1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Primeur! Dit is de nieuwe Ford Focus

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Focusmania.com, 2 apr 2018.

  1. Ik vind de nieuwe Focus (wagon) ST-line erg mooi, het valt mij alleen op dat de optie 'Handsfree elektrisch bedienbare achterklep' alleen voor de Titanium Wagon beschikbaar is. Iemand die daar meer over weet, zou ik erg jammer vinden als deze optie niet voor de St-line Wagon beschikbaar is. Ook jammer dat er geen digitaal instrumentenpaneel wordt gebruikt, danwel als optie beschikbaar is.

    Binnenkort maar eens een proefrit maken.
     
  2. Een ST Line is blijkbaar, net als nu, gebaseerd op de Trend.
     
  3. Ja dat ingebouwde scherm vind ik veel netter.
     
  4. Misschien wel netter, maar het nieuwe display zit wel beter op ooghoogte.
     
  5. Ja dat zal het geval zijn maar om er dan zo'n wrat op het dashboard van te maken vind ik wel jammer. Ik moet wel zeggen dat het voor mij geen reden zou zijn om een auto niet te kopen.
     
  6. Ze zullen er best marktonderzoek naar gedaan hebben.
    De manier waarop Renault het bij de vorige Mégane opgelost had met die grote bak bovenop het dashboard was ook niet super fraai.
    Een hoog geplaatst navigatiescherm is nou eenmaal prettiger en veiliger omdat je niet naar beneden hoeft te kijken.
     
  7. Dat niet alleen ,het zal best wel zo kunnen zijn dat een heleboel mensen incl mezelf er geen moeite mee hebben met zo'n scherm op het dashbord.
    Het is toch ook weer een beetje anno nu .
     
  8. Ik heb er ook geen moeite mee en het zal praktisch en veilig zijn maar mooi is anders. Maar dat laatste is uiteraard een persoonlijke mening,
     
  9. Mijn oom rijdt een Fiat Tipo die ook zo'n scherm in de auto heeft. Bij steeds meer merken zie je deze schermen tegenwoordig. De nieuwe trend...
     
  10. De Titanium is ook gebaseerd op de Trend. Wat is je punt?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
     
  11. Het zouden in mijn ogen twee dingen kunnen zijn. 1: productplaatsing. Een ST line is niet voor luxe maar voor sportiviteit bedoeld. 2: lastig of onmogelijk uit te voeren wegens een andere bumper en of kofferklep?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
     
  12. Voor zover ik weet zijn er twee 'basis' configuraties, namelijk de Trend en de Titanium. Die twee configuraties vormen de basis voor alle uitvoeringen die gegenereerd worden door de diverse importeurs. Omdat de ST Line gebaseerd is op de 'Trend' configuratie, zijn er daarbij minder opties beschikbaar.
    Door twee basisconfiguraties aan te houden, genereer je voordelen bij het productieproces waardoor de auto redelijk goedkoop te produceren valt.
    Bij een Audi bijvoorbeeld is echt alles mogelijk, en dat maakt productie zo duur. Alle kabelbomen moeten op alles voorbereid zijn, er moeten meerdere type stoelen beschikbaar zijn, etcetera.
     
  13. Zal met de gebruikte kabelboom te maken kunnen hebben of een optie wel of niet beschikbaar is.

    En zoals gewoonlijk zijn er dan toch personen die het werkend krijgen al moeten ze een halve kabelboom aanpassen dus misschien komt er nog een antwoord in de loop der tijd
     
  14. Wij hebben de focus 4 titanium 4 besteld met de volgende opties:

    - 1.0 automaat
    - magnetic lak
    - panorama dak
    - family pack
    - winterpack
    - technology pack
    - packing pack
    - B&O audio
    - privacy glass

    Het lange wachten is begonnen.....
     
    Harold1, GekkeHenkie en gerardTDCI vinden dit leuk.
  15. Dat gaat een mooie Focus worden. :kwijl: Succes met wachten.
     
  16. Ik verbaas me een beetje over het feit dat in Nederland Magnetic € 1.200,= moet kosten en in Engeland en Duitsland deze kleur hetzelfde kost als b.v. zwart dus respectievelijk 525,= pond en € 565,=??
     
  17. Magnetic is nogal populair en dus ziet de importeur zijn kans schoon ?
     
  18. Ja dat ga je wel denken.
     
  19. Dat zie je met opties ook daar verschillende prijzen ook per land.
     

Deel Deze Pagina