1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verstuiver van nieuwe ringen voorzien..

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door CJIB, 4 mei 2011.

  1. Hebben sommigen ook wel tegen jou gezegd... jij bent er ook nog. ;)

    Weet je wat het is je kan er zelf mee lopen klieren en vervolgens met een bak met onderdelen bij de dealer terechtkomen; met HELP!!!.

    Feit blijft dat op het internet het sterft van de betweters en prutsers. Ook hier op het forum. Kijk de verschillende topics met problemen maar eens door. Van de 100 opmerkingen zijn er denk ik 15 die ergens toe doen.

    Vind de opmerking dan wel waarschuwing van Rallysmoker niet zo heel gek. Zeker gezien zijn vakgebied.

    Complete BS!!! Voor de Cruise op de 1.6 en dat weet jij ook, moet je een aanpassing maken op het gasklephuis. Dat is dus niet stndrd bij de dealer te verkrijgen. Dus ook een logisch antwoord van de dealer.

    Maar ff bijdehand, waarom heb jij dan je DMV vervangen voor een DMV en niet voor een vast exemplaar, terwijl er genoeg zijn die dat wel hebben gedaan????
     
  2. heel simpel, ik vertrouw een vast vliegwiel niet, iets met trillingen enzo... en ik kon voor een heel scherpe prijs aan een originele dmv komen;) dus dat geniet bij mij de voorkeur;)

    daarbij heb ik de reparatie gedaan bij een niet ford dealer;)
     
  3. On-topic, CJIB, waar woon je ergens, je mag altijd een keer langsrijden, dan kan ik er even naar kijken/luisteren, evt even codes uitlezen.
     
  4. Ik ben vandaag bij een andere Forddealer geweest want ook mijn auto heeft last van Tikken terwijl de verstuivers droog zijn. Ik vind het een vervelend geluid. Bij de Forddealer waar ik die auto heb gekocht zei men dat er niet veel aan te doen is, ik mocht zelfs in een andere Focus rijden die hetzelfde probleem heeft al 160.000 km lang. Dus een second opinion gevraagd bij een andere Forddealer en die zei precies hetzelfde. Ze hebben het er over dat 3 van de 5 focussen van die tijd er last van hebben. Zolang de verstuivers droog blijven stil laten zitten. Dit is een karatistiek van deze TDCI motor (PSA/Ford).
     
  5. Iets met trillingen? Hmmmzzz... lekker bijdehand.... Een Fofo I met TDDi trilt harder dan jouw Fofo 1 met TDCI en heeft wel een vast vliegwiel. In de basis zijn dit ook dezelfde blokken en bakken. En gaat ook goed. Zou op jouw TDCI ook goed gaan.

    Het gevoel met een vast vliegwiel is ook fijner, je voelt wat er gebeurt en het is 1 beweging. Bij een DMV voel je eigenlijk altijd het tweede wiel nakomen.

    Dat je een DMV terug hebt geplaatst, kan ik best begrijpen zeker als het voor dezelfde prijs is als een vaste vliegwiel. Maar de beweegredenen trillingen e.d. gaan bij mij niet op.

    En wel of niet bij dealer, heeft mijns inziens niets uit te staan met 'internetwijsheid" of "vakmanschap". ;)
     
  6. De trillingen zijn HOOGUIT minder op het moment van (ont)koppelen.
    Tijdens het rijden met een constante snelheid maakt het idd geen fluit meer uit. :D
     
  7. maar er is niet voor niets origineel een DMV geplaatst;)

    onthou ook dat de tdci 25 pk en een berg koppel meer heeft dan een tddi;)

    en er is niemand hiero die al 150000 km gereden heeft met een vast vliegwiel;)

    er is niet voor niets gekozen voor een dmv;)
     
  8. Mike... gelukkig wil je niet altijd het laatste woord hebben....[​IMG]
    Volgens mij Mike vergis je je.... Lars heeft zo`n twee ton gereden met zijn gechipte TDDI met vast vliegwiel...

    Mijn auto (goed wel benzine) heeft met een vast vliegwiel ook 225.000km en elke maand minimaal 2500 km erbij gereden.....

    Vaste vliegwielen gaan gewoon niet kapot...

    Qua rijden maakt het ook echt geen reet uit. En koppel heeft al helemaal niks met een vliegwiel uit te staan... Ik denk juist dat je aandrijving verliest door DMV. Je moet namelijk niet 1 maar twee platen aandrijven... meer aandrijving = wrijving = verlies....

    Mike ik had je slimmer gedacht...
     
  9. ik heb het ook niet over het vliegwiel zelf, maar hetgeen wat erachter hangt: de versnellingsbak;) die krijgt meer trilling te verduren;)

    en nogmaals: lars heeft een TDDi
     
  10. inderdaad dat klopt
    maar precies hetzelfde gebeurt ook met de remleidingen ook
    echter de druk is 40-80bar normaal en noodsituatie 120bar voor sommige zelfs 140bar
    verstuiver heeft het met 300bar minimaal ergste geval 1200bar (maximale wat pomp kan leveren, 500bar is het hoogst dat je normaal hoort te krijgen)
    is iets meer

    verder zit ik met de gedachten welke 1.6tdci het is
    bij peugeot hebben we de
    dv6bted4 en met de verbeterde versie dv6cted4 waren in het begin problemen met tikken van verstuivers

    maar herprogrammeren en verstuivers goed inleren
    was het bij die over

    maar de verstuivers tikken normaal altijd
    zelfde als de injectoren tikken
     

  11. Het koppel heeft wel iets met het vliegwiel te maken. Rij maar eens met een fatsoenlijk getunede tdci met een dmf. Niet lang voor de schijven van elkaar gescheurd zijn. Mijn tuner wou de mijne zelfs niet tunen voor er een vast vliegwiel inzat. Je hebt juist wat meer diesel geluid onderin en bij ontkoppelen voel je een heel lichte trilling. deze is verwaarloosbaar. Dmf is dikke rommel en geldklopperij
     
  12. Je hebt ook ander krukaspoelie nodig, en meer trillingen op versnellingsbak als je je DMV vervangt door vast :)

    LUK produceert er wel, maar echt gezond is het toch niet!
     
  13. en dan nog:P

    ik voel me er beter bij een DMV in te monteren ipv. een vast vliegwiel;)

    en mocht dit vliegwiel weer bezwijken, gaat er gewoon weer een DMV in;)

    en waarom, het is origineel zo berekend;)
     
  14. Daarom net is het beter om terug een origineel te steken :cool:
     


  15. tourneo connect rijdt origineel met een vast vliegwiel rond in de 1.8tdci motor. Is ook origineel. Dus heb ik een origineel vast vliegwiel van een tourneo connect geplaatst . :thumbs:
    Ieder zijn gedacht bij mij geen dmf rommel meer
     
  16. Iedereen moet er maar in (laten) zetten wat hij leuk vindt.

    Feit is dat dmv's in verhouding snel stuk gaan, en in een aantal situaties de acties van dat ding voelbaar zijn bij het optrekken (ook bij nieuwe).
    Een vast vliegwiel gaat normaalgesproken nooit stuk.

    Zelf ben ik voorstander van vast vliegwiel retrofit zoals bijvoorbeeld de Valeo 4p kits.

    Zoals Speedy al aangeeft: de Ford connects hebben ook een vast vliegwiel icm dezelfde motor en versnellingsbak. Ze stoppen die vaste vliegwielen natuurlijk niet voor niets in die afgetrapte bouwbusjes ;)

    Extra trilling is volledig verwaarloosbaar. Een tddi zal altijd meer trillen dan een tdci, dat zit nu eenmaal in de aard van het beestje. Waarom zou er dan geen vast vliegwiel in een tdci kunnen? Gaat de bak er kapot van? :schater: Nee dacht het niet.... het is immers dezelfde bak als onder de tddi met enkel andere eindoverbrenging of verhoudingen.

    Ik denk zelfs dat je met een dmv het vermogen zelfs minder efficient op de wielen kan zetten dan icm een vast vliegwiel. Puur omdat het weer een extra bewegend deel is.

    Ik kan me alleen voorstellen dat als de versnellingsbakken 'slecht' van kwaliteit zijn dat je perse een dmv moet hebben. Maar dat is gelukkig bij Ford niet echt het geval volgensmij.

    En ehh Mike....: niet zo zeuren he :mrgreen: Mijn tddi heeft practisch net zo veel koppel als jouw tdci ;)
     
  17. Zullen we het weer over verstuivers hebben? :badgrin:

    Ik ga vandaag nogmaals de ring vervangen maar nu zal ik het oppervlak ook even grondig reinigen zodat er geen prut meer zit. Ik laat het vanavond of morgen even weten of het gelukt is of dat het geen zier geholpen heeft.

    trouwens.. 2 ringen.. €5.56 wat een afzetters.
     
  18. als daarmee je probleem is verholpen vind ik het een goedkope oplossing hoor! :mrgreen:
     
  19. En nog steeds tikt dat kreng. Wel was het ringetje dat ik vorige week ook al had vervangen helemaal verrot en de verstuiver zeiknat van de diesel... Ik vrees dat ik toch maar naar de dealer móet...
     
  20. verstuivertje naar de kl*te
     

Deel Deze Pagina