1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verstuiver van nieuwe ringen voorzien..

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door CJIB, 4 mei 2011.

  1. #1 CJIB, 4 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 mei 2011
    En hij tikt nog steeds erg.. wat harder zelfs.. Heeft iemand ervaring hiermee? Gaat dit vanzelf weg na een aantal kilometers? Want zo heb ik er niet veel aan natuurlijk..
     
  2. Ervaring mee, gaat niet vanzelf over. Wordt alleen maar erger...

    advies, ga langs je garage. Je loopt het risico nu, dat je heel je motor om zeep helpt.

    Dit soort klusjes wil je overigens niet eens zelf doen. Het is een takke baan. De bron van het probleem, ligt waarschijnlijk in je brandstof. Kun JIJ niets aan doen, wellicht wel de oliemaatschappij / engineers die de motor maken. Kortom, het kan een flinke ingreep zijn, maar het kan meer worden.
     
  3. olaf, stop nu eens met iedereen langs de garage te sturen en te melden dat chippen slecht voor je auto is....

    er zijn al diverse leden die er een beetje gek van worden, waaronder ik;)

    en als je behulpzaam wil zijn, wat ik uiteraard respecteer, geef de topicstarter dan tips van: je kan het zo doen, of zo doen.

    maar kraak niet alles af;)

    zo, ik heb mijn zegje weer gedaan;)
     
  4. Ik begrijp dat je de brandplaatjes al hebt vervangen?
    Dan ben je waarschijnlijk vergeten om het gedeelte van de kop waar de brandplaatjes op moeten afdichten schoon te maken, hier gaat de teer/roet achtige substantie tussen zitten, waardoor ze zelfs met nieuwe plaatjes niet goed afdichten.. Je moet het schoonmaken met een staalborsteltje met een lange stift..

    Edit, als je hier te lang mee doorrijd, verdunt je olie door de diesel die erbij komt, waardoor er motor/turbo schade kan ontstaan, ook vervuilt je kleppendeksel door de teer-achtige substantie..
    Snel fixen/laten fixen dus!
     
  5. met deze uitleg kunnen we wat:thumbs:
     
  6. blij dat het een 1.6diesel is (psa en ford ontwikkelde blok)
    ik weet dat als je op de snelweg regelmatig optrekt en dan uit laat rollen verstuiver correcitie waarde wijzigd

    maar vraag me af of de verstuiver op volgorde erin en eruit zijn gehaalt
    als je twee verstuivers met elkaar wist kan dit gevolgen hebben met het lopen
    van slecht lopen tot niet lekker rijden
    of soms dat je niks merkt

    verander je de configuratie van de verstuivers in computer dan wil het weer beter zijn.

    verder is er een lekkage verholpen of alleen het tikken
    het tikken kan ook door gebrek van brandstof komen
    dus brandstoffilter al vervangen
    waardes van commonrailsensor correct en niet plots wegspringen
    geen codes in de computer

    het zal verder niet komen doordat de ringen zijn vervangen dit omdat het dan ook zal lekken en goed ook
    zelfs als je de verstuiver losdraaid en hij lekt/rookt uit het gat maar dan ook nog mooi lopen is mogelijk
     
  7. Hij heeft nooit gelekt, alleen getikt, en bij 2500+ toeren hoor je het blok puffen (even uitgaande dat dat van de verstuiver is) Heb de brandplaatjes etc inderdaad vervangen. Kan het niet zo zijn dat de verstuiver gewoon versleten is?

    Auto rijd voor de rest gewoon goed..
     
  8. Kijk,

    prima als mijn info niet welkom is, ben ik heel snel klaar mee hoor. Maar een probleem oplossen is 1, de oorzaak 2... en daar gaan velen de fout mee in. Kennelijk weten velen het hier al, dus ik maak me hier geen zorgen meer over.

    Ik heb al wel weer gelezen, dat de internet goeroes het gelukkig beter voor elkaar hebben dan de techneuten. Gelukig maar, want wij krijgen NOOIT mensen aan de balie, die vertellen dat ze op INTERNET hebben gelezen dat zus of zo aan de hand is... en het dan NIET juist hebben...

    Klaarblijkelijk heb ik hier alweer genoeg gezegd. Blij dat ik nog elke dag dit soort klussen mag klaren, omdat er meer dan genoeg mensen zijn, die er niet zelf aan beginnen.

    Ik wens een ieder succes met zijn problemen en zie ze wel verschijnen als ze er echt niet meer uitkomen. Dat doen we immers OOK NOOIT.

    jongens, succes ermee :thumbs: ik ben weg hier:cheer::dance:
     
  9. Olaf vergeet blijkbaar dat ook onder de 'Internet Goeroes' zgn 'techneuten' aanwezig zijn die wel bruikbare info kunnen geven.
    Alleen maar roepen dat je zsm langs de garage moet heeft niemand wat aan.
    Dan kunnen we het forum beter opheffen een op de landingspagina de melding: "Ga bij storing naar de garage" zetten.

    :ontopic:
    Een verstuiver kan heel goed versleten of defect zijn.
    Je kan ze bij een dieselspecialist zoals Büchli laten testen (wel arro gasten!) of bij Terlou (geen ervaring mee)
     
  10. Weer een mooie demonstratie van hartelijkheid Michael... :loco:
    Persoonlijk ben ik niet zo gediend van dergelijk gedrag, maar dat zal wel aan mij liggen.

    En mag er niet gezegd worden dat onderdelen meer te verduren krijgen als een auto wordt gechipt :?:
    Dat is namelijk een feit, of je het leuk vind of niet.
     
  11. ja, en volgens de ford dealer is het bijvoorbeeld niet mogelijk om originele cruise control in een focus 1 1.6 benzine te maken:loco:

    nou, hier op het forum zijn er genoeg;) zegt dus meer over de dealers dan over de "internet goeroes" denk;)
     
  12. tuurlijk krijgt de auto veel meer te verduren, maar ik heb wellis een dealer gevraagd naar een chiptuning, en het gesprek werd gelijk afgekapt....

    een vliegwiel gaat echt niet snel kapot na een tuning;)

    en de standaard software is gewoon geknepen, dit word gedaan om bijvoorbeeld ook deze software toe te passen in landen waar de kwaliteit van brandstof, motorolie etc... minder is dan in europa;)

    ford dealers zijn gewoon geen fan van tuning zoals dat bijvoorbeeld bij VAG wel zo is;)
     
  13. #14 Chris van S., 11 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 mei 2011
    Gek he! Hoe zou dat nou komen....

    In elk geval. Als je je ergens aan stoort kan je dat ook bij ons melden ipv de forumbezoekers weg te jagen.
     
  14. Maar als ik het goed begrijp zou het over moeten zijn als ik nogmaals het brandplaatje vervang en even een staalborstel over de bodem haal van de kop? (was idd wel wat zwart aangekoekt, en had al met een schroevendraaier en schuursponsje wat weg proberen te halen, maar niet alles was weg)

    Of is het de verstuiver die tikt omdat ie versleten is, en kan ik daar dan mee doorrijden?
     
  15. als jij als techneut kan opmaken, dat iemand brandplaatjes gaat lopen vervangen voor een tik in de motor.... petje af...

    het kan wel een lager zijn, kan ik vanaf hier niet beoordelen.... de DV6 is ook wel de meest betrouwbare diesel die er is, die nooit dezelfde problemen heeft...
     
  16. Tikken van de motor in ieder geval niet:lol:.

    Het tikken van de motor moet mij denken aan iemand anders waar de diesel lekte in de olie. Als een verstuiver niet goed is start de auto niet goed en nagelt en rookt die. Ik zou dit geen tikken noemen.
    Indien je de verstuiver er uit haalt vervang dan alles, dus de keerring tussen de kleppendeksel en de verstuiver en het brandplaatje tussen de kop en de verstuiver. Ook de hogedruk leidingen zou je eigenlijk moeten vervangen. Doe je dit niet dan heb je een grote kans dat je het volgende week weer overnieuw kan doen. Verder maak alles brandschoon en wees zeer voorzichtig met de verstuivers een klein vuiltje kan al een probleem zijn.

    Tikken kan verder veel meer oorzaken hebben een slechte verbranding kan je bij een diesel ook als tikken ervaren. Dit kan ook een vacuumlek oid zijn. Verder zou ik je adviseren er niet te lang mee door te rijden, heb je geen verstand van dit soort zaken zou ik naar een garage of dealer gaan.

    De dealer heeft bij mij de reparatie drie keer moeten uitvoeren omdat de verstuivers maar olie bleven lekken, dit was een officiele Ford dealer en mijn auto is niks aan gemodificeerd.
     
  17. zoals eerder aangegeven weet ik niet wat tikt
    het kan ook goed zijn dat de kettingspanner begeven heeft
    deze zit tussen de inlaat- en uitlaatnokkenas
    deze zorgt dat de ketting die ertussen zit strak staat
    door op te pompen wordt de ene nokkenas iets verdraait

    verder is het tikken met andere auto al vergleken of het niet normaal is
    persoonlijk loopt de 2.0diesel lekkerder (stiller) dan de 1600
    dus is het niet tikken van inspuiten van de verstuiver normaal

    eventueel filmpje van het geluid dat we(ik) beter weet waar we mee te maken heeft qua geluid

    @hierboven
    3keer vindt ik knap
    laatst ook 1 gehad 1.5uur later was het klaar (leiding niet verboen, ook niet vervangen)
    officieel moet het vervangen worden maar is alleen de koppeling dat gebruikt is de rest is eigenlijk goed, als hij lekt dan kun je hem alsnog vervangen.

    olie lekken is simpel, tapeinden goed vast zetten 10nm officieel
    kleppendekselpakking vervangen, rubbers van verstuivergaten vervangen
    en is weer perfect
    nooit gehad dat hij dan lekte.
    als wordt door mij standaard gedaan behalve dan kleppendeksel pakking
    dit omdat deze op dat moment niet lekken dus niet nodig is
     
  18. Oh boy leuke topic dit...
     
  19. @Trucker0werner:

    Die leidingen moet je normaalgesproken vervangen omdat de flenzen hun veerkracht kwijt zijn als ze voor langere tijd vast hebben gezeten.
    Meestal gaat het wel goed, omdat je ze dan gewoon een tandje strakker aan trekt. Maar officieel werkt dit niet ;)

    (Maar ik zal je wel niet nieuws verteld hebben :cool: )
     

Deel Deze Pagina