1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Terugroepactie slippende koppeling

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Mike M, 20 jul 2018.

  1. Morgen is de Kuga aan de beurt bij Ardea in Dordrecht.
    Vreemd van die verschillende tijden die ik voorbij zie komen. Ik kreeg te horen dat de test incl software toch wel 4 uur gaat duren......
     
  2. Ben vorige woensdag geweest, gelijk met een beurt.
    De test en aanpassing had 45 minuten geduurd.

    Enige jammere is dat de remblokken voor en achter vervangen moesten worden, €320.
    Alleen raar dat de auto in januari glansrijk door de APK is gekomen en de auto geen melding gaf dat de blokken op waren.
     
  3. Een detectie voor versleten remblokken zit er niet op dus het is volstrekt normaal dat je geen melding hebt gekregen.

    Daarnaast is de dikte van de remblokken of remschijven geen controlepunt voor de APK. Zolang de remwerking voldoende is kom je zelfs met totaal versleten remblokken/remschijven gewoon door de APK.
     
  4. Voor apk is een remvoering van 1mm nog goed. Zolang het maar niet ijzer op ijzer is, dan is het goedkeur.
    Auto geeft melding als vloeistof te laag is. Er zit bij de focus piepplaatjes op als indicator. Deze maken piepend geluid bij remmen. Dit als indicatie dat remblok vv moeten worden. Meestal hoor je dit slecht, vandaar dat het niet opgevallen is.

    Bii een beurt controleren ze of de remblok nog tot de volgende beurt mee kunnen. Kennelijk was dat niet dus is advies voor vervangen gegeven.
     
  5. Garage belt net, de nieuwe software geeft problemen met het koelsysteem . Snap niet zo goed wat het met elkaar te maken heeft, maar mijn auto krijg ik vandaag niet terug.....
     
  6. Snap ik ook niet, bij mij is ook de nieuwe software erop gezet en dat werd 'klaar' gemeld en zonder problemen

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
     
  7. denk dat het betrekking kan hebben op de terugroepactie van koelsysteem, daar geeft hij aan ook minder motorvermogen als je te weinig koelvloeistof hebt.
    Daar ging het vaak ook al niet goed met de software

    Die van mij was toen ook klaar gemeld echter de juiste software zir er nog steeds niet op
     
  8. Vraagje: Mag een Ford dealer een auto verkopen als er een actieve terugroepactie (dus de terugroepactie is nog niet afgemeld / verholpen / gecontroleerd) voor de desbetreffende auto is? Ik denk het niet!

    We hebben twee weken terug onze Ford Focus 1.5 Ecoboost bij de bewuste Ford dealer gekocht. Bij de proefrit en gesprek daarna heeft deze dealer niets aan mij laten weten van een terugroepactie. Ik kwam er vorige week via de RDW-site pas achter en de desbetreffende dealer hierover gebeld. Die speelde de vermoorde onschuld... Terwijl elke dealer / verkoper toch echt eerst de RDW-site checkt voordat hij een auto überhaubt in de verkoop (mag) zetten, toch?

    Gelukkig heb ik de auto niet bij die Ford dealer in onderhoud genomen, maar bij onze vaste garage. De zoon van de garagehouder werkt bij een andere Ford dealer. Hier wordt onze auto zonder problemen volgende week gecontroleerd, en ja met een leenauto, als gratis service voor de vervelende ervaring met de collega Ford dealer.

    Ben benieuwd. De auto nu kleine twee weken in bezit, rijdt prima hoor, maar toch... sommige Ford dealers, brrrr (#boossiseenunderstatement).
     
  9. Dat mag zeker. Er is wettelijk niet verplicht om de auto vast te houden. Is geen apk, alleen bij apk afkeur mag de wagen niet meer op de weg komen.
    Een niet uitgevoerde terugroepactie mag je gewoon mee rijden . Enig punt de verzekering kan moeilijk doen als ze er achter komen.

    Het is dom van betreffende dealer want is gratis extra werk en je krijgt het gewoon vergoed.
    Andere kant is het mogelijk dat de actie pas op je chassisnummer is toegevoegd.

    Er zijn terugroepacties waar je geen brief van krijgt maar als je bij de dealer bent. Wordt er door gegeven dat een actie open staat en deze mee zullen uitvoeren.
    Dan is er geen gevaar maar je kan ellende hebben.
    Denk zoiets als waterlekkage of afdekkapje monteren die sterker is dan de oude.
     
  10. en over welke Ford dealers heb je het dan Patrick?
    en dan bedoel ik beide, degene die wel weet hoe het hoort en die andere :angry:
     
  11. Heb zonet afspraak gemaakt bij Ardea Zoetermeer.
     
  12. In de eerste post over de terugroepactie mbt het koelvloeistof systeem staat (vertaalde) info uit het Ford FSB: Aangezien de verkoop van een voertuig met een gebrek aan beveiliging illegaal is, moeten opslagvoertuigen vóór de verkoop worden gecontroleerd bij OASIS en zo nodig worden aangepast.

    Dus ik vraag me af of het mag, Ford zal dat niet zomaar in hun FSB zetten.
     
  13. Daar is mijn auto bij de beurt geüpdate.
    Prima service, heb er niet lm hoeven vragen

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
     
  14. Ik wil natuurlijk niet met modder gaan lopen gooien...:shhh:
    De garage die weet hoe het wel werkt is de Ford dealer in Lisse. De ander huist in Bodegraven...
     
  15. dankjewel.
    het gaat ook niet om modder gooien maar sommige forum-club leden twijfelen wel eens om een dealer te bezoeken en zo krijg je een beetje een idee waar je met een gerust hart heen kan gaan.
     
    Patrick_Q vindt dit leuk.
  16. ff gecheckt en klopt dat het er staat, link

    op rdw staat er zelf niks over


    https://ford.oemdtc.com/2754/safety...vel-sensor-system-installation-2013-2015-ford
    dit is amerikaans bericht en daar staat idd over dat dealer tot 21000dollar boete kan krijgen per auto als deze niet opgelost is. echter leven we in europa,
    OASIS is Organization for the Advancement of Structured Information Standards. beetje dus een voedsel en warenautoriteit zoals wij kennen.
    in europa ben je zelf verantwoordelijk als je het uit laat voeren of niet. zijn namelijk zat vw die met sjoemelsoftware nog steeds rond rijden. wie weet zelfs een paar die al door verkocht zijn.
     
  17. Maandag terug geweest met de red edition van vriendin, in belgie bij de dealer, ze hebben er mee gereden en zeggen dat ie oke is, maar ik heb de koppeling al paar x horen slippen.
    Nu heb ik ford belgie zelf gebeld en t chassis nr doorgegeven, en nu blijkt ie wel bij de terugroepactie te horen :).
    Dus volgende week maar weer bellen,:(
     
  18. Duh, alsof ik dat zou verzinnen :think:
     
  19. Afspraak met de dealer staat op 17 september. Ben benieuwd.
     
  20. Vanmiddag met de :focus3: en de Grand C-Max van mijn vader voor de terugroepactie naar van der Burgh in Brielle geweest. Alles was in orde.

    Voor mij de 1e keer bij van der Burgh in Brielle, ontvangst zeer vriendelijk en gastvrij!
     

Deel Deze Pagina