1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verstuiver van nieuwe ringen voorzien..

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door CJIB, 4 mei 2011.

  1. Afgelopen vrijdag wederom weer een tikkende focus gehad.


    Ding was bij de dieselspecialist geweest, nieuwe pomp, nieuwe egr klep en verstuivers laten testen. Ding tikte niet meer werd er gezegd....

    ...niet minder ook.

    Het was de bedoeling voor ons om de nieuwe egr te resetten in de pcm. foutcodes wissen en een regeneratie uitvoeren (wensen diesel centrum) Zo gezegd, zo gedaan. Echter tikte de motor. Jawel, 1 verstuiver niet goed aangehaald. Deze vast gezet en tik is weg, voor even natuurlijk....

    voor diegene die echt willen weten waarom de brandplaatjes het laten afweten, stuur me even een berichtje. Er zit een heel mooi verhaal achter, waarin je ook de oplossing kan vinden.

    Waarom zet ik het niet direct hier neer...omdat er een paar zijn, die niet van dealerinfo gedient zijn...:loco:
     
  2. dit is natuurlijk onzin;) echter noem je ons zelf betweters en je komt ons om meningen vragen omtrent de focus Cmax;)

    beetje vaag hea? ons afstempelen maar we moeten wel helpen;)

    verders zou ik gewoon maar lekker blijven;)

    truckerownerer en nickysmeding zijn ook monteurs en die posten vaak heel nuttige informatie die erg gewaardeerd wordt;)

    maar een forum is ook de plek om problemen te bespreken, anders had ie wel naar de dealer gegaan zonder een topic te starten;)
     
  3. op de eerste plaats heb ik nooit ergens gezegd dat hier betweters zitten, lees maar na.... iets beter voor elkaar hebben betekend iets anders, dan een betweter zijn...

    ik vraag niet om meeningen, ik vraag om een oplossing van een probleem. Meeningen heb ik niks aan en veeg ik zo van tafel. Je denkt toch zeker niet, dat ik iets zonder onderzoek, hier neerplant??

    Problemen bespreken prima, maar krijg bij jou daar niet echt de gelegenheid voor he... ik ben verder voor alle commentaar via mail bereikbaar. Scheelt een hoop gezeur hier.
     
  4. #44 kolere, 14 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 mei 2011
    Ik geef voor het eerst iemand een + reputatie omdat ik het niet terecht vind dat je een - punt heb. Maar kom op zeg dit laatste doen alleen kleine kinderen, trek je niet zoveel aan van al dat geleuter en reageer er gewoon niet op er zijn zat mensen die wel tegen kritiek kunnen en focus je daar gewoon op. Als mensen niet kunnen waarderen dat je als monteur actief opzoek gaat naar een probleem wat je zelf niet kan herleiden en dit tegen je gebruiken, laat ze lekker.
    Persoonlijk vind ik dit getuigen van juist een positieve en actieve houding, dus juist positief.
     
  5. Laten we ontopic blijven, deze Thread kent inmiddels 5 pagina's, waarvan 4 over DMV en het feit dat Rallyesmoker hier is, en misschien 1 over het probleem van CJIB, die heeft daar natuurlijk niets aan!
     
  6. CJIB heeft inmiddels mijn info ontvangen.

    dus wie weet kan hij zijn probleem oplossen. Wanneer dat gelukt is, laat ik aan hem om de oplossing hier te posten.

    Feit blijft dat de DV6 een probleem motor is. De een wat meer dan de ander, gelukkig maar. Als er helemaal niets was geweest, was de productie ervan wel gestopt...
     
  7. Voeg 1 ding toe, het is wel lef hebben om als monteur een vraag te stellen over het merk waar je zelf werkzaam bent.
    Dan bedoel ik lef in de positieve zin, kan me voorstellen dat een aantal monteurs zich zou schamen om zo'n vraag te stellen.

    Verder hoop ik natuurlijk dat het probleem van de ts opgelost kan worden (al dan niet via de dealer).
     
  8. Idd, toont karakter :thumbup:

    Daarentegen vind ik het wel jammer dat de oplossing (door omstandigheden :confused:) niet geplaatst word.
    Zo heeft niemand er wat aan gehad behalve TS. In de toekomst kan ook niemand er van profiteren.
    Kom op, toon nu ook karakter en deel het met de rest van de bezoekers;)

    PS. ik heb er geen enkel persoonlijk belang bij want als bij mij verstuivers gaan tikken is er echt wat aan de hand :mrgreen:
     
  9. Oplossing komt hier te staan, als het de daadwerkelijke oplossing is ;) staat ook in de post :)
     
  10. Sorry maar dat staat er niet ;)


     
  11. Lezen is een vak, mijn nederige excuses ;)
     
  12. Loop nou niet zo te mauwen man... mede door dat soort onzinnige gelul, worden fora onaantrekkelijk en reden te meer om de echte technici er ver verwijdert van te houden.... ga zo door :thumbs:

    het is niet dat iedereen een liefehebber is of een clubgevoel heeft hoor, kennis van zaken des te meer. Wanneer een probleem aan de kaak wordt gesteld, is het geen kunst om in het wilde weg maar wat te gaan roepen. De oplossing wordt zelden geplaatst...

    ...hoeveel probleem vragen zijn hier en op andere fora al niet gesteld zonder ooit de oplossing ervan te lezen? Lijkt mij meer dan duidelijk, en een ware beloning aan de TS de oplossing hiervan tzt te plaatsen. Tot die tijd zal een ieder gewoon even moeten afwachten.
     
  13. [​IMG]

    Pilletje nodig Olaf?

    Barry bedoelt dat als het de goede oplossing is dat het zal gepost worden door de TS. Er zijn wel meer oplossingen door dealers aangedragen die uiteindelijk niet de oplossing waren. Net als dat er hier op het forum zulke oplossingen worden aangedragen.

    Dat doe je zelf ook niet...
    Misschien zijn er wel meer mensen die willen weten wat het is. Die zitten nu dus met de wetenschap dat er een oplossing is gegeven maar ze weten nog steeds niet wat het is:td:

    Sorry hoor...
     
  14. Ik weet ook niet ofdat mijn idee, de oplossing is van de auto van de TS. Ik heb de auto niet gezien, gehoord of onder handen gehad zodat ik daar over kan antwoorden. Zoals gezegd, de DV6 kan verschillende geluiden maken met verschillende oorzaken.

    Daarbij heb ik gezegd, de OORZAAK te kennen, van het doorslaan van de brandplaatjes.... of staat dat er ook niet??? Wacht ik lees even terug.... ohnee, wacht, boeit me ook geen reet. Mijn probleem is het immers niet...

    Pilletje heb ik echt niet nodig. Vroeg of laat heb ik er de brei aan gegeven en zal ik me meer afwezig houden dan ik nu doe. Gebeurt gewoon vanzelf, als er commentaar komt op deze manier. Maakt mij niet uit. Verdien er mijn brood mee hoor, problemen van anderen oplossen, dit forum is slechts bijzaak... :schater:
     
  15. #55 CJIB, 17 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 mei 2011
    Ik heb besloten de auto maar naar de dealer te brengen voor de verschillende klachten die ik er mee heb, blijf aan de gang.

    - Verstuiver tikt - Ratelend geluid tijdens rijden - Hoge toon onder motorkap - Auto mist vermogen. Bij loshalen stekker luchtmassameter is de gasreactie veel beter?


    Het bericht welke ik heb gehad van Rallyesmoker.

     
  16. Dit is nou precies de reden dat ik nog weinig deel neem aan discussie,s op het forum iedereen weet het beter en ik werk pas 27 jaar in ford dus ervaring ???
    en mekaar afze... is ook helemaal niet leuk en onnodig
     
  17. En????

    al een uitkomst?
     
  18. #58 searche, 22 jul 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jul 2011
    Helaas, ik heb geen oplossing voor het probleem van de TS.
    Maar wel een berichtje aan Olaf en de anderen die hier in discussie waren:

    Ik zou het erg jammer vinden als door dit soort discussies de echte techneuten wegblijven of zich niet meer laten horen op het forum!

    Echter is voor beide kanten wat te zeggen, en na het lezen van Olafs advies via PB vind ik dat hij op een profesionele en onderbouwde manier zijn expertise deelt. Door de onderbouwing begrijp ik als autoleek, maar gezegend met een logisch denkend verstand, wat er mogelijk aan de hand kan zijn! En op basis daarvan zou ik kunnen beslissen of ik dit zelf kan of niet.

    De Focusclub is een zeer gezellig, vriendelijk en behulpzaam forum, ik spreek inmiddels uit ervaring!
    Als er mensen zijn die zich storen aan een uitspraak die misschien eens niet vriendelijk klinkt, maar gewoon straight to the point en oplossings gericht is, laat je persoonlijke gedachten dan even los en kijk naar de inhoud van de boodschap, geniet van de kennis die wordt gedeeld!
    Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is! ;)

    @Olaf: Je oplossingsgerichte denken spreekt mij wel aan, teveel mensen (helaas ook Forddealers!) doen aan symptoombestrijding!
    Echter een forum als dit, met inbreng van ervaringen en kennis van anderen, waaronder gelukkig profesionals, kan je gewoon vele honderden euro's besparen door zelf eens wat te onderzoeken.
    Ik (nogmaals, een autoleek) heb deze week mijn probleem zelf grotendeels opgelost door het luchtfilter te vervangen, iets wat 2 verschillende Ford garages over het hoofd hebben gezien, zelfs bij de Econocheck! (het was een "beetje" dichtgekoekt, zie foto's die ik plaatste :))
    Dus ik begrijp heel goed dat mensen meningen en ervaringen op internet zoeken om zo zelf iets te doen of om de garage een gerichte opdracht te geven! Dat bespaart veel geld!

    Dat een vakbekwame en onderbouwde oplossing wel eens wordt tegengesproken door iemand met een andere ervaring hoort er een beetje bij, laat je daardoor niet weerhouden om je kennis te delen! (En ook hier geldt dat ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is ;))
    Dat je dat in dit geval via PB hebt gedaan vind ik een goede keus!



    Dus heren, in het algemeen:
    Kijk eens wat vaker naar de inhoud van de boodschap, voordat je reageert op de toon van de boodschap!

    Ik heb belang bij de techneuten en de gezelligerds, en bij de ervaringen en adviezen van iedereen!



    En nu weer :ontopic:met zn allen, ik hoop dat de oplossing snel gepubliceerd wordt!
    (dat betekent namelijk dat de TS weer lekker van zn Focus kan genieten, daar gaat het toch om! ;))
     
  19. Is het niet zo dat bijna alle 1.6 TDCi's tikken?
    Toen ik in mijn vorige TDCi 109PK een proefrit ging maken (170000km) viel mij dat tikken ook op. Voor de zekerheid ook nog even in een andere gereden (90PK 170000km) en die klonk precies het zelfde.

    Nu als ik ergens loop en ik hoor een diesel wegrijden die een tikkend geluid maakt is het 9 van de 10 keer een focus TDCi of een HDI diesel. Zelfs de nieuwere types.

    Een kennis van mij heeft ook een focus 1.6 TDCi (240000km) en die tikt ook.
    Ik had ook last van een lekkende verstuiver.
    Ik heb bij de dealer een reparatie setje gehaald een gemonteerd maar dat deed niets aan het tikken. (de dealer wist niet eens hoe die rubberen ring gemonteerd moest worden.
     

Deel Deze Pagina