1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Voordelen en Nadelen Openlucht filter

Discussie in 'Performance' gestart door FocusChris, 27 jul 2007.

  1. Ik heb al vaker gehoord dat er voordelen en nadelen zijn van een open lucht filter.
    De voordelen ken ik wel zo, echter wat zijn nu precies de nadelen?!
    Kan me voorstellen dat hij minder klein vuil filtert en daardoor rotzooi in de motor brengt??

    Wie kan me hierop een duidelijk antwoord op geven,
    ben nogal een :yellowfellows: op tuninggebied :oops:
     
  2. Ik heb maar 1 nadeel.. Verbruik van je benzine neemt toe. Aangezien je op het geluid gaat rijden (die in hoge toeren erg lekker is).

    En er komt niet meer vuil in de motor hoor... (zover ik weet).
    Dus gewoon doen :wink:
     
  3. Kan je er 1 aanbevelen hunter?
     
  4. en hoe zit het bij dieseltjes dan :?:
     
  5. K&N en Green hebben leuke en redelijk betaalbare filters.

    Kijk hier voor wat leuk spul van Green.
     
  6. Zo'n k&n 57i setje is wel een goede.heb ik er ook op zitten,en bij hoge toeren zit er een lekkere brom in.

    Maar ze zeggen tegen mij dat een Green filter beter is.Waarom,dat weet ik ook niet.

    gr,

    FoCuS_1600
     

  7. Helemaal mee eens wat Hunter zegt 8)

    Ik heb een Green, type Storm, rij er nu al 1 jaar meer nooit problemen :D En het geluid is echt geweldig :lol:

    Of een Green beter is als een K&N weet ik niet, maar ik kan wel zeggen dat ik 100% tevreden ben met m'n Green 8)
     
  8. Ik heb een K&N openlucht...
    [​IMG]

    En het geluid is onwijs kwijlen :kwijl: (en idd is dit degene die jij als link opgeeft Chris.)
    Overigens heb ik hem in Eindhoven gekocht
    Klik
    Ze zijn niet alleen goedkoper, maar op zaterdagen plaatsen ze hem GRATIS voor je. (scheelt je ook nog vieze handen) :lol:

    Ik vind het echt een super aanwinst voor de auto... (zorg wel voor een extra koude luchtaanvoer, maar die zitten bij de K&N 57i performance kit standaard bij)

    @ JPBoerhof: Voor een diezel heb ik er vanaf gezien. Niet alleen schijnt het bij een diezel vermogensachteruitgang te betekenen, een diesel kan gewoon geen mooi geluid worden... In mijn diezel heb ik toendertijd een K&N inleg(vervangings)filter gekocht, maar deze doet nix qua geluid.
     
  9. Ik heb zelf een openluchtfilter geplaats, en nu neemt hij beter op bij lager toerental. Probeer deze jongens maar eens ze zitten in Kampen,PM Performance [info@pmperformance.nl]
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. Scheelt als je de verzendkosten eraf haalt slechts 12 euro, en ik kan eventueel zo terug naar skg (slechts 9km) dus dan is de keus snel gemaakt :wink:
    Monteren wil ik zobiezo zelf doen :P En eindhoven kost me nogal wat aan benzine :wink:

    @ redfiesta
    Ik heb even gekeken op die site die je gaf, zitten wel een paar leuke tussen maar wat is nu goed van deze 5 ?
    Zon speed air ziet er heel wat beter uit dan de bovenste 8)
     
  11. De exacte verschillen tussen de filters weet ik ook niet.
    De duurdere versies zijn niet met kunstof uitgevoerd maar aluminium. En bijv. die Speed Air Twister zit helemaal in een kelk zodat er nauwelijks warme lucht wordt aangezogen.
    Dus ik weet niet wat je portomonnee toelaat :?: :mrgreen:
     
  12. en ik kan het weten wat het kost een green met allu kelk ik heb vorrige week mijn tweede er al op moeten zetten 149 euro ik kreeg gelukkig nog korting maar rijd super en het geluid is heerlijk :D :D :D
     
  13. open luchtfilter heeft enkel als voordeel het geluid.. en als je geluk hebt een pktje erbij door een iets betere flow tov een orgineel papieren filter..

    maar de tem is wel veel hoger waardoor je bij een warme motor een hetere inlaatlucht hebt.. en die wil je zo koel mogelijk hebben voor de beste prestaties..

    dus eigenlijk werkt het negatief.. mits je een goede cold airintake heb, bv een airbox..

    of je motor meot de warmte goed kwijt kunnen.. wat meestal niet zo is..


    gr roel
     
  14. www.ramair-filters.com goede foam-filters, hier rijd de focus goed op. Houd hier rekening mee... Niet op alle filters loopt de focus mooi regelmatig...
     
  15. Nou, ik heb een 1800tddi met een paneel filter van k&n er in.
    Nu trekt hij iets beter op, maar geen verschil in geluid. Is ook een diesel he....

    Voorheen inhouden tussen 2800-3000 tpm maar nu niet meer.

    Motor loopt er ook lekker rustig op en heb 50KM per tank meer.
     
  16. Heb er een K&N open air op zitten, acceleratie blijft hetzelfde, rookt iets minder maar het geluid... je hoort de turbo mooi fluiten. :D
     
  17. Ik ben aant twijfelen.. of een vervangingsfilter van Green of een openluchtmeuk... alleen zijn er nog geen kits voor de Focus II gemaakt helaas... wordt het weer zelf klooien..

    Iemand een Green erin zitten of een vervangingsfilter of kit? Graag een mening als dat kan...
     
  18. Mark, waar is je luchtmassameter ?
     
  19. Denk dat het de 57i kit van K&N wordt.. maandag even contact opnemen met die toko in eindhoven. En die inbouw was gratis? Wordt het dan wel netjes gedaan, of gewoon erin gejoekeld?
     

Deel Deze Pagina