thermostaat niet elektrische 31.93euro (8575) huis dat boven de versnelingsbak zit waar kvs sensor in zit kan van ijzer of plastic zijn plastic 32.13euro en van aluminium 74.23euro (8k556) pakking die nodig is zijn 8255B (8.89euro) en 8255a (4.10euro) sensor is 12a648 kost 16.30euro, je moet wel weten of sensor geschroefd zit of met een veertje geklemt zit bij mij was aluminium huis en dus de sensor met schroefdraad plastic huis zal dan een sensor zijn met veertje voor borging ervan huis in wendig weet ik niet of dit puur het huis is of iets meer is onderdeelnummers komen van mij af die ik via email door heb gekregen maar kan niet zeggen of dit voor de jouwe klopt neem aan van wel het staat met onderdeel afbeelding op een pdf geef een pm als je interesse hebt
Gisteren is het spruitstuk binnengekomen. Na het uitpakken zag ik dat er één actuator verwijderd was. Gelukkig zat de goede er nog wel op. Na telefonisch contact mag ik de actuator eraf halen en de rest terugsturen. Ik krijg een deel van het bedrag terug. Goede service van Gebr. Klein Gunnewiek uit Groenlo Ik heb nog even foto's van de kleppen gemaakt. In ruststand staan de kleppen open en zo staan de kleppen dicht nu nog even tijd en goed weer vinden om de actuator te installeren.
als hij dicht is staat boven zeker een klein kiertje open als ik bij mij de stang bedien merk ik helaas weinig van niet beter of slechter lopen, weet niet hoeveel effect dit zou moeten hebben, ik moet er zelf nog iets in verdiepen stationaair kan ik wel mee leven maar bij 2400-2500rpm schudt de motor teveel
Stationair merk je ook niets. Ik heb de actuator gemonteerd en nu werkt het zoals het hoort. Hij stottert nu niet meer, loopt veel soepeler en kan nu gewoon 1000 rpm in 5e rijden waar hij voorheen enorm ging bokken. Hopen dat deze het niet meer begeeft.
had je dan ook dat hij tussen 2400-2500rpm ligt te bokken bij stilstand als je gas geeft en nu weg heb nu mijn auto bij schadebedrijf staan en nu een leenauto c30 met een 1.8 dus ook hier gekeken maar deed hetzelfde bij 2400-2500rpm ging de motor ook schudden dus als de c30 met 38000km goed is en zo hoort te zijn zou mijn probleem ook normaal moeten zijn het verschil tussen de 1.8 en 2.0 is duidelijk merkbaar mijn 2.0 is zelfs feller en sneller dan een 1.6turbo met 150pk hoefd geen turbo op te spoelen voor het vermogen, vermogen is direct onder het gaspedaal beschikbaar dus mijn vraag zou je kunnen testen met stilstaande auto in zijn vrij en gas geven hoe je motor reageerd bij 2400-2500rpm in dat gebied
Dat schudden doet hij nog steeds, bij mij is dat tussen 2200-2400 toeren. Ik denk dat dat bij deze motor hoort. Tijdens het rijden merk je het verder niet.
merk het juist wel met het rijden maar alleen rustig optrekken in zijn 1 en 2 verder eigenlijk niet, in dit gebied voelt het onrustig meestal rij ik al iets feller weg en heb ik er inderdaad geen last van maar als je dit zelf ook hebt dan denk ik dat ik geen probleem heb met de mijne hij heeft beduidend meer pk dan een 1.8F waar ik nu mee tijdelijk nog rij verder vindt ik brandstofverbruik wel aan de hoge kant maar kan/durf niet te zeggen dat het rijstijl wat uitmaakt elke dag 33km op en neer waarvan 15km snelweg is (dus 70km totaal) met de 1.8F zit ik nu op 9.4l/100km mijn eigen auto zit ik op 8.5l/100km maar heb een tijd op 8.1l/100km gereden dus meer cc is in mijn geval zelfs goedkoper hoor andere spreken over 1op14 maar dit is voor mij niet haalbaar, misschien op lange rit constante snelheid dan zit ik ongeveer op 7.3l/100km maar stad/snelweg verkeer niet moet nog bougies en interieurfilter vv ivm 120.000beurt naar mijn gedachten nooit gehad maar wel olie ververst bij 138 en nu 145op teller maar dat zou niet veel uit mogen maken
Ik weet niet hoe hard je op het stuk snelweg rijdt, maar als ik de cc op 135 zet dan staat de BC in het begin op 8,5l/100km en zakt na een aantal km naar zo'n 8,2l/100km. Op de terugweg van Frankrijk (900km) op de tolweg steeds 135km/h gereden en nog een stukje 115km/h. In Duitsland eerst een stukje 100km/h en daarna op de snelweg zo'n 250km lang steeds zo'n 180km/h gereden. Gemiddeld verbruik 8,3l/100km. Naar Parijs heen en terug in Juni alleen maar snelweg en file in antwerpen, gemiddeld verbruik 7,2l/100km. Als jij met de 1.8 9,4l/100km haalt heb je volgens mij wel een zware rechter voet, of zitten er in het niet snelweg deel veel verkeerslichten, drempels of rotondes. Ik denk dat bougies heel veel uitmaakt zeker gezien die van jou al 25000km over de datum zijn. Dat is bijna 50% van de levensduur.(volgens mij gaan ze 60000km mee)
Hier draaide de wagon ook half om half snelweg en bebouwdekom, was iets van 45 km p/dag, zat ook gemiddeld op 8.5 / 8.7 l/100km Ook ik vind dat hij rustig gebruik nerveus over komt, zodra je idd vollter gaat rijden, komen alleen je voorgangers nerveus over Dus gezien het feit dat we nagenoeg dezelfde omschrijvingen en bevindingen hebben...dan zou je haast denken dat het gewoon zo hoort Ik ga alleen nog wel met Mitsubishi schuimcleaner het inlaattraject reinigen incl. egr...kijken of dat nog verschil maakt
ik zit precies met hetzelfde als hierboven dus staat op een hold maar dat moet wel staat nog bij de hersteller onder de doek met voor en achter bumper eraf en koplampen eraf maandag hopen ze het klaar te hebben en dan zien we wel weer verder anders had ik morgen er even aan gewerkt, jammer maar is niet anders als dexterxl iets meer weet en dit heeft gedaan dan zie ik het wel eventueel forte air intake cleaner https://www.majacwatersport.nl/search/offset63/?searchstring=forte pagina7 voor 60euro heb je een flesje om airco systeem te reinigen en inlaatspruistuk te reinigen op het werk betaal ik alleen al voor peugeot het zelfde bedrag
Ik heb een uur geleden mitsubishi air intake reiniger (schuim) erin gespoten, helaas schoot het slangetje eraf...zo het inlaatspruitstuk in..... Dus gasklephuis er weer af, en die was toch al weer smerig geworden in nog geen 1000km, niet heel erg...maar toch, het slangetje kon ik zie zitten, en heb ik eruit gevist met een lange schroevendraaier met vet erop, en daar bleef hij gelukkig aan plakken. Toen maar even het gehele busje erin leeggespoten, en ook geprobeerd in het buisje van de (neem ik aan) EGR, de boel weer gemonteerd, 10 minuten gewacht om het spul zijn werk te laten doen. En toen gestart...en geen witte rook wat ik normaal gewend was met dit spul, gelukkig kwam er na een paar keer gas geven toch rook uit De Fiesta van mijn vrouw was zowat niet meer te zien, en na 1 minuut werd het rook minder, dus tijd voor een proefrondje....opzich geen merkbaar verschil hij gaat nog steeds verrekte rap, morgenochtend hem eerst maar eens uitlezen ivm de temp.sensor, dan eens starten, kijken of het beter/sneller gaat. Ik heb nog wel even gekeken bij de 2200 tpm, schommelt nagenoeg niet meer en bij de 2400 tpm schommelt hij zeker niet, alleen na onbelast even naar de 4000 tpm en weer los....dan blijft hij wel even stationair schommelen, maar na een 30 sec. is hij gewoon rustig...zal nog wel met het inleren te maken hebben
het schommelen komt omdat je inlaat nu schoon is dus motor was aan het denken aan weerstand waardoor hij iets meer gas moest geven om 750rpm te krijgen nu blijkt dat bij dezelfde instellingen het 850rpm wordt en gaat het dus bij regelen, dan whoops teveel 650rpm en gaat dan naar 750rpm op den duur na 1000km zal dat wel weg zijn maar eerste bevinding is dat het heeft geholpen en een succes is temp.sensor vervangen of kijken of er storing in zit was maar het allerbelangrijkste hoe doet hij stationaair ben bang dat dit nog niet te testen is omdat je toerenal niet direct 750rpm wordt maar schommeld maar als hij na 30sec stabiel blijft loopt hij dan ook rustiger
1e bevindingen: - gemeten op het blok met infrarood thermoscan: 32 graden - uitgelezen temp: 32 graden - gestart, start een slag eerder, dus niet meer met een slag of 3, maar met 2 - temp.meter in de auto begint bij 60 graden, maar zodra uitgelezen word dat hij boven de 50 graden komt, dan staat de meter dus al op de 90 graden, om vervolgens de gehele rit er niet af te komen. Als mij logica klopt, dan werkt hij met de uitgelezen temp. en niet diegene die op de display staat, dan zou hij dus gewoon goed werken. En de schuimspray heeft wel een verbetering gebracht....dus het proberen waard
Gisteravond pas weer gestart: - had dus vanaf zaterdagmiddag 17.00uur uit gestaan, zondag niet gestart, en maandagavond om 20.00uur gestart, sloeg vloeiend aan zonder een extra "hik" of hoe je het noemen wilt, daarna gelijk mooi stationair lopen zonder noemenswaardige schommeling. Zal vandaag of morgen even bij de dealer langs gaan om te horen over het verschijnsle van de temp.meter tov de werkelijke gemeten temp. ....word vervolgd
bedoel je met niet schommelen bij stationaair toerental dat je nu een beker met water op de motor kan zetten waar voorheen dit niet mogelijk was dit zo als je voelt in de auto zelf
Nee, blok blijft iets onrustig, maar op de toerenteller is hij gewoon rustig te noemen, direct aanslaan, niet met een hik er tussendoor, en direct mooi stationair.
ik had zoiets al verwacht fiesta st150 heb ik vernomen dat deze ook niet bekend staan om rustig te lopen maar stabiel toerental en rauw lopen echter bij mij schommeld hij met een toeren verschil van 50 a 100rpm minimaal soms zelf dat je de wijzer op en neer ziet gaan toerental afgelezen via tripcomputer die je aan ebod stekker aansluit
...ik zal de mijne ook eens aan de laptop hangen, eens kijken wat hij dan doet. Overigens heb ik deze klacht ook voorgelegd aan een dealer hier in de regio, deze vroeg zich af of de bougiekabels al vervangen was... tsjaa, ik denk dat ik ze daar maar ga bestellen
doe je dan ook meteen bougievonkjes bij bestellen altijd handig om te hebben zelfde als een plinte trap als ze het niet hebben moeten ze maar ff doorbellen wie weet liggen ze de hele dag aan de telefoon ivm ze niet veel weten dus en hopen dat andere bedrijven ze ook mee pakt altijd handig voor stagierers die erin trappen en laat dan de hele dag rond rijden (elke keer dat hij weg is gauw aan de telefoon om andere bedrijf op voorbereid te stellen dat ze hem ook weer door moeten sturen ) dan is zelf het allermooist dat ze de volgende dag nog niet doorhebben maar dat is altijd het leukste van bougievonkje zou ik dan altijd leveren ga wel accu, bougie, bobine, bougiekabel, en wat draadjes halen dn kunnen ze zelf de bougievonk zien, mij in iedergeval nooit meegepakt maar ff weer ontopic 2.0 in een focus 2 altijd al met 4 pen bobines dus ook niet de slimste maar goed maar ik denk niet dat hij dan beter loopt als hij aan de laptop hangt maar ik hoor het wel zaterdag druk en volgende week vrijdag zeker tijd (dan atv dus hele dag de tijd)