ik denk dat ik toch een keer t ding in jouw aanwezigheid er dan een keer uit ga trekken... en dan niet omdat ik er nu aan twijfel... maar om te bewijzen dat het echt wel werkt.....
Ik heb ooit eens verhalen gelezen op het Duitse forum over doorgebrande 'blikjes'. Dit bleek toch te kunnen icm gechipte tdci's. Ook een bekend fenomeen is de uitlaatspruitstuk-pakking; die fikt er bij gechipte tdci's ook wel eens uit. Wolf tuning heeft een tijdje verstevigde pakkingen verkocht, totdat ford uiteindelijk een verbeterde pakking uitbracht. Dus tja... Wie weet gaat het bij jou goed Ik heb er in ieder geval wel iets dikker materiaal tussen zitten.
Ik heb zelf een EGR afdekplaatje gekocht deze ga ik er tussen zetten. http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=31289
Vorige week de plaat ontvangen, vandaag ertussen geplaatst (geschoven), past perfect !!! Enige twijfel nog wel of er wel of geen vloeibare pakking tussen moet, maar ik heb hem er zo tussen geschoven. Slangetje afgedopt met een schroef en twee kleine tyraps, en moet zo werken ? Na de eerste start geen foutmeldingen, dus das alvast belovend. Op naar de 350 Nm en geen roetwolken.... Meld me weer na de eerst KM. AL
et Divided. Complimenten voor plaatje, "gaan ik nie zelf voor prutsen" ! Geen storingen na het starten, gaan morgen eens kijken wat ie doet tijdens het rijden ! Kijken wat de doet ! AL
APK problemen? Ik woon in Italie en daar doen we de APK een keer per 2 jaar en dan zie ik wel of ik het plaatje eruit haal of niet (een tweetakt Vespa komt ook door de keuring hierzo, ook met uitlaatgassenmeting.... ). Eerst maar eens kijken wat ie doet qua "performance" Alwin
Kleine update, echter allemaal gevoelsmatige zaken: - motor loopt als ie koud is, netter rond; - duurt langer voordat ie op temperatuur komt; - geeft iets vroeger meer trekkracht, ± 150 toeren eerder (rond 1500 - 1600 rpm). Ik trap echter nooit het gaspedaal vol in en kijk dan wat er gebeurd, maar trap rustig in laat de motor netjes en vlot op toeren komen, ook dan merk je het verschil. Ciao, AL
"Confirmed", hij doet er een stuk langer over om op temperatuur te komen. Hebben andere mensen ook deze ervaring ?? AL
Update: Roken doet ie nog (minder, ietsje), maar loopt wel soepeler en trekt eerder, dus ik laat het lekker zitten. AL
All. Kleine update van de afgelopen dagen / periode. De FoFo heeft met het plaatje goedgewerkt, tot vorige week donderdag toen, na 500 km op de snelweg te hebben geboenderd, het motorlampje ging branden ! Even snel de vloeistoffen gecheckt en rustig (130-140) naar huis getufd over de Italiaanse snelwegen. De auto is uitgelezen en de melding betrof de EGR. Na het bevestigen van het vacuumslangetje, bleef het motorlampje stil. Hoe kan dit ? Moet ik het "afdopplaatje" checken of deze niet dicht is gaan zittten?? AL
Hei, Even voorstelen heb een focus 1.6 TDCI 109HK econetic van 2009. Heb van de week ook een plaatje gemonteerd om de EGR af te sluiten. Iedereen heeft het over dat de auto beter trekt, echter ik verlies veel trekkracht in zijn 2 en 3 en duurt lang voordat ik op 3000 toeren zit.