Xenon verlichting

Discussion in 'Exterieur' started by Focus in Style, Aug 27, 2013.

  1. het lijkt me wel makkelijker werken maar je kan prima een grotere ballast kwijt onder de koplamp is zeeen van ruimte! anders ff googlen kwa evaringen tussen slim of normale ballasten
     
  2. Vandaag nieuw setje binnen gekregen, zo te zien andere ballasten en ander merk. Ben benieuwt probeer vandaag in te bouwen en vanavond te testen. I'll let you know
     
  3. De kleine ballasten schijnen vaak te storen op de radio. De normale ballasten hebben daar weinig tot geen last van.
     
  4. Nou de nieuwe Xenon gemonteerd en wat denk je... het zelfde probleem! Ik word hier zo moe van. Ik ben dus nu aan het kijken of ik nou wel of niet een andere set koplampen moet bestellen ik ben bang dat dit probleem dan ook gewoon aanwezig is.

    Het is nu wel in mindere maten als in het begin maar toch zie je het, echt vervelend dit. Zou ook echt niet weten waar dit probleem aan licht. Ook de ontstorings kabels helpen hier niet bij :(
     
  5. Wat hebben je koplampen hier mee te maken dan?
    Volgens mij is het een elektronica probleem, wel vreemd dat dit setje het ook doet.
    Welk merk heb je nu dan?
     
  6. loopt je motor al de lampen aan staan? is je reflector wel stabiel of zijn je stelmotoren aan het springen?
     
  7. [MENTION=713]Stephan296[/MENTION], wat andere koplampen hier mee te maken hebben. Nou dat weet ik niet, wat ik wel weet os dat in elke auto die ik heb gehad aftermarket-market koplampen met Xenon zaten en nooit problemen gehad. Nu heb ik Xenon in een normale koplamp en trillen ze! Das toch vreemd.

    [MENTION=10582]blauw[/MENTION]tje, lampen aan motor loopt gewoon. Stel motoren staan stil en bewegen niet. Hoe test ik de reflector?
     
  8. Dat is op zich ook nog wel te zien, de reflector zit aan de bovenkant vast met een scharnier en aan de onderkant zit het stelmotortje.
     
  9. Heb je alleen nieuwe pitten gekregen of ook nieuwe ballasten?
    Als ik het filmpje zo zie zit het probleem hem niet in de reflector. Je hebt het erover gehad dat je de ballast van de auto van je vriendin hebt geprobeerd en hierbij deed hij hetzelfde.
    Dan zit ik toch een beetje met het voltage wat er op je lampen staat. Op het filmpje zie je dat de linkerlamp er meer last van heeft dan rechts. En als ik de voltages zie die je gemeten hebt denk ik dat je eerst eens moet zien te achterhalen waarom er zo'n verschil daarin zit.
    Heb je toevallig het relais in de auto zitten waarmee de dagrijverlichting word geactiveerd? Zit bij de benen van de passagier en dan op plaats R15 (Bovenaan in het midden).

    Eventueel wil ik wel eens helpen, desnoods zetten we mijn koplampen even over dan weet je meteen waar het aan ligt.
     
  10. Ik denk dat het gewoon aan de xenon setjes zelf ligt. Heb zelf ook 4 setjes liggen van hetzelfde merk bij de zelfde verkoper vandaan en er is maar eentje goed. Die andere 3 doen ook trillen.

    Voor mij geen goedkope setjes meer. Heb in mijn eigen Focus ook een pilot set zitten en rij al 4 jaar met dit setje zonder problemen.
    Enige was wel dat ik na 2 jaar van de standaard naar de projectie lampen ben gegaan omdat me spiegels waren weggebrand door de xenon
     
  11. Nu weten we nog niet welk merk je hebt.
     
  12. Het is tevens het volgende merkt: Xenon Lightning (denk onbekend merk)

    Dus ik weet het merk niet, het enige wat ik kan zien is dus bovenstaand.
     
  13. Wat hebben de dagrijverlichting relais met dit probleem te maken?
    Hij doet het nu inderdaad nog steeds aan de bestuurders kant, want de passagier kant is nu prima. Het is tevens niet veel dat hij nu rechts stoort maar toch nog wel irritant.

    Er aardig van je, misschien dat ik wel op et aanbod inga maar ik ga eerst nog even langs de auto garage, die heeft een setje pilot liggen ff kijken of die het niet doen.

    Daarnaast is het spanning verhaal inderdaad vreemd. de ene koplamp meer dan de ander, maar zou dit echt het verschil maken? omdat ze in het begin *eerste setje* allebei de lampen knipperde.
     

  14. Vreemd dat jou reflectoren verbrand waren, de warmte van een Xenon lamp is minder dan een Halogeen. Dus dat is wel heel raar.
     
  15. Xenon geeft uv straling en dat brand je spiegel weg....
     
  16. Een normale Xenonlamp zou geen uv moeten uitstralen, deze bevatten net als normale halogeenlampen een uv-filter. Misschien dat zeer goedkope rotzooi uit China geen filter heeft, maar vrijwel geen koplampunit kan tegenwoordig goed tegen uv-straling omdat het glas van plastic is, de uv coating is niet bestand tegen deze uv straling op lange termijn.
     
  17. Dit was een Pilot set die bij mij de spiegels weg gebrand hebben. Heb dan ook van de dealer een nieuwe set gekregen omdat dit niet zou mogen gebeuren en tevens een nieuwe aet koplampen maar wel met de mededeling dat het nu wel op eigen risico was om de xenon weer te plaatsen dus heb ik er een set AFL koplampen in gezet
     
  18. Het dagrijlicht relais zorgt ervoor dat er op de koplampen overdag 80% van de normale spanning komt te staan. Wat neerkomt op ongeveer 11-12v. Vandaar mijn opmerking.
    Overigens heb je daarvoor wel een affabriek lichtsensor voor nodig wil het werken.
     
  19. Ik heb gekozen om de laatste set die ik heb gekregen te houden. Ze doen het opzicht nu prima!
    Andere set is retour gezonden dus we laten het maar even zo :)
     
  20. Is het knipperen helemaal weg? En zo nee, ben je dan niet benieuwd of het met een Merk setje ook zo is of dat het dan weg is? Ik ga namelijk uit van mijn eigen, en na verloop van tijd ga je je misschien toch aan irriteren.
     

Share This Page