1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Terugroepactie Ecoboost 1.6

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Kees37, 14 jan 2018.

  1. Dat zal vast ja, maar ik heb ze specifiek aangegeven dat de 182 pk versie erop staat. We zullen zien....
     
  2. Als de software er toch al op staat, dan kunnen ze daar toch al niks meer aan verdienen, dus het is naar mijn idee puur klantje pesten.
    Ik snap dat ze gewoon procedure volgen en niet elke 150 pk nu naar 182 moeten zetten... Maar als iemand dat specifiek aangeeft... Geld verliezen doen ze er ook niet mee, enkel klantenbinding lijkt me.

    N.B. Ik vind het geval dat ze geen vervangend vervoer gratis aanbieden vervelender eigenlijk. Maar op de fiets ging ook prima vanmorgen... Is meer een principekwestie ;)
     
  3. @PhoenixNLx
    Ja de onderdelen worden zwaarder belast bij de 182pk dan bij de 150pk.
    Idd is de 150pk een geknepen 182pk motor.
    Boven de 4000rpm krijgt de 182pk het zwaarder als de 150pk ivm hij geknepen wordt. Dat zoegt ervoor dat onderdelen iets monder belast worden. Ongeacht dat het gewoon wel aankan
     
  4. Heeft helemaal niks met klantje pesten te maken. De auto is als 150pk versie verkocht, dat iemand op een min of meer slinkse manier aan de 182pk versie software is gekomen en dat specifiek aangeeft betekent toch niet dat Ford het je nu maar opnieuw moet geven? Als je een illegale versie MS Office hebt geinstalleerd verwacht je toch ook niet dat Microsoft je support gaat geven? Met een extra kopie van Office geven verliest Microsoft vast ook niks, maar ze doen het echt niet.
     
    Kees37 vindt dit leuk.
  5. Auto is weer terug. Ze hebben motor-software gewoon niet geupdate. Ze zeiden dat er enkel bij de nieuwe software gezorgd wordt dat de motor in noodloop komt als de melding komt...
     
  6. Vreemd verhaal, ze volgen niet de procedure. Zo zal je fsa open blijven staan lijkt mij
     
  7. We zullen het zien :)
     
  8. Lijkt me best een belangrijke functie, je hoopt het nooit nodig te hebben maar toch is het fijn dat de motor zichzelf redt bij falen. Gezien het verleden is de kans toch groot dat je de komende jaren nog eens te maken kunt krijgen met een kvs reservoir die haarscheurtjes vertoont.

    Wat ik me dan direct afvraag is of ze wel je instrumenten paneel en bcm geupdate hebben of ook maar gelaten? Anders krijg je ook geen melding, dan is alles voor niks geweest.

    Al met al zou ik er zelf toch op aandringen dat ze het wel doen gezien het niet conform de werk instructie is van Ford en anders een mailtje aan Ford NL dichten. Gezeik over 150 vs 182pk daargelaten.

    Bij welke garage was dit eigenlijk? De naam kwam me nogal bekend voor, ik vraag me af of ik bij dezelfde vestiging zit ;).

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk
     
  9. Dat is gewoon half werk dus. Lijkt wel of ze geen zin hadden om de software te updaten...
     
  10. Dealer in Gouda, Van Bunningen. Ik had erop gewezen dat er 182pk op stond. Misschien hebben ze daarom het niet gedaan. De rest hebben ze wel gedaan gaven ze aan. Alleen motor niet. We reden nu zonder überhaupt een melding rond. Ik lig er niet zo wakker van als hij niet in noodloop gaat eigenlijk. Maar misschien vraag ik het nog even. Morgen heb ik sowieso nog contact met ze.
     
  11. Ik snap jouw reactie nu ff niet Ewout... ze hebben gewoon half werk geleverd, dat zou ik niet accepteren. Je hebt al een nieuw blok erin ;)
     
  12. Lees: ben klaar om overal axhteraan te moeten lopen...
     
  13. je ipc en bcm zijn wel netjes geupdate en rest is gecontroleerd.
    op dit moment staat wel de terugroepactie nog open.
    gekke is bij mij niet en is toen toch echt niet goed geupdate. misschien wanneer de software klaar is het terug in etis staat

    je ipc heeft nu BM5T-14C026-BBG en bcm heeft nu BV6N-14C094-XA gekregen.
    pcm heeft nu wel een andere uitgelezen maar staat op BV61-14C204-BLC
    stom dat ze zeggen dat pcm software niet nodig is. want staat wel specifiek vermeld en juist hierdoor zijn vele erop aan het wachten om dat de terugroepactie dan pas compleet is

    maar begrijp je wel, niet achteraan willen lopen, als het niet goed is bellen ze zelf wel
     
  14. #674 kevinnns, 2 mei 2018
    Laatst bewerkt: 2 mei 2018
    Vandaar dat het zo bekend klinkt, het is ook de garage waar ik heen ga en het lijkt erop dat ze daar firmware updaten dood eng vinden heb ik eerder dit jaar gemerkt.

    Bij mij moeten ze ipc, bcm en pcm nog doen waarvoor ik gebeld zou worden indien beschikbaar. Ze moeten nog steeds bellen... Ik meen dat voor alle versies de firmware er nu is als ik het zo lees, dus ik ga er zelf maar weer eens achteraan ik laat je weten hoe het bij mij verloopt ;).

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk
     
  15. Een dealer die bang is om firmware te updaten hahahaha.
    Heb nog nooit een computer kapot zien gaan bij updaten. Zelf ook 12 ecus moeten updaten van 1 auto. Echter bleek 12volt leeg te zijn. Iemand de acculader eraf gehaald omdat hij hem zelf nodig had. Terug erop en updates over nieuw gedaan. Zonder probleem werkte alles daarna naar behoren.

    Maar goed moet zelf kijken of voor mij wel een update is, want sta nog op dezelfde versie.
    Ik heb tot hede altijd ver etering gezien met nieuwe software.
     
  16. Dealer is gewoon bang dat als ze de update doen en jik heb als klant aangegeven let op hij is getuned naar 180 pk dat de klant achter terug komt van ik mis motorvermogen los het maar op.


    Waarom is iedereen toch aan het roepen bij de dealer dat de auto voorzien is van 180 pk software. Alle autos die ik tot.nu toe gedaan heb en ook getunend zijn hebben na de actie nog steeds 180 pk
    @trucker0werner voor jouw blc software is er gewoon een update en deze wordt fha. Ik heb dezelfde versie in mijn auto.

    We moeten gewoon niet melden bij de dealer dat er andere software in zit.
    Dit roept alleen maar vraagtekens bij dealers en als de dealer de updates uitvoeren via fdrs ervaar ik dat er geen probleem
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  17. #677 PhoenixNLx, 2 mei 2018
    Laatst bewerkt: 2 mei 2018
    Ik zal hem eens bellen en vragen of alsnog niet de update uitgevoerd kan worden.
    14 mei wordt de software geupdate. We zullen het daarna wel zien..
    Alsof de auto zoveel minder lekker rijdt met 150 pk... Misschien doe ik(doen we) er wel een beetje te panisch over of de tuning wel of niet bewaard blijft..

    Excuses iig
     
  18. Het is jammer dat ze er vraagtekens door krijgen. Ze kunnen ook gewoon zeggen, we volgens gewoon de procedure. Krijg je de 182 pk erop heb je geluk en anders heb je pech.
    Ze moeten toch wel op de hoogte zijn dat dit soort zaken gebeuren, oftewel dat de 182pk versie op de 150pk versie wordt overschreven.

    Maar idd mensen, niks roepen, gewoon laten uitvoeren en maar zien wat er gebeurd! :)
     
  19. Iets met slapende honden wakker maken ....
     
  20. Zo, alle 35 pagina's doorgelezen. Het ene moment met schrik, dat de software van 182pk teruggezet zou worden. Het andere moment opluchting dat dit niet zou gebeuren.
    Zelf heb ik ook een brief gehad en mijn auto gaat volgende week woensdag weg. Of ik weer terug ga naar 150pk zie ik dan wel. Aan de ene kant zou ik dit jammer vinden, aan de andere kant, ja dan zal dit weer opnieuw ingeladen moeten worden, al dan niet origineel.

    Wat mij opvalt is dat de meeste nog een oude software hebben met betrekking tot de boordcomputer. Blijkbaar heb ik al een nieuwe software lopen, gezien de temperatuur bovenaan staat en ook de dagteller staat eveneens links boven. Zou dit dan ook al betekenen dat de benodigde software met betrekking tot de koelvloeistofpeil ook is ingeladen?

    Verder heb ik bijna een jaar geleden een koelvloeistofreservoir en modificatieslang gekocht, maar nog niet ingebouwd :oops:
    Eens kijken of ik hier nog wat van terug kan krijgen.....
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina