Clubdag 2021

Hij komt er weer!! Zet het maar in je agenda. De clubdag voor de leden gaat weer georganiseerd worden op 11 september.

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Zwakke punten van een Ford Focus (met oplossing indien bekend)

Discussie in 'Handleidingen Overig' gestart door kolere, 25 sep 2011.

  1. inhouden motor

    Beste,
    ik rij met een focus clipper econetic 1.6 tdci 105 pk 2012, met net geen 42000 km, sinds een tijd last van een motor die inhoud. het komt vooral voor bij het volledig indrukken van het gaspedaal, onder andere bij 70 km per uur, waarbij ik in vierde versnelling het gaspedaal volledig indruk. De auto trekt op, houdt even in, en trekt dan verder door. het komt ook voor in de vijfde versnelling, ook bij het volledig indrukken van het gaspedaal. Brandstoffilter is vervangen, luchtfilter is vervangen, reeds een product bij de diesel gedaan om intern mazoutpomp te reinigen. Als ik in een lagere versnelling doortrek geeft de wagen geen probleem... iemand een idee?
     
  2. Hallo

    Ik heb vandaag me ford focus 1.6 16v uit 2004 gewassen.
    nu blijft het lampje van de handrem zwak branden.
    is daar enige verklaring voor?
    misschien slechte massa verbinding?

    Al vast bedankt
     
  3. [MENTION=15947]berry[/MENTION] [MENTION=16011]jeroen641[/MENTION] graag voor dergelijke vragen een eigen topic starten.
     
  4. Bij Focus 1 is het bekend dat de achteras rubbers (allemaal) slecht zijn van kwaliteit? Ben bezig met heel de achteras te vernieuwen met nieuwe rubbers.
     
  5. Als het erin staat, zou het bekend zijn en het staat er niet. De auto is 16 jaar en heeft meer dan 200.000km gereden, met name die 16 jaar is niet gek toch?
     
  6. punt 4.3 inhouden econetic 1.6 tdci

    Aangezien in het begin van dit topic vermeld staat, punt 4.3, inhouden motor wil ik toch de conclusie van de technieker van Ford jullie niet onthouden. Had hiervoor zelf ook al een topic gestart, daar staat hetzelfde antwoord.

    Aan allen die met een ford focus econetic rijden met een 1.6 tdci met een co2 88 gram. Ze hebben de auto bij de dealer uitvoerig getest, en ook de test gedaan met hetzelfde voertuig van een andere klant,en men kwam tot identiek dezelfde conclusie : wanneer de wagen in vierde of soms ook in vijfde versnelling staat, rijdt men aan 1800 toeren, wanneer men dan het gaspedaal volledig indrukt, slaat op 1900 toeren de turbo aan, met ook heel vaak gelijktijdig de airco compressor, ook al staat deze niet aan, met als gevolg dat de wagen een moment schokt, en daarna verder doortrekt.
    Dit hebben ze met de datalogger nauwkeurig kunnen vastleggen.
    De schok die men dan voelt is volgens de technieker op dat moment eigenlijk te kort aan vermogen, ook mede doordat de verhoudingen van de versnellingsbak bij een econetic anders liggen. Vandaar het schokken op dat bepaalde punt. Er is hiervoor bij Ford nog geen oplossing. De raad die de technieker mij gaf is gewoon iets hoger in de toeren te gaan en dan te schakelen. Hij gaf ook aan om regelmatig door te trekken, om zo roetfilter, vliegwiel te ontlasten.
     
  7. #107 marinh, 19 jun 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jun 2015
    Dank voor het delen van je oplossing. Mij valt op dat het schokje er alleen is in de 6e versnelling.
     
  8. [MENTION=317]kolere[/MENTION] je inbox zit vol ;)
     
  9. Onze FOFO 1 1.6 16V

    Ik heb naar aanleiding van dit topic het thermostaathuis bekeken. Maar dit is een metalen uitvoering. Of ik moet echt scheef gekeken hebben.

    Verder is na aantal jaren het sub frame aan de beurt.... Die van mij was iig niet de 1e bij de garage. Was dus ook APK afkeur maarja hij gaat al tijdje mee (BJ 1999).

    En ik heb idd ook al weg vallende snelheidsmeter gehad.
    Nokkenas sensor preventief vervangen nadat mn opnemer bij koppeling het begeven had.
    En in de wetenschap dat mn snelheidsopnemer gefaald had, zelfde principe even oud dus preventief vervangen.

    Koplampen vaal/dof zijn vervangen. Hoop gekloot met overzetten van de motortjes.

    Deze motoren hebben ook last van lekkende kleppendekseppakkingen. Is (simpel) op te lossen natuurlijk.
     
  10. Vraagje betreft aantal 1.8 motoren:
    Een collega melde iets over een reeks 1.8 motoren waar één of andere klep defect gaat waarvan de (losse) onderdelen de motor slopen....
    Kan er verder niets over vinden, issien hier iets bekend?
     
  11. [MENTION=12629]focus ecoboostje[/MENTION]
     
  12. Iemand reageert op mijn review (http://www.autoweek.nl/autoreview/39115/ford-focus-16-tdci-90pk-futura ):
    Gaat om een Focus II phase I 1.6 TDCI uit mei '07. Is dit een bekend probleem (ik zie het niet staan in de OP) of een sporadisch geval?
     
  13. - Als je de keuze hebt altijd de 115pk variant kiezen, deze heeft minder milieutechnische aanpassingen waardoor de motor ook minder gevoelig is voor storingen.

    Dit staat bij de diesel 1.6 tdci van de focus 3. Met wat voor storingen moet ik rekening houden? Aangezien bij leaseplan heel wat mooie focussen staan.
     
  14. Brandstofdamp klep in de uitlaat raakt verstopt, toevoerpompje kan gaan lekken, zwaarder overbrenging daardoor lager aanhanger gewicht.
     
  15. In de opsomming die kolere op 25 sept 2011 maakt over de zwakke punten van Ford Focus staat bij punt 4.3 Diesel "1.6 tdci (95pk en 115pk) 2011 - 2015:"
    Ik ben nu van bezig om een Focus bouwjaar 2013 aan te schaffen en dat is een
    77kw 105 pk diesel.
    Zijn er over deze motor zwakke punten bekend?

    Gaarne jullie bevindingen.
     
  16. Het roetfilter is uitgerust met brandstof injectie in de uitlaat. Deze injector raakt verstopt en het pompje wat de brandstof naar de injector pompt raakt wel eens lek. Persoonlijk zou ik zelf altijd naar een 115pk zoeken, deze heeft dit systeem niet en tevens mag deze een hoger aanhangwagen gewicht trekken.
     
  17. bedankt voor het antwoord Antig01.
    Als ik op gaspedaal ga kijken staan er met bouwjaar 2013 en 2014 alleen 105 pk modellen te koop geen een 115 pk.
    moet ik dan toch maar voor een ander model gaan kijken of komt er nog een 115 pk op internet.
    Ik wacht nog maar even af voor ik beslis
     
  18. Ze zijn er wel ik heb er ook net 1 gekocht moet je zoeken op een trend sport. Deze hebben btw ook meer opties als een gewone trend, zit ussen de trend en titanium in.
     
  19. Heb ik dus last van maar dan vooral bij warm weer. Iemand enig idee hoe op te lossen of wat de oorzaak is?
     

Deel Deze Pagina