Xenon verlichting

Discussion in 'Exterieur' started by Focus in Style, Aug 27, 2013.

  1. #21 Focus in Style, Aug 31, 2013
    Last edited by a moderator: Aug 31, 2013
    Hier de filmpjes 1 en 2
     
  2. Dat ziet er voor mij heel bekend uit! Ik had precies hetzelfde probleem toen ik een xenon set in de standaard behuizing had.
    En dat was voor mij de reden om de set er weer uit te halen, want het irriteerde mij mateloos.
    Waar het probleem zat.....geen idee. Ik heb de spanning van de accu laten meten met draaiende motor, maar die was heel constant. Dus daar lag het niet aan.

    Iets zorgt ervoor de spanning op de lampen niet constant is. Hierdoor is ook de vlamboog van de xenon niet constant. Dit zorgt voor het *******en.
     
  3. Ja de spanning is het niet, en de koplamp ook niet. Ik ga toch een ontstoringskabel er tussen doen kijken wat dat teweeg brengt. Accu spanning is goed, dus das het ook niet .
     
  4. Het kan zijn dat de ballast niet goed werkt waardoor er daar een wisselende spanning ontstaat. Daar helpt een ontstoringskabel niet tegen. Die werken eigenlijk alleen tegen het ruisen op de radio.
     
  5. Ik rij in mijn huidige Focus 2 fase 1 al 5 jaar met een aftermarket Xenon set (wel met aftermarket projectorkoplampen) en heb nog nooit problemen gehad. Eerst had ik een dure Pilot set (voor voertuigen zonder lampcontrole) welke eerst in mijn focus 1 heeft gezeten. Nadat van deze set een ballast kapot ging heb ik bij een Nederlandse webshop een goedkoop setje gekocht van €50,- (welke tevens ook geschikt is voor auto's met lampcontrole).

    Bij de dure Pilot set had ik soms last dat als de radio ontvangst erg zwak was er een ruis hoorbaar was die werd veroorzaakt door de ballasten. Bij goede radio ontvangst had ik hier geen last van. Met mijn huidige goedkope set (die er inmiddels al weer 3 jaar in zit) heb ik hier geen last van.


    Mijn ervaring is dat je bij de Focus 2 geen ontstoringkabel, relaiskabel of Xenon set die geschikt is voor lampcontrole (vaak onterecht CAN-bus set genoemd) nodig hebt. De meest eenvoudige Xenon set zou gewoon moeten voldoen zonder problemen op te leveren. Ik denk niet dat een ontstoring kabel in dit geval veel effect zal hebben.
     
  6. Doen beide lampen dit? Anders kan je links en rechts wisselen?
     
  7. Hè mensen, beide lampen hebben dit probleem! Ik ga ze terug sturen en eis een nieuwe set.
    Ik denk dat dit inderdaad niet verholpen word dmv een ontstoringskabel. Ik heb wel vandaag een ontstorings kabel gehad van het merk pilot maar dan lijkt het bij 1 koplamp weg te zijn maar bij de andere is het nog steeds het geval. Het wisselen van de lampen geeft dus het zelfde effect beide koplampen *******en.
     
  8. Zelf heb ik ook in de angel eyes aftermarked xenon gehad maar geen problemen mee ondervonden!
     
  9. Ik heb mijn xenon uit de auto gesloopt. Het lichtbeeld was prima (affabriek afl koplampen), maar ik had steeds storing met mijn linker ballast. Deze zorgde er regelmatig voor dat de usb module uitviel bij het inschakelen van de lampen. Ik had ze op de originele locatie onder de koplampen. Wanneer ik de ballast er af had en buiten de auto had, dan had ik dit probleem niet. Waarschijnlijk dat het te dicht bij de zekeringkast oid zat. Misschien geeft dit ook problemen met de aansturing van de lampen zelf?
     
  10. 1 ballast had ik tegen een kokerbalk aan en de ander zat net half in het spatbord, ligt het niet aan de type ballast? Mischien is de aarding niet genoeg van de standaard verbinding?!
     
  11. Zou het misschien een massa probleem kunnen zijn?
    Even een extra massa punt aansluiten?
     
  12. Stuur dit setje retour en schaf een goed setje aan. Kies dan wel gelijk voor een CAN-Bus set (ik blijf ze gewoon lekker zo noemen :lol:) ondanks dat je deze eigenlijk niet nodig hebt.
    De ballasten in deze sets zijn altijd beter (lees stabieler) dan de standaard ballasten. Hierdoor heb je veel minder problemen en is je licht ook rustiger.

    Een goed setje in H7 kost 159,- en dan heb je er gelijk 2 jaar garantie op, ook op de lampen!
     
  13. 159 euro voor een xenon setje? Gelukkig heb ik ze stukken goedkoper welke ook niet *******en en nog geen kapotte lamp gehad.
    Welk merk praten we dan over?
    Geven ze meer licht dan andere setjes?
     
  14. Over welk merk praat jij dan? [MENTION=13592]Focus in Style[/MENTION] die nu flikk ert?
     
  15. He mensen, vandaag beetje aan het kloten geweest.
    De bestuurders koplamp geeft 10,95 volt door en de bijrijderskant geeft 11,02 volt door dus daar zal het niet aan liggen.

    Vervolgens heb ik de ballast van mijn vriendin haar auto gebruikt, maar helaas hierbij het zelfde effect lamp blijft *******en. Daarna de ontstorings kabel er tussen gedaan, nog altijd *******en.
    Daarna dacht ik, misschien komt het door de reflector, dus gelijk maar de lamp even in de koplamp gedaan (projectiebal) was dan wel H1 aansluiting maar als hij maar even door de bal schijnt, echter zelfde effect ook met de motor gestart *******t de lamp ook in de auto van mijn vriendin.
    Vervolgens de lamp met de massa aan de accu gehangen, nog altijd *******t deze. Daarna een ander massa punt gemaakt bij de auto en via de accu een schakelaar er tussen gezet nog altijd het zelfde verhaal.

    Ik kan er dus eigenlijk wel vanuit gaan dat het hier om de lamp gaat en niet om de ballast of de auto.

    Het is tevens het volgende merkt: Xenon Lightning (denk onbekend merk) maar met andere auto's en ook met mijn C1 (teven Bi-Xenon) nooit problemen gehad. Puur alleen nu met dit setje.
    Gekocht bij cargoods.nl. Wat mij wel bevreemd is dat de Xenon (H1 type) in de auto van mijn vriendin het zelfde merk is en daar alles het prima doet. Die lamp doet het tevens ook prima in mijn auto.
    Vraagt H7 dan gewoon meer ofzo?
     
  16. heb je maar 10 en 11 volt op de lampen staan? Dat is vrij laag. Bij draaiende motor is dit meestal zo'n 13-14 volt. Met stilstaande motor rond de 12.
     
  17. Meer licht niet, betere kwaliteit wel. Ik moet het eerste set nog zien waar je 2 jaar volledige garantie (ook op de lampen dus) op krijgt.

    Aangezien ik geen sponsor ben mag ik geen reclame maken voor m'n spullen, daarom noem ik het merk ook maar niet. ;)
     
  18. Heb je die spanning met draaiende motor of zonder draaiende motor gemeten?
    In het eerste geval is het wel heeeeel erg laag. In het 2e geval kan het wel, maar blijft het wel aan de lage kant.

    Staat er op je ballasten toevallig een sticker met de spanningen? Soms zie je een sticker met de drempelwaarde van de ballast, dus minimale en maximale voltages.
    Veel ballasten stoppen of geen erg slecht werken als de spanning onder de 11 volt komt. Dat zou het dus kunnen verklaren.
    Meet eens bij je vriendin welke spanning daar op de lampen staat.

    Ik werk zelf met ballasten die van 9 t/m 32 volt ingaande spanning kunnen verwerken. Die blijven dus met een zwakkere accu ook goed functioneren.
    Als je ballast dat aan kan moet het er ook op staan.
     
  19. Ik ken ook een adres waar ik 2 jaar garantie krijg en ook op de lampen en minder betaal dan dat geld ;-)
    En binnen 24 uur geruild. Maar goed weer on topic!
     
  20. De spanning is zonder draaiende motor gemeten, daarnaast gemeten vanaf de Hooft aansluiting van de koplamp.
    Tevens doe de lamp zoals je hebt kunnen lezen in mijn vriendin haar auto het zelfde. Daarnaast doet de lamp het zelfde met een draaiende motor in beide auto's met beide ballasten!
    Ik bestel nu weer het zelfde setje, omdat ik het vreemd vind dat de xenon (zelfde merk alleen h1) wel prima werken in beide auto's dus denk echt dat het de lampen zijn. Indien dit nieuwe setje ook niet werkt kan ik bij de garage gratis een pilot setje laten testen om te zien of die het wel doet! Pff wat een gedoe!

    Kan nu kiezen tussen slim ballast of normaal welke zou ik nemen? Hoorde dat de garage niet echt te vreden was over een slim ballast. Klopt dat?
     

Share This Page