1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.0i 16V 145pk Unlimited tuning Amersfoort

Discussie in 'Performance' gestart door Ruess, 19 feb 2013.

  1. #1 Ruess, 19 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jun 2013
    Hallo allemaal,

    Na lang lezen op de site ook even wat schrijven.
    Gisteren langs geweest bij UT tunning in Nieuwegein met mijn rally edition 2.0:dance:
    Ik had ze eerst even gebeld of het mogelijk was, hij vertelde dat het bij de helft van de rally's niet lukt om in de OBD te komen maar ik moest het toch maar proberen, als het niet lukte hoefde ik ook niets te betalen.
    Naar een uurtje pielen is het hem gelukt.
    Bij de eerste test versie liep hij niet goed maar bij de tweede wel ik heb even proef mogen rijden, maar op de weg was het erg druk dus kon ik de focus niet goed testen.
    Vandaag ga ik naar UT tunning in Amersfoort om de Focus op de testbank te zetten, ik ben benieuwd wat er uit komt.

    IMG_3540.jpg

    P.s merkt nog weinig verschil
     
  2. Ik ben benieuwd!
     
  3. Ik ben ook benieuwd!
     
  4. UT Tunning

    Ik laat het jullie weten ik moet er om 11.00uur zijn, ben zelf ook erg benieuwd.:P
     
  5. link fix voor de afbeelding!
    [​IMG]


    Ik ben ook erg benieuwd naar de uitkomst! Ik meende dat de Rally Edition helemaal niet gechipt kom worden...
     
  6. Ben benieuwd :) Diverse mensen met een Focus II fase 1 2.0 16v van diverse uitvoeringen hebben het geprobeerd zonder succes. Alleen met de Focus II fase 2 2.0 16v is het tot nu toe gelukt.
     
  7. Tijdens de heenreis deed ik mijn cruise-control aan en opeens hoppa, auto langs de vlucht strook. ( deed niks meer ) Opnieuw gestart en kon gelukkig weer verder rijden.
    Daar aan gekomen, het probleem meteen vertelt aan Jeroen van Beek. Software eruit gehaald en her geprogrammeerd. Verliep gelukkig allemaal vlekkeloos, met de standaard software haalden de auto 155 PK. Nadat de nieuwe software erop was gezet was het dan eindelijk zover, de cruise-control werkte weer na behoren en haalden op de bank, Jawell!!! 172 PK en 224NM. Ben er super blij mee en heb zoals behoren meer power!!!

    Heb ook nog als trotste eigenaar van deze mooie rally een filmpje gemaakt. http://www.youtube.com/watch?v=NB2KCpAHTeM
     
  8. Zijn mooie waardes. (Met het risico een deel van het forum over mijn nek te krijgen) Ik denk dat de rollerbank wel "positief" was afgesteld. Aangezien de 2.0 16v 145PK zou moeten leveren. 10 PK meer dan standaard is wel veel. En 172 PK na chippen helemaal. Dat is een stijging van meer dan 10% t.o.v. de 155pk en t.o.v. stndrd helemaal veel. Ben eigenlijk wel benieuwd wat de wagen op een andere bank zou doen.

    Verder ben ik ook wel erg benieuwd naar de reden van uitvallen, is daar ook wat over gezegd?
     
  9. #10 Boomerang78, 19 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 feb 2013
    Mooi dat het is gelukt :thumbs:

    Ben het wel eens met Marco wat de ijking van de rollerbank betreft.

    Misschien toch ook maar eens een afspraak maken bij UT Amersfoort.
     
  10. Oeps, typ fout bij het eerste woord. ( Tunning) * schaam schaam* ( Filmpje youtube)

    De reden van de uitval is: Hij had iets verkeerd gezet in de software. Maar zag het meteen en is hersteld.
     
  11. ik heb geen idee hoe vaak die rollerbanken worden geijkt (als ze al geijkt worden?) maar mijn 1.6 TDCI gaf bij hun als standaard 109 pk aan wat die ook behoort te hebben.
     
  12. Was jouw Rally Edition voor de tuning qua onderdelen al aangepast of heeft deze nog de originele onderdelen?
     
  13. Ik heb aan de auto helemaal niets gedaan toen ik hem kocht,
    dus ik denk dat hij origineel was, zelf vind ik het ook erg veel wat hij nu heeft maar dat is mooi meegenomen :thumbs:

    Nu lekker genieten van de :focus2:
     
  14. Met standaard 155PK heb je een erg goede RE te pakken. Ik zat aan 156PK met K&N filter en Milltek uitlaat.

     
  15. Ik ben er ook erg blij mee, maar wat is RE zit nog niet zo lang op het forum.
     
  16. RE is de afkorting voor Rally Edition ;) :)
     
  17. In je eerste post schreef je dit:
    Merk je nu wel verschil?



    p.s. heb meteen de typefout uit de titel gehaald voor je ;)
     
  18. Dank je wel voor de uitleg RE.:thumbs:

    Ja merk zeker verschil, niet zo zeer met optrekken want dat zal niet zo veel zijn.
    Maar met zijn vieren erin trek hij sneller op dat heeft volgens mij te maken met het koppel, wat ook omhoog is gegaan naar 224Nm.

    Ik ga ook proberen een foto te plaatsen dat is mij nog niet gelukt.

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina