1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Voordelen en Nadelen Openlucht filter

Discussie in 'Performance' gestart door FocusChris, 27 jul 2007.

  1. Op de zaterdagen wordt dit inderdaad gratis ingebouwd...
    Ik ben er tot nu toe 2 keer geweest en erg tevreden.
    Geef wel aan bij je bestelling dat je dit wilt laten inbouwen,
    dan plannen ze het voor je in...

    1 groot nadeel heeft het bedrijf. Je kan er niet pinnen :?
     
  2. Heb de mijne bij biesheuvel gehaald, zit er nu alweer dik 3 jaar in.
    En zuigt goed! :lol:
     
  3. Ik kan me niet voorstellen dat er zoveel positieve reacties zijn op een open luchtfilter. Heb het op drie auto's gehad en op 2 van de 3 was de acceleratie vanaf stilstand gewoon slechter door opeenhoping van warme lucht onder de motorkap. Als het eenmaal reed, ging het wel weer i.v.m. rijwind en op de snelweg werkte zo'n ding wel voor mijn gevoel. Geluid is inderdaad super maar als ik daarvoor aan prestaties moet inleveren...

    Enige open lucht filter waar ik, wat prestaties betreft, voor 110% tevreden mee was, zat in mijn bumper onder de koplamp achter gaas.
    [​IMG]
     
  4. Ach.. je maakt een keuze denk ik. Geluid of iets langzamer bij het stoplicht. Ik heb die stoplichttijd wel gehad eigenlijk :)
    Dus ik zou voor het geluid. Had in de swift een Simota airbox. Mooi gesloten systeem met een super dik geluid erin!
     
  5. Ik ga als het even kan voor allebei :wink: . SToplichteritis heb ik nooit echt last van maar ik maak m'n wagen liever niet langzamer... Als je een 1.6 hebt (no offence) kan ik me voorstellen dat je minder kritisch bent op de prestaties... heb niet voor niets een ST170 gekocht.

    Ik hoor overigens ook goeie dingen over de gesloten Simota. Maarja, het blijft een gesloten systeem... uiteindelijk net als je standaardsysteem.
     
  6. Om te beginnen is het geen 1.6 ;) Maar de simota is een open filter in een carbonnen boxje en daar komt me wel een geil geluidje uit. Geluid is gelijk aan je originele filter. Ik heb ergens nog wel een filmpje en zal die morgen posten.
     
  7. Nam de 1.6 alleen als voorbeeld :wink: . Ik denk dat je zoiets bedoelt:
    [​IMG]
    Aleen is de aanzuigbuis wat raar geplaatst (photoshop?) en hij mag wel wat langer richting voorkant auto... Zoals ik al zei, lijkt erg op het gesloten standaard gesloten systeem alleen dan met een K&N inlegfilter erin ofzo. Laat maar zien dat filmpje :wink: .
     
  8. Is zeker een photoshop, je kan het duidelijk zien aan de kleur/contrast/schaduw van dat voorste (zwarte) uiteinde.
    Als dit echt zou zijn zou je ook met open kap moeten rijden :lol:
     
  9. Hebben ze, denk ik, gedaan dat ales beter te zien is. Ze hadden ook de foto van wat hoger kunnen nemen, lijkt me :wink: ... zo lang is dat buisje niet.
     
  10. Tja, als ik het nu nog eens bekijk lijkt het inderdaad wel mee te vallen, was al laat gisteren :angel:

    Maar denk nog steeds wel dat het een photoshop is :harhar:
     
  11. Deze link doet het bij mij niet. Verder een mooi systeem wat goed zou moeten werken... er kan volgens mij geen warme lucht meer bij zo. Ziet er goed uit!

    Voor het geluid in het filmpje had je toch wat meer gas mogen geven :wink: klinkt nu wat zacht... Leuk filmpje overigens en een die Swift ziet er ook goed uit... een hele verbetering t.o.v. het vorige model.
     
  12. Nadeel bij veel auto's is dat de luchtinlaat aan de achterkant van de motor zit. Bij de puma heb ik de luchtinlaattemperatuur gemeten en door de gunstige bouw van de motor en de goede plaatsing van het open luchtfilter is de temperatuurverhoging bijna verwaarloosbaar als je rijdt en niet schokkend als je stilstaat.
     
  13. Hangt er maar vanaf hoe lang je stilstaat en of je dat 's zomers doet of 's winters :wink: . Wat je zegt is waar maar ook bij mijn Puma merkte ik dat ie wat inhield bij het wegtrekken :(. Als het eenmaal reed, pikte die veel beter op. Moet overigens wel zeggen dat het een hele fijne motor was die 1.7 ookal was het maar 125 pk... die auto reed echt super!
     
  14. hey
    dan had ik ook nog even een vraag, want ik hoor ook altijd over open luchtfilters dat ze lucht aangezogen moeten krijgen doormiddel van de lucht die door de bumper blaast en als deze filter achter de accubak ligt kan dat toch niet? en heeft hier iemand ervaring met de K&N inleg filter die op de plek van je orginele filter komt?

    deze dus:
    [​IMG]
     
  15. ik heb zo'n inlegfilter van K&N.
    - het voordeel: het geluid is ietsje voller (heb ook de resonantiebox verwijderd)
    - nog voordeel: je hoeft nooit meer een ander luchtfilter te kopen, ff schoonmaken na 50000 km en tis weer goed.
    - vermogenswinst te verwaarlozen
    - nadelen: geen

    groeten Dennis
     
  16. Mee eens!!!!!!
     
  17. ok dan weet ik genoeg dan ga ik er morgen 1 bestellen.
    want ik weet niet of zon open luchtfilter wel goed is, en zon inleg filter kan weinig verkeerd bij gaan

    Dank voor de reactie
     
  18. Waarom is openluchtfilter niet goed???
     
  19. Ik neem aan (en dat kan ik goed begrijpen) dat je met een normaal open luchtfilter allemaal "warme" lucht aanzuigt uit de motorruimte en met zon inlegfilter behoud je de originele "verse" toevoerlucht :)

    Mijn voorkeur gaat eigenlijk ook uit naar zon inlegfilter, voornamelijk om deze reden. Dat die goedkoper is is mooi meegenomen.

    Of kan er iemand een nadeel geven van zon inlegfilter ten opzicht van een normaal open luchtfilter??
     

Deel Deze Pagina