De knipperlichten in de spiegels van Autobeam zijn inderdaad voor alleen Engelse auto's ( dat staat er ook bij overigens RHD ). Om een of andere reden heeft Ford ze in verschillende lengtes gemaakt. Aan de binnenbekleding van de kofferklep zitten 2 kapjes aan weerzijde en deze haal je los. Dan zie je een plastic vleugelmoer die best vast zit, met een tang is die met beleid los te draaien. Verder zit de lamp dan alleen nog in de carrosserie geklikt met 1 of 2 metalen pinnetjes. Beetje wiebelen en trekken aan het achterlicht en dan moet die loskomen. De achterlichten in zijkant van de auto zitten op dezelfde manier vast.
Kwam net nog een topic tegen op een engels forum omtrent oem led-achterverlichting, hierin wordt ook over een oplossing gesproken. https://www.fordownersclub.com/foru...ZBqYqn0-1qDNr-KEWpunFWdLEjyfDY#comment-918054
ik ben snap hier geen bal van hahah maar dat is onkunde van mij. wat ik wel weet ten opzichte van af fabriek auto's is dat ze een draad missen in de connector die in de auto zit. ik heb er maar 3 en auto's die de led achterlichten al hebben hebben er 4. Misschien dat deze beste man het heeft over de facelift modellen?
Deze persoon heeft een focus van 2018, er missen idd draden, maar als het goed liggen ze al wel achterin en moet je deze naar de 2 achterlichten brengen. Ook moet je extra pinnen of connectors hebben om dit te kunnen aansluiten. Heb het even vlug doorgelezen, misschien dat er nog techneuten hier zitten die het exact weten
Een draadje toevoegen lijkt me niet heel lastig haha. Zolang het enkel van t achterlicht naar binnen is, is t niet zo lastig. Enige wat je moet weten is welke connector je nodig hebt.
Er is iemand op het Engelse forum die het wel werkend heeft gekregen maar wel door een aparte draad te trekken vanuit het achterlicht in de klep https://www.fordownersclub.com/foru...cus-rear-light-upgrade/page/2/#comment-928181
Volgens mij had hij die draad vanuit de klep helemaal niet hoeven trekken naar het buitenste achterlicht. Als je in forscan de gedraging van de right rear en left rear "stop & postion lamp" veranderd van "2-position and stop" naar "1-stop only" dan werkt de gloeilamp alleen nog maar als remlicht en brand niet meer mee met de LED verlichting.
Geprobeerd maar werkt niet. De lamp gaat wel uit dan inderdaad maar de Led strip brand dan nog steeds niet. Daarvoor is die extra voeding draad vanuit de klep ook nodig
Volgens mij hadden we in het begin al eens gekeken naar de verschillen en zagen we toen inderdaad dat je een draad mist in de stekker bij het achterlicht. Ben benieuwd of dit dan de oplossing is.
Dus de draden waarop de led wordt aangesloten zijn dezelfde als voor het rem-/achterlicht. Oftewel als je in forscan de wijziging maakt naar "1-stop only" dan brand de ledstrip ook niet meer? Als dit dezelfde draden zijn dan zou de ledstrip ook als remlicht fungeren.
Die extra draad trekken is makkelijk opgelost dan toch. Je weet ook hoe je de bulb als achterlicht kunt uitschakelen nu. Als je deze 2 hebt dan werkt het zoals OEM. https://m.aliexpress.com/item/1005004756915874.html je koopt hier zo'n stekker dan heb je in iedergeval de juiste pins om in positie 2 bij te prikken in je stekker achter de buitenste achterlichten (naar de witte draad led achterlichten). Vanuit positie 2 leidt je een draad naar de achterklep. Daar verbind je de draad met de draad op positie 3 in de achterklepverlichting.
het is me al geluk. geel en wit met elkaar verbinden zoals op het Engelse forum en dan de aanpassing in Forscan maken.
Toch gek dat dat werkt want normaal zou geel naar het rem-/achterlicht gaan. Als je wit er op verbind dan zou je ledstrip ook als rem-/achterlicht fungeren. Schakel je de achterlichtfunctie uit met forscan dan zou je halogeen en dus ook je aangesloten ledstrip alleen nog maar als remlicht dienen.
Ik weet niet of dat heel bevoordelijk is voor de levensduur van je led unit als hij hogere spanning krijgt door t remlicht gedrag.