1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.0i 16V 145pk Unlimited tuning Amersfoort

Discussie in 'Performance' gestart door Ruess, 19 feb 2013.

  1. Wat een onzin dat met tuning niks mis kan gaan... Zeker bij een (atmo) benzine motor kan er een hoop verkeerd gaan. De software wordt eruit gehaald en er worden waardes verandert. Dus inspuitmoment en ontstekingsmoment als de hoeveelheid brandstof etc. Wanneer deze waardes niet goed zijn, loopt in het slechtse geval je blok ook in de poeier. Wanneer de brandstof te schraal wordt afgesteld (levert meer vermogen op) dan ben je de koelende werking van je brandstof, zeker bij hogere snelheden wel kwijt. Met als gevolg dat je de boel om zeep helpt. (verbrande/gebroken zuigerveren etc.). Met verkeerde tuning kan er wel degelijk wat mis gaan. Dat de wagen in noodloop schiet wil al zeggen dat er iets niet goed is gegaan. Gelukkig voor jou viel dit nog binnen de meetwaardes van de diverse sensoren en sprong de wagen in noodloop.

    Wat ik wel apart vindt is dat tuning van turbo motoren meer kost dan het tunen van atmo motoren. Terwijl (in mijn beleving) juist de turbomotoren makkelijker te tunen zijn.
     
  2. Ik heb morgenvroeg een afspraak voor de chiptuning van mijn ST. Eens kijken hoe de waarden voor en na zijn. Laat ik hier nog wel weten. Gr Marcel
     
  3. Marco, wat Werner bedoeld is dat de erkende en met fabrieks licentie werkende
    tuners weten wat ze wel en niet moeten doen, en wat de grenzen zijn die de
    fabriek aangegeven heeft.
    Elke beunhaas die beweert wel even te kunnen chippen, die steekt geen stekker
    in mijn auto's....want daar kan het goed fout gaan.
    En neem als voorbeeld even het Bluefin chippen, word garantie opgegeven, dus
    is er bekend wat binnen de marges vallen zodat de auto veilig kan blijven rijden.
     
  4. #44 Marco Morello, 7 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jun 2013
    In hoeverre de heren tuners (in NL) met fabriekslicenties werken, waag ik te betwijfelen. De verschillende getunede software pakketten worden naar mijn idee bij een andere tuner gekocht. Al naar gelang ze deze software doorkrijgen (weten hoe ze dit moeten hacken/kraken) en weten wat de verschillende parameters inhouden etc. maken ze er hun eigen "custommade" software van. In de basis is dit software van de plank welke wat getweaked is.
    Dat is (helaas) het gevoel wat ik van de tuningboeren krijg in NL. Met als gevolg dat ik van de kunde en kennis van de heren tuners niet een hele hoge pet op heb. Een enkeling daargelaten.

    Hoeveel van de mensen op het forum hebben na het tunen (chippen) een co meting laten doen?
    Lees ik namelijk helemaal niks over.

    Er is laatst bevestigt dat ze tevreden zijn als de klant tevreden is.
    Oftewel als je als klant alleen maar vermogen verwacht en verder geen benul hebt wat het zou moeten zijn, heb je dus kans dat je met alles behalve optimale software op pad wordt gestuurd.

    Wat betreft Bluefin etc. deze jongens hebben een hele andere manier van testen. Die kijken echt naar de waardes die de verschillende sensoren doorgeven, anders dan alleen maar domweg t vermogen opkrikken.
     
  5. ik niet iig, en eerlijk gezegd interesseert het mij ook geen ene ruk ook.
    is dit belangrijk om te weten dan?
    die buurman van mij met z'n prius heeft vast een lagere uitstoot dan mij maar als ik zijn rijstijl erbij neem dan betwijfel ik wie hier nou milieutechnisch beter bezig is.....
     
  6. Sla je de plank mis Gerard. Marco doelt op de o2 meting (lambda), deze laat zien of je blok te arm loopt.
    Nu boeit dat voor een diesel geen reet, want die dingen zijn gemaakt om arm te lopen.
    Wat doe je als je de EGR klep afdicht... blok armer laten lopen ;)

    Bij een diesel boeit dat niet, bij een benzine wel. Benzine loopt in de poeier als ie bij veel vermogen arm loopt.
    Punt is, het blok armer afstellen geeft je meer vermogen maar ook (veel) meer hitte.
     
  7. ohw, kun je nagaan hoeveel verstand ik er van heb :oops:
     
  8. We zijn er om wat van elkaar op te steken.
    Maar de o2 meting is wel een vrij belangrijk onderdeel bij het tunen van een benzine auto ja...
     
  9. Laat onverlet dat het verstandig is om wat Marco aangeeft, dat wannner je een stevige tuning wenst het verstandig is dit te laten doen door mensen met verstand van zaken. Het kan dus heel verstandig kan zijn verder te kijken dan je neus lang (en Nederland groot) is.

    Je loopt nogal een risico.


    John
    Grey-ears
     
  10. Hahahaha nee idd ik doelde niet op de extra vervuiling.... (had gekund ;)) Ik ben zelf ook bezig om mijn persoonlijke gat in de ozonlaag te kweken. :schater::schater:

    +1!!!!

    +1!!!!!

    Goh Gijsbert wat zijn we het eens vandaag. :thumbs:
     
  11. Daarom gaat Marcel ook niet naar de gemiddelde tuningboer, hij gaat naar Unlimited Tuning.
    Unlimited Tuning heeft zich al dubbel en dwars bewezen en zal dit blijven doen.

    Tot morgen Marcel! Ben zelf denk ik iets later dan 10 uur..
     
  12. Zo af en toe kunnen ook wij (Marco en ik) qua mening door 1 deur met elkaar:friends: ;)
     
  13. En we zijn verder aan het posten in een onderwerp wat niet meer bestaat: afdeling Nieuwegein bestaat niet meer.

    Het verzoek aan het bestuur dit topic te verwijderen. Dit werkt verwarrend voor de leden en wij vinden het vervelend elke keer Nieuwegein te zien staan en we hier niet mee geassocieerd willen worden. Reden is bekend.
     
  14. Kopieer dan de relevante berichten naar een ander topic zou ik zeggen...
     
  15. #55 Grey-ears, 7 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jun 2013
    Wie post waar?

    Niet wat maar "dat"

    John
    Grey-ears
     
  16. Nee dit onderwerp is vervelend.
     

  17. Hoezo is dit onderwerp vervelend? Omdat er een kritische noot wordt geplaatst bij de manier van werken van tuners?

    Ik heb ooit eens een vraag gesteld over het verschil van jullie manier van tunen en die van bijv. Bluefin. Met als logisch gevolg waarom ik voor jullie zou moeten kiezen ipv Bluefin? Nooit antwoord op gehad...

    Dat is pas vervelend.

    Voor de rest kan je het topictitel aanpassen, zodat de naamstelling wel klopt.
     
  18. Marco, waar is dit voor nodig? Ik vind het onderwerp alleen vervelend omdat er Nieuwegein boven staat. Lijkt me duidelijk.

    En je baseert je verdere uitspraken op een shoutbox waar overheen gelezen kan worden en waar ik sowieso niet te diep in de materie ga. Lijkt me ook duidelijk.
     
  19. #59 Grey-ears, 7 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jun 2013
    Titel aanpassen?

    Dat kan maar alleen De topic poster....

    Eerste bericht...aanpassen...meer opties...aanpassen topic titel.

    Overigens deel ik de mening dat wanneer er reclame gemaakt mag worden dat er dan ook een beoordeling of een mening mag worden gegeven, dat maakt het wel zo transparant. Er zit ook naar mijn idee een heel verschil tussen een tuner die het hele pakket (en veel onderzoek) mee neemt en een tuner die louter software pakketen upload. Dat daar verschillende prijskaartjes aan zitten en daarmee verschillen in resultaat en risico optreden is evident.

    Naar gelang de meningen kan ieder dan zijn of haar conclusies trekken.

    John
    Grey-ears
     
  20. #60 Tigershark, 7 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jun 2013
    Marco:

    kritische vragen stellen enz. is ook ok, ook naar Unlimited Tuning toe.

    Wat UT vervelend vindt is dat er in een thread van voormalig UT Nieuwegein geposted wordt terwijl deze niet meer als dusdanig bestaat. Dus niet het stellen van kritische vragen en kritiek hebben.
     

Deel Deze Pagina