vervelend dat de oplossing niet heeft geholpen maar belangrijkste is dat je weet waar het zit nu alleen de vraag het stotteren is dat bij 55 in zijn 4 of niet en waarom zou hij dan stotteren omdat hij toch teveel lucht krijgt zeg maar dat lucht dan afgeknepen eigenlijk moet zijn
Als de kleppen gesloten zijn stottert hij niet. Ik had het elastiek eraan om de klep weer open te zetten als het vacuum afgesloten wordt bij hogere toerentallen, daar zorgt een elektromagnetisch klepje voor. Ik heb nu de klep open heb gezet en het vacuum afgesloten, daardoor gaat hij niet meer dicht. Nu stottert hij weer bij 55 in 4e (1800 rpm). Hij doet dat ook wel in de 3e bij 1800rpm, maar het valt bij 55 in 4e op omdat ik in het dorp meestal 50-55 in 4e rijdt. Zoals ik het begrijp krijgt de lucht bij dichte klep een andere werveling en zo wordt de brandstof beter gemengd en daardoor makkelijker ontstoken.
Ik denk ook niet dat de pvc lijm het gaat houden, die is meer ontwikkelt voor trekspanningen ipv drukspanningen...maar dat merk je vanzelf wel
en dat word lastig want die waren toch niet los te leveren of wel las van de week dat die op een mazda nagenoeg gelijk is wie weet hebben hun het wel in het systeem staan om los te leveren maar dan is er geen garantie dat het perfect past, maar mijn gedachten zegt van wel, het zou namelijk gek zijn als ze veel wijzigingen tussen de twee zit
Zo ik ben weer terug van vakantie. Gisteren heb ik via onderdelenlijn een gebruikt inlaatspruitstuk besteld inclusief 2 actuators. Als het goed is krijg ik hem dinsdag binnen. Het schijnt bij zowel Mazda als Volvo (ook Volvo gebruikt deze motor) erg veel werk te zijn om zonder kenteken onderdelen op te zoeken.
als ik bij mij zelf de stekker lostrek van de klep dan zie ik dat de actuator omhoog komt (dus vacuum deel werkt) als ik de klep met de hand omlaag duw dan verandert er weinig maar wacht wel af tot de jouwe eronder zit en dan kijk ik wel naar de mijne donderdag naar dealer voor service actie (van koelvin) en maandag naar schadebedrijf ivm afgelopen maandag een auto achterop zat verder kan ik bij peugeot wel zonder chassisnummer onderdelen bestellen (we gebruiken geen kentekens ervoor) helaas wordt dan niet altijd het juiste uitgefilterd dus hou je nog 3 producten over maar ik vraag me toch af of het niet de kvs sensor is of software versie het ook oplost
Dan lijkt het mij dat jouw actuator wel goed werkt. Dit zal geen veelvoorkomend probleem zijn anders was het wel een los leverbaar onderdeel. Wat is er met de koelvin?
http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=11354 dan de laatste pagina's kennelijk hebben andere het paar jaar geleden al gehad ikke nog niet dus binnekort helaas zijn de onderdelen veel in back order als ze deze week niet bellen dan zouden de onderdelen moeten hebben daarom zit ik ook meer in de richting van de temperatuursensor en herprogrammering te kijken als ik de actuator met de hand bedien voel ik de veer dus dat is ook goed maar weet niet of de klep veel effect heeft op het toerental want je voelt maar een fractie dat er iets gebeurt maar niet dat je zegt van goed naar slecht lopen tevens vraag waar je wijzer bij warme motor staat (bij mij net onder 90, teller geeft aan 87-92graden en hoe lang het duurt voordat de motor op temperatuur is http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?p=1820142289#post1820142289 kennelijk zijn er motoren die snel op temperatuur is
Ik merk ook weinig verschil bij stationair maar tijdens het rijden merkte ik het wel. Mijn temp meter staat ook net onder het midden. Nu is mijn thermostaat wel defect. Als ik eens flink toeren maak zie ik de meter zakken. Ook voel ik dat de radiator warm word tijdens de opwarm periode. Ik heb al een nieuwe liggen maar volgens mij is het lastige klus. Ik heb hiervoor 12 jaar diesel gereden, ik vind deze dus snel warm worden. Ook toen het nog winter was, kreeg ik al warme lucht binnen 1 km.
das gelijk aan mij dus thermostaat heb ik zelf al vervangen en stelt niet heel veel voor maar omdat je inlaatsysteem toch vervangt kun je het beste wachten en beide samen vervangen ik moest mijn koplamp eruit halen om zo bij de slangen en de bovenste 2 bouten te komen daarna onder voor de onderste gelukkig merk ik het verschil eerst werd hij niet warmer als 70graden en met airco aan kwam hij tot 90graden
Ik was niet van plan om het hele spruitstuk te gaan vervangen. Ik vervang alleen de actuator, anders moet ik ook nog nieuwe pakkingen halen.
ah dan zal je wel de koplamp moeten demonteren twee slangen verwijderen en 2 bouten boven en 1 onder de thermostaat dan alles weer terug monteren jammere voor jouw is dat het dan een dure actuator is geworden
Dus die thermostaat zal dan wel meevallen. Tja en wat die actuator betreft, ik zeg altijd maar: Beter te duur dan niet te koop.
Deze komt ook van een sloopwagen. Ze wilden de actuator niet los verkopen. Maargoed ik ben nu 165 euro kwijt incl. verzenden, en nieuw kost hij 360 euro ex btw. Dus ja, wat is duur.
Als die van ons op bedrijftemp. is, dan komt hij ook niet boven de 90 graden uit, zelfs niet na 2 uur met de sleurhut erachter Maar na het starten is hij gewoon belachelijk snel boven de 60 graden, en dan lijkt het mij dat als hij DENKT dat hij al redelijk op temp. is, dat hij minder brandstof gaat inspuiten en dus gaat schokken....
het is juist de bedoeling dat hij snel boven de 60graden komt van 60 naar 90 duurt iets langer maar liefst zo snel mogelijk nieuwere motoren lopen ook iets hoger stationaair met koude motor dit is om sneller op bedrijftemperatuur krijgen zodat de uitstoot het beste is hierdoor kun je euro5 motor hebben in plaats van euro4 de 1.6benzine die we op het werk hebben is binnen 1 minuut op 60graden en dan duurt het daarna wel iets langer deze heeft ook een koelvloeistofpompt die hij kan uitschakelen en daar als de kvs sensor kapot is dan heb je meteen inwendige en uitwendige lekkage en storing erop 106 1.4 wel een keer gehad dat hij moeite had met goed lopen en daar een verkeerde kvs-sensor in zat, deze vv en was toen goed maar deze is zo oud dat hij geen storing daarop geeft ik heb zelf de temperatuursensor nog liggen, helaas geen pijpsleutel 19 op het werk om te monteren van de week afspraak staan bij de ford dealer voor de serivce acite op de koelvin dan meteen vragen of ze kunnen kijken of de laatste software erop zit
Wat kost nu zo'n sensor? en hij zit droog gemonteerd, of word het een natte bende? anders gaat hij er bij mij preventief uit, liever zekerheid als blijven gokken, want als ik goed kon gokken, dan zat ik wel in het casino (en reed ik ook geen Focus...)