Zwakke punten van een Ford Focus (met oplossing indien bekend)

Discussie in 'Handleidingen Overig' gestart door kolere, 25 sep 2011.

  1. nee en ja. het bedrijf zit bij bovag aangemeld. Dus betaalt bedrijf per maand iets aan bovag. Dit is dekking/verzekering voor bedrijf. Garanties tot en x bedrag betalen ze uit eigen zak van de zaak. Echter als motor vervangen moet worden en dus 6000euro kosten post. Dan kan het bedrijf dit makkelijk vergoed krijgen via de bovag. Beetje vergelijkbaar zoals we doen met schade verzekering. als het 100euro kost is het vaak voordeliger dat we het zelf uit eigen zak betalen ivm no-claim

    Voor jouw is het 1 garantie van een jaar (tot 20jan 2024)
    woordje wettelijk bind ik aan nieuwe autos en bovag garantie aan 2de hands. althans zo pratende we toen over de garanties. met de klanten
    Wat ik weet is dat we alles wat zichtbaar defect is gegaan binnen de garantie periode. En niet zichtbaar schuld van klant altijd zonder commentaar of probleem oploste. Wie het betaalde was zaak van de receptionist en daar heb ik niet echt meegekregen hoe het zat

    de dingen waar ik allemaal over had was zo 8jaar geleden toen ik nog in garage werkte. Moesten we elke 2de hands auto op diverse punten checken.
    Al denk ik dat ik heel dom 2dingen met elkaar heb verwisseld. Daar hadden we leeuwenkeur inspectie 100punten. Met minimale eisen waar bijvoorbeeld de band aan moest voldoen.
    Dom heb 2 dingen door elkaar gehaald, sorry daarvoor. Ben echt toe aan vakantie pffff

    eerlijk snap het zelf nu ook niet meer of een ander soort garage die niet bij bovag of wat dan ook zit (dus niks per maand over hoeft te dragen) of dat nog mogelijk is


    Heel verhaal kort samengevat.
    Je hebt tot 20jan 2024 garantie. In deze periode heb je issue gevonden wat bij aankoop niet zichtbaar was. Wat de oorzaak ervan is. dat is aan de betreffende bedrijf omdat te onderzoeken.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.

  2. inmiddels reactie terug van crum, dat er voor deze motoren idd een coulance regeling is, en ze gaan nu bij mijn collega het hele onderblok vervangen voor de nieuwere versie.
     
    meeder en Edgar Focus vinden dit leuk.
  3. en weer :ontopic: please
     
  4. Hallo,

    Bedankt voor deze waardevolle informatie.

    Ik heb twee keer een Ford Focus 1 1.6 benzine 101pk gehad. Wat een geweldige en betrouwbare auto! Inmiddels ben ik overgestapt naar een Focus 2. Dit is namelijk een Focus 2 uit 2009 met een 1.8 benzine Duratec motor van 125PK en een 5-versnellingsbak. Wat me opvalt, is dat het toerental hoger is dan bij de Focus 1 met de 1.6 motor. Bijvoorbeeld, bij een snelheid van 100 km/u in de 5e versnelling is het toerental 3000 toeren per minuut. Ik dacht dat een grotere motor een lager toerental zou hebben. Is dit een probleem of hoort het gewoon zo?


    Een andere vraag: de link die naar problemen van 1.8-motoren verwijst:
    http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=14437
    is niet meer toegankelijk. Zouden jullie wat informatie kunnen geven over de bekende problemen van dit model?

    Alvast bedankt en een fijn weekend gewenst.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  5. Het verhaal met grotere motor telt alleen als dat in dezelfde auto is. Focus 2 is groter en zwaarder dan 1 volgens mij. Cmax 1.6 duratec uit 2011 deed ook ruim 3000rpm bij 100km/h met de vijfbak. Is vrij normaal.
     
    Hassan vindt dit leuk.
  6. 1.8 fexifuel? Dan oliebeurt om de 10.000
     
    Hassan en Edgar Focus vinden dit leuk.
  7. Even zoeken op Google met Focusclub.nl erachter levert dit op en ook dit
     
    Hassan vindt dit leuk.
  8. Dank jullie wel . Een andere vraag ‍♂️

    Ik kan geen stuurbekrachtiging reservoir vinden. Kan het zijn dat Focus 2 2009 Duratec 1.8 een elektrische stuurbekrachtiging pomp heeft?
     
  9. Het is even zoeken.
     
    Hassan en Edgar Focus vinden dit leuk.
  10. Dat had ik inderdaad al gecheckt. In het onderhoudsboekje is ook niet vermeld
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina