuwe 8 traps. Alle moderne 8 traps automaten schakelen beduidend sneller dan deze wat oudere 6 traps automaat. De 6 traps is er één van het wat meer gemoedelijker type. Hij is zeker goed en vlot bij de les maar het is geen sportieve automaat. Daar komt ook bij dat de 6 traps een lockup heeft die alleen in 4, 5 en 6 werkt. In 1, 2 en 3 heb je dus wat meer slip in de transmissie wat hem heel comfortabel maakt in de stad maar hij zuipt dan ook als een dokwerker.

    Correctie: Honda en ZF hebben een DCT met 8 versnellingen. Die van Honda is een heel bijzondere die heeft namelijk naast de twee koppelingen van de DCT nog een koppelomvormer om het wegrijden vanuit stilstand en het langzaam rijden comfortabeler te maken.
     
    GekkeHenkie vindt dit leuk.
  16. IK heb de Fiesta MK8 automaat rijd op zich niet slecht alleen in de winter even de kans geven om warm te laten worden eenmaal warm schakelt hij lekker
    op de snelweg is het een genot om mee te rijden pikt goed op en schakelt vlot door .
    Moet er wel bijzeggen dat mijn Fiesta getuned is en de ervaring is met wat meer vermogen schakelt hij beter.
     
  17. Volledig nieuw ontworpen zegt Ford. Zal dus een stuk verfijnder zijn dan de oudere 6 traps zoals je zegt. Dan ga ik een proefrit proberen te maken met zo'n 6 trap. Als me dat niet tegenvalt dan zal de nieuwe me al helemaal niet tegenvallen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
     
  18. Ik heb een beetje een dubbel gevoel bij de nieuwe Focus. Het ontwerp spreekt me wel aan, meer dan de 3.1 of 3.2 en het is leuk dat er weer meer nieuwe, of betere, elektronische snufjes beschikbaar komen. Maar ik mis de echte innovaties zoals op het gebied van verbruik, hier had ik echt meer van verwacht. Het is Ford bijvoorbeeld (weer) niet gelukt om de auto lichter te maken, de wagon is zelfs 70kg zwaarder geworden! Daardoor helaas ook een klasse hoger in de MRB. Zuiniger is de nieuwe Ford ook niet. Als ik het opgegeven verbruik vergelijk met de 3.1, is er nauwelijks verschil. Waar blijven de hybrides/elektrische versies? Het kan toch niet waar zijn dat ik straks een Kia moet bestellen om een beetje up-to-date auto te rijden...
     
  19. Ik kwam deze toevallig tegen.

     
  20. Wat wel een flinke stap vooruit is voor Ford is dat de "normale" motoriseringen eindelijk meer dan 1200kg mogen trekken.

    Een hybride in de lijn van bijvoorbeeld de Kia Niro zodat je met een hybride nog wel 1300kg mag trekken zou erg mooi zijn in de vorm van een Focus Wagon of straks C-Max.

    Het is inderdaad meer een evolutie dan een revolutie.
     

Deel Deze Pagina