1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Servicebrief gekregen ivm fout regelmodule koelventilator

Discussie in 'Performance' gestart door blackfocus06, 6 okt 2009.

  1. Rallyesmoker:
    De spatlap was me niet opgevallen;). Verder bedankt voor inhoudelijke uitleg! Heb de fan overigens voor de aanpassing nooit horen draaien (ook niet met airco aan), na de aanpassing voor het eerst gehoord bij airco aan!
     
  2. Kom ik vandaag bij de dealer, blijkt dat zij niet genoeg materiaal voor dit werk gekregen hebben. Moet er een nieuwe afspraak gemaakt worden :(
     
  3. Vandaag is dit bij mij ook aangepast. Ik blijf het vreemd vinden dat een auto uit 2007 nog steeds dit soort aanpassingen moet ondergaan. Ik geloof wel dat dit euvel niet in 1 winter ontstaat, maar als ik dan lees dat sommige mensen deze aanpassing in 2009 al hebben ondergaan, dan begrijp ik niet waarom ik nu pas een brief krijg.
     
  4. je moet niet schrikken dat auto achteraf terug moet
    weet niet wat de mensen in 2007 hebben gehad en wat we nu krijgen
    wie weet zit er een verschil in

    zo hebben we bij peugeot een terugroepactie gehad die nu weer vervangen is voor een andere, conclusie iedereen die de oude heeft gehad moet terug komen voor de nieuwe

    wie weet is hier ook zo iets
    zelf moet ik nog steeds afspraak maken
    maar denk eerst schade aan de achterzijde bij mij ga laten maken, (op uitvoegstrook 1 achterop gereden)
     
  5. Maar op welke typen focus is dit van toepassing?
     
  6. Dat is niet zo heel gek hoor. Zolang de fabriek nog steeds verzoek om de modificatie toe te passen kan het worden uitgevoerd. Al is de auto ouder dan 4 jaar.... Zojuist nog een terugroepactie claim gedaan voor een ander merk auto van dezelfde leeftijd.
    Dat de brief pas later is verstuurd kan verschillende redenen hebben. Ik weet niet wat de reden precies is, ik werk zelf niet bij Ford. Modificaties zijn vaak van toepassing op auto binnen een bepaalde productie periode of bepaald type uitvoering. Het kan zijn dat de terugroepactie is uitgebreid. OF het kan ook zijn dat niet iedereen een brief heeft gehad en dat de actie ook "stil" is gehouden. Dus dat de actie alleen van toepassing is zodra de auto in de werkplaats komt voor bijvoorbeeld een beurt of reparatie. Dus dan is de modificatie niet echt heel erg urgent. Het kan zijn dat die modificaties niet zijn uitgevoerd bij werkplaats bezoeken en dat Ford nu de actie wil afwikkelen.
    Ik snap wel dat het wat vreemd overkomt gezien de ruime periode. Maar ik sta er ook weer niet zo heel erg van te kijken.
     
  7. Die van mij heeft zelfs productie datum eind 2004 :lol:. Bijna 7 jaar geleden verliet die de fabriek, ik vind het wel opmerkelijk voor de rest boeit het me niet. Ik heb er nooit last van gehad dus qua ervaring verandert er voor mij niks.

    Als je een afspraak hebt en de onderdelen niet dat zou me wel boeien, je maakt tijd vrij voor een geplande afspraak. Ik vind dat ze dan vervangend vervoer de volgende keer moeten regelen:P.
     
  8. Op ETIS staat het nu ook als ik me VIN intyp
     
  9. je moet nagaan hoeveel klanten het kwamen vragen hoe het met hun gaspedaal kwamen van de peugeot 107 (gelijk aan citroen c1 en toyota aygo)
    dit omdat ze te horen kregen dat gaspedaal kan blijven hangen zoals toen in amerika
    overal terugroepactie op uit gevoerd en denk je dat je er iets van merkt
    simpel plaatje extra monteren in de gaspedaal zelf
    als deze actie niet was gedaan rede alle auto's nu ook gewoon nog zonder probleem rond
    wel leuk toen bleek dat de vloermat de boosdoener was
    ivm dat in amerika deze te lang waren bleef gaspedaal achter de vloermat hangen, met alle gevolgen van dien

    verder zijn er ook acties waar je eerst moet controleren en dan de onderdelen eigenlijk moet bestellen
    gelukkig hebben we de onderdelen nu liggen die eventueel bij een auto moet vv worden. rest moet dan wel besteld worden
    het is dan ook de bedoeling van de zaak dat ze een dag van te voren kijken of alle onderdelen besteld zijn cq binnen zijn
     
  10. heb afspraak staan

    en weet meteen ook de rede waarom niet iedereen de brief tegelijk heeft gehad
    de onderdelen liggen in back order, dus er zijn te weinig onderdelen beschikbaar en dan zouden teveel man komen in de eerste week
    zelfs nu al hebben ze moeite met de hoeveelheid onderdelen

    ze bestellen morgen de onderdelen en hopen erop dat hij volgende week donderdag binnen is
     
  11. Ik denk dat het vrij simpel is waarom niet iedereen tegelijk die brief krijgt. Anders staat iedereen ook tegelijk bij de dealer om het te laten vervangen.;)
     
  12. Hi,

    Vandaag (vrijdag 30 september 2011) ook uitgevoerd bij mijn auto!

    Komt niet van de accu hoor, maar die extra draad komt uit zekeringskast, daar is er een draadje losgemaakt in grote stekker, daar nieuw draadje erin die aan blokje hangt en draadje die losgemaakt is uit grote stekker in blokje
     
  13. Ben benieuwd als mijn auto ook moet, zal zo ff controleren met het VIN nummer.
     
  14. Bij mij is hij toen ook uitgevoerd. Dus ik denk dat die van jou de aanpassing misschien al heeft of idd nog moet komen.
     
  15. Heb deze nog niet zolang, is een ex-ING Lease en heeft voordat ik hem kreeg een beurtje gehad :) dus hoop dat het reeds al gebeurd is. Zal ff de autopapieren pakken.
     
  16. Helaas, die van mij moet ook nog. Zal zo ff naar de dealer rijden, misschien kan het tussendoor.

    Melding:

    Nog uit te voeren service-acties (FSA's)
    8C203 - FOCUS - COOLING FAN
     
  17. Ben net geweest, moesten eerst controleren......nadat ik heb gezegd dat ik het al opgezocht had. Maar goed, altijd zeker zijn hé.

    Moest inderdaad nog gebeuren, helaas kon het niet nu.
    Maak volgende week een afspraak..
     
  18. Met klaar terwijl u wacht service denk ik?
    Was bij mij ook maar een half uurtje werk (ik heb m wel achter gelaten omdat ik toen nog een distributieriem vervangen moest hebben).
     
  19. Zal volgende week worden denk ik, was wel ongeveer een half uur werk ( volgens monteur)
     
  20. Ik was vandaag bij de ford dealer om Additief voor de roetfilter bij te vullen, toen gaven zij aan dat er ooit een terugroep actie was geweest voor deze type autos ( Ford focus 2006) om de ventilatie onder garantie te vervangen. (trouwens goed actie van ford)
    Toen ik de auto ging ophalen, vroeg ik of het mogelijk is schriftelijk bewijs te krigen voor het vervangende ventilatie onderdeel, maar dat willen zij niet geven. ik vind het vreemd. Is dit normaal? hebben jullie ook geen bewijs gekregen dat zij iets vervangen hebben in het ventilatie systeem?
     

Deel Deze Pagina