144 pk zijn wielpk's Ford geeft op 150 pk op de krukas. Dus je mag bij die 144 pk gerustt een pktje of 10 by op tellen , denk als een standaard RE. Op de bank staat deze ook maar 135 pk op de wielen heeft
Even het volgende, het lijkt erop dat de metingen bij UT al een correctie in zich hebben. Dus dat houdt in dat je 144 krukas pk hebt Nick. Wat overigens op zich logisch is, je blok is niet nieuw en normaal gesproken helpt een 57i kit niet echt mee voor meer vermogen.
We zullen zien gijsbert als ie bij ATM op de bank gaat , ik vertrouw UT niet echt meer kwa waardes haha En die 57i kit werkt in t geval van de ST wel positief
...Ik denk dat als ik de mijne laat chippen, dat ik dan naar Bullpower zou gaan, deze jongens doen 2 metingen, ervoor en erna, en dit doen ze al jaren zo, misschien wel als 1 van de eerste...en dat wekt vertrouwen Er word ook op meerdere sites gezegd dat je zo'n 10 to max. 15% winst bij een ongeblaze benzinemotor kunt halen, dus als ik nu ergens in de buurt van de 150pk zit, dan kom je toch minimaal uit op 165pk....das best grappig voor een Wagon
Grappig dat mijn post een draai krijgt naar vermogens verhoging. Maar mijn Focus loopt nu er mooi soepel en stationair merk je haast niet dat hij aanstaat. Ik heb ook wel een gedacht aan 60mm gasklep en chiptuning maar ach, Ik vind hem eigenlijk snel genoeg. Er zijn maar weinig auto's die mij bijhouden. Alleen op de snelweg als je in 5 achter een inhalende vrachtwagen zit en daarna weer versnelt. Dan kleven de diesels aan je bumper, maar als je vooraf even terug schakelt naar 4 of 3 dan rijdt je bijna iedereen zoek. Ook rij ik niet veel meer in de Focus, alleen als ik met het hele gezin op stap ga. De rest rij ik met m'n Smart Cabrio, lang niet zo snel, maar wel 10x zoveel fun en 1:20 Is er niemand die ervaring heeft met chiptuning op de 2.0 16v?
ja heb de mijne laten chippen bij atm in emmen rijdt wel iets lekkerder maar om te zeggen dat je veel meer vermogen hebt nee dat helaas niet trekt wel iets lekkerder als ik 60mm-gasklep heb dan zal ik kijken wat hij dan doet
heb de gasklep binnen en geinstalleerd gisteren nu 100km gereden en gevoel zegt het volgende -stationaair loopt hij stabiel maar wel goed voelbaar in de auto voorheen was dat je een piek/daling hebt in toerental echter niet te zien op toerenteller wel voelbaar - qua vermogen winst is gelijk aan chippen - tot 2500 geen verschil -boven de 3000rpm lijkt dat hij iets meer wil dan voorheen -55mm gasklep toerental 680-720rpm en 60mm-gasklep 790-810rpm simpel gezegd 100rpm stationaair meer kan zijn dat dit door de klep komt maar ook doordat hij nog waarschijnlijk aan het inleren is met 55mm-gasklep die ik toen schoongemaakt heb duurde het bijna 1000km voordat er verbetering in zit/zat - chippen of 60mm-gasklep kun je beste laatste nemen merkbaar dat meerdere aspecten verbeteren met chippen is dat zeer weinig
Ik vind juist dat hij onderin makkelijker optrekt bij normaal gebruik, idd boven de 2500tpm gaat hij als een raket, maar dat deed hij bij mij ook met het 55mm huis. Stationair had ik ook gemerkt, net een fractie hoger, en dat is best prettiger, als chippen hetzelfde of minder gevoel geeft, dan sla ik direct het chippen over, dat is dan weggegooid geld
Dat klinkt allemaal goed. Als je naar het koppelverloop kijkt zal je ook verwachten dat hij vooral onderin beter trekt met een 60mm klep. Het koppel stijgt het minst waar de motor het maximum koppel heeft. Tussen 2500 en 3500 stijgt het koppel van 142 Nm naar 158 Nm. Als chippen dan het koppel over het hele gebied met 10% verhoogt krijg je daar zo'n 15 Nm bij. Dat is in totaal toch nog zo'n 30 Nm en dat zal je dat toch wel goed kunnen voelen t.o.v. een standaard 2.0. Wat doet dit alles met het verbruik?
Mooi om te lezen dat mijn 60mm gasklephuis echt werkt Het verbruik is gelijk of je moet ineens een zwaardere rechtervoet hebben gekregen
moeilijk te zeggen voor het chippen 1op12 na chippen 1op12 gemiddeld beide keren een uitschieter naar 1op12.5 maar nooit hoger gehaald (licht aan mijn rechtervoet waarschijnlijk) als ik als enige op de weg zit dan maakt het mij niet uit ene keer sprint ik weg bij stoplicht andere keer doe ik rustig aan ivm tijd zat
Vorige tank met standaard 55mm huis en veel kleine stukjes toch wel 1:11 nu 1 tank gereden met half de 55mm en half de 60mm, dat kwam uit op een krappe 1:12. Zou misschien ook wel liggen dat ik vaak een versnelling oversla, dus van zijn 2 naar zijn 4, of 3 naar 5, uiteraard wel bij het juiste toerental. Mijn vrouw vond het zonde van de centen, en ik wil niet meer terug naar de 55mm, in dit geval win ik, want zij heeft haar eigen scheurmonster die net weer klaar is met nieuwe kat.
ik zit nu op 220km en als ik het zo bekijk haal ik 1op11.6 tot 1op12 gemiddeld rij ik 1op12 maar denk dat het nu meer aan mijn voet ligt dit ivm in zijn 1 t/m 3 voelbaar iets meer heeft als je boven de 3000rpm gaat 4 en 5 voelt het al iets minder maar dat kan kloppen ivm je dan niet boven de 3000rpm komt zelfde als dexterxl moet ik van zijn 3 naar zijn 5 omdat de auto voor mij niet harder gaat als 120 nu na een tijdje voelt het wel minder schokkerig stationaair wel constant toerental maar rauw lopen dit wordt al minder (logisch hij is aan het inleren) en stationaair toerental bij warme motor is nu 750rpm was 800rpm denk op het einde van deze tank dat hij op 700rpm uit kan gaan komen
Wordt hij van te voren en erna ook op de vermogenbank gezet En de updates die je allemaal hebt gedaan
gisteren toch maar ff tijd vrij gemaakt op werk om olie en bougies te vervangen en op de weg naar huis heb ik al het gevoel dat hij anders loopt dat in een positieve zin vandaag ook weer mee gereden en lijkt net of hij stuk beter loopt veel regelmatiger wel een keer een schok maar al om al veel beter zien wat hij de komende 1000km doet denk namelijk dat hij nog aan het bijregelen is wie weet rij ik op liter benzine wel iets meer
Bedoel je het bijregelen vanwege het grotere gasklephuis? Nog andere bougies geprobeerd of heb je de voorgeschreven bougies geplaatst?
De gasklep had al wijziging gebracht maar olie en bougies ntg laser iridum die je koopt bij european.parts en momenteel voelt het al beter .komende week kijken wat het doet met lange rit .