1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.0i 16V 145pk onregelmatig stationair

Discussie in 'Performance' gestart door aslomp, 4 aug 2011.

  1. ja, duhhh....ik ga alleen waardes bekijken, zodra hij beter gaat lopen aan de
    laptop, dan ga ik een handeltje starten:schater:
     
  2. Tot op heden weer 100 km verder, en ik moet zeggen dat ik hem stationair
    wel rustig vind draaien, ook minder nerveus met rijden.
    En ik ben even wezen rijden achter mijn vrouw met de Fiesta aan, en ze geeft
    goed gas...dus ik automatisch ook...toch nog eem gemiddelde van 1:8,9
    lijkt mij een goed resultaat.
    Ik weet niet wie er allemaal naar de Horst meeting komt as zondag, maar
    je mag hem vergelijken met die van mij, heb je een richtlijn ;)
     
  3. klinkt heel hoopvol
    moet het nog steeds doen maar tot op hede geen tijd voor gevonden

    dinsdag en vrijdag kom ik wel dicht in de buurt (utrecht en breukelen)
    maar zondag helaas niet
     
  4. Is er hier iemand die rijd op BP Ultimate?
    Ik ben nooit zo van die geintjes maar ik heb het nu al bij meerdere auto's geprobeerd.
    Keer op keer hetzelfde resultaat..
    Ik heb bij Shell V power nooit iets gemerkt maar BP Ultimate is duidelijk merkbaar.
    Nu ook bij mijn c-max..
    Laatst waren ze aan het werk bij de lokale pomp en was er geen ultimate beschikbaar.. 2 of 3x normale euro getankt en na 1 tank was de motor ineens weer onrustig, vooral bij stationair merkbaar schommelen.
    Nu is ultimate weer beschikbaar en heb ik dat weer getankt.. en verhip.. schommelen is weer weg en hij loopt weer heerlijk soepel.
    Geloof het of niet maar hij loopt echt merkbaar beter..
    Mocht je dit willen proberen, tank dan minimaal 2x ultimate.. de eerste keer kan het nog wat gemixt zijn met je oude brandstof.
     
  5. bp ultimate is de beste brandstof die je kunt tanken in nederland
    daar ben ik het mee eens
    jammer is dat bij mijn werk 400meter verder wel euro extra is
    en was vandaag 1.629 en euro 1.59 dus scheelt niet veel
    maar zelf daar merk ik het
    scheelt iets

    maar bp ultimate meer
    verder zou je ook benzine additief in de tank kunnen gooien
    in plaats van dat het al in het benzine zit en zo bij de pomp koopt
    koop je een los flesje die je er dan ingooid

    eventueel een tip om te doen als je 95 alleen daar kunt tanken


    helaas moet ik nog steeds air intake cleaner gebruiken
     
  6. Heb een tijdje op ultimate gereden, merkte geen verschil. Met shell fuel save wel trouwens... daar loopt ie lekkerder op.
     
  7. ..ik ga binnenkort een 60mm gasklephuis proberen...eens kijken of er verschil
    te merken is, zowel stationair als doortrekken tov het inhouden;)
    ...en natuurlijk omdat hij volgens de metingen meer koppel krijgt:schater:
     
  8. Laat ik nou net een 60mm gasklephuis hebben en BP Ultimate tanken :mrgreen:

    Ik merk wel degelijk een verschil met dit en de combinatie standaard gasklephuis en BP 95 benzine :)

    Het is niet veel, maar loopt net wat soepeler.
     
  9. mmhh ik denk ook dat een update naar 60mm toch inderdaad aantrekkelijker is

    tevens wat is het verbruik bij andere ik zit op 1op12 en afgelopen week 1x naar utrecht en naar breukelen geweest vanaf tilburg (ongeveer 200-250km die dag), 2 kleine stadsritjes 2-5km
    en 2 dagen 70km op en neer van werk naar huis (waarvan 21km snelweg) toen was het verbruik 1 op 12.6 (618km 49liter)
    is dit ok?? 1 op14 is maximaal mogelijk volgens ford zelf
    ik heb een zware rechtsevoet maar afgelopen keer zo zuinig en rustig mogelijk gereden, maar wat is reeel dat ik mag verwachten
    anders bestel ik op http://www.olietekoop.nl/olie/product/56


    ik zit namelijk ook te twijfelen of er geen 5w40 in mijn blok is gedaan door het bedrijf waar ik hem heb gekocht
    weet dat dit ook iets te maken kan hebben
    alleen dat kan ik aan de hand van verbruik zien
    als andere beter verbruik hebben dan is de kans groot dat er 5w40 in zit

    zie tevens ook dat 60mm gasklep weer 20euro duurder is geworden van 389 naar 415 (european-parts )
     
  10. wij zitten hier gemmiddeld op 8.9l/100km dus iets van 1:11.3 volgens de
    boordcomputer, zal eens kijken wat hij aan de pomp doet, is nu de 1e tank
    waar alleen ik ermee gereden heb;)
     
  11. bij mij op display staat (of eigenlijk stond)
    8.7/100km (1op11.5)
    terwijl op de computer ook alles bijhoud daar staat boven 1op12.01
    dus 8.3/100km

    nu tijd terug gereset en staat nu op 8.2/100km
    met een tank brandstof kan ik 640km rijden tot leeg (laatst dus op het randje met 618km) maar bij 530-550km tank ik meestal licht net aan het klein ritjes die ik extra maak

    laatst een flesje benzine additief er in gegooid en heb nu het gevoel dat het iets scheeld 20-40% zeg maar
    gelukkig kost deze flesje maar 10euro ivm intern op de zaak kan kopen
    anders 15euro

    voornamelijk bij warme motor schudt hij minder op digitale toerenteller van mijn scangauge2
    680-700rpm en vaakst op 690rpm met dus soms even 10rpm verschil
    dus verwaarloosbaar
    als motor iets kouder is dan nog niet
    maar kan ook betrekking hebben dat dit gehele tijd constant aan het inleren is
    bij starten is hij ook 1200rpm en daarna zakt hij iets af

    tevenshebben andere het ook dat bij koude morgen starten en draaien aan het stuur zoveel stroom trekt dat je dimlicht zichbaar zwakker branden
    denk namelijk dat dit met een beginnende accu komt maar zolang hij het doet is het ok. verder zal dit wel verklaren het 1200rpm bij het starten
    om even meer rpm zodat accu voller rijkt
     
  12. ...ik denk ook dat het iets te maken heeft met de emissie eisen van dit blok,
    ze zullen iets hebben moeten uithalen om er toch meer vermogen uit te
    krijgen dan de vorige 2.0i en toch hem zuiniger / schoner te maken.
    Je hoort vaak dat als een modrene auto gechipt word, dat hij beter en mooier
    gaat lopen, terwijl hij niet meer gaat verbruiken;)
     
  13. dat is voornamelijk bij turbo motoren bij atmosferische motoren is dit nauwleuks
    met 60mm gasklep win je evenveel (misschien wel meer) dan met chippen
    terwijl het even duur is

    dat deze 2.0 zuinig is komt puur door de egr klep
    deze laat tot zekere toerental (1.6tdci tot 2800rpm) uitlaatgas terug de motor in als je in deellast zit
    dus je hebt dan ontbranding op een inhoud van 1.0 in plaats van 2.0
    bij de nieuwere 1.6blokken zit de egr ook niet meer op maar door kleinere blok ook het gemiddelde zelfde resultaat

    daarom is de 1.6ecoboost 182pk en geen 2.0 blok
    moet zeggen dat ze wel kunnen komen met de zelfde technieken als de ecoboost maar de 1.6turbo bij peugeot 1.6thp is momenteel tot max 200pk
    lage snelheid wel leuk maar meer op de snelweg voel je nog wel dat het een 1.6 is
    atomosferische motoren kunnen direct gewenste vermogen geven
    bij de ecoboost moet de alles van zuinig naar vermogen stand toe
    turbo moet opspoelen en dan pas vermogen ( die bij 160pk en hoger, hoger licht dan de 2.0 van ons )
     
  14. Gasklephuis 60mm is binnen en zit erop, warm gereden en gaan testen:
    - stationair rond de 700 tpm, en zeer stabiel
    - onbalast op 2100/2200 tpm gezet, zeer stabiel

    ik vind persoonlijk dat hij onderin makkelijker oppakt, om nu al gelijk te zeggen
    dat hij vlotter is...ach, even stevig optrekken in zijn 1 en 2, en je zit al op
    de 110km/h....dus snel was hij al:thumbs:
     
  15. kan nu met zekerheid zeggen dat flesje additief die ik in de tank heb gegooid iets heeft geholpen
    sta van te kijken
    net getankt en blijkt dat ik 1op12.56 heb gehaald
    gekke is dat ik echt niet rustig heb gereden dit puur om hoog brandstofinspuiting te krijgen zodat additief spul het beste kan gaan werken ivm veel inspuiting heb

    doortrekken naar het rood lampje paar keer gedaan
    en banden had soms moeite met grip

    gasklep is bij deze ook door mij besteld verwacht dat het volgende week een keer binnenkomt

    19november heb ik zaterdag dienst kan weer lekker ff tegen aan
    olie + oliefitler vv
    gasklep hoop ik dan binnen te hebben
    4 x band op wagen balanceren (bij 110km/h trilt de auto soms)
    speaker set in deur plaatsen en aansluiten op versterker achterin de auto
    versterker en bekabeling monteren
    2x deurstrip chrome monteren
    bougies vv
     
  16. Mijn st loopt ook niet echt mooi rond als ie koud is
     
  17. ik weet niet waar ik het gelezen heb maar las ergens dat deze type motor niet 100% rustig loopt normaal is
    echter als het constant is accepteer ik het

    maar nu loopt hij constant toerental, dus goed
    maar dan om de zoveel seconden een dip en herstelt zijn eigen


    als ik gasklep binnen heb en gemoteerd heb zou ik wel willen zelf voelen wat het verschil is en kijken of alles inderdaad klopt dat het beter is
     
  18. Had ook nog even staan kwijlen bij div. tunningssites.....nu met K&N en
    60mm gasklephuis gok ik dat hij nu ergens rond de 153 pk heeft, en dan nog
    eens chippen, dan gaan we richting de 170 pk.....kan ik eindelijk mijn pa
    met zijn V6 bijhouden:schater:
    Ben alleen bang dat vrouwlief het niet grappig gaat vinden dat chippen:laugh:
     
  19. Ik heb nu ong.155 pk en 205 nm met enkel k&n 57i , wat zijn.eigenlijk de verschillen tussen de focus 2.0 en t fiesta st blok ?
     
  20. dat is een goeie vraag
    gasklep is beide gevallen 55mm maar rest ???
    denk dat het software alleen kan zijn
    ivm lagere gewicht en om euro norm te halen kunnen ze iets meer vermogen uit halen om toch euro norm te houden
    maar als ik lees dat je 144pk hebt dan zit je dus eigenlijk gewoon gelijk
    dus net alsof ze gewoon st145 st150hebben genoemd ivm makkelijker maakt
    st225 heeft ook geen 225pk kan 220pk zijn

    @dexterxl
    denk dat je met kn filter en 60mm gasklep blij mag zijn als je tegen de 160pk komt
    kn filter zorgt ervoor dat je bij hogere km-stand orgineel vermogen hebt
    dus 145pk met de gasklep komt er 5-7pk bij
    150-152pk
    en met chippen van een atmosferische motor krijg je 8-10pk
    dus 160pk zou dan theoretisch zijn
    of het meer of minder is dat is gewoon geluk hebben
     

Deel Deze Pagina